Copenhagen Comics 2022

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Copenhagen Comics 2022

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Antaeus skrev: 22. maj 2022, 13:01Men disse er også interessante:
Conrad, Achde, Yan, Schwartz, Bourgeon, Bilal
Enig, det er virkelig solide og store navne. Achdé ligesom med fx Conrad og Disney-tegnerne, bare det at han er officiel Lucky Luke-tegner, og at folk kan komme og få en Lucky Luke-tegning. Sådan er det med figurer, der er blevet ikoniske. Selv på dansk niveau holder det, få en Nofret-tegning af Sussi Bech, det holder naturligvis max.

Yann er jo forfatter og tegner ikke, til gengæld har han skrevet så mange fantastiske album, der også er udgivet på dansk, at det er oplagt. Det gode ved forfattere frem for tegnere er også, at de signerer meget hurtigere, fordi de bare skriver autografer. Ligesom dengang Jean Van Hamme var i Dannark, det var da vildt. Og han hyggede sig, det var ham, der overtalte Rosinski til at komme.

Bourgeon er en mester på sit specielle felt og har jo haft talrige fans i 40 år og ikke mindst mange kvindelige. Vindens passagerer er måske verdens første metoo-tegneserie, basalt set helt grotesk, fordi intet naturligvis foregik på den måde i 1700-tallet, men det gør det så i hans tegneserie. Ville være vildt at opleve ham i et debatpanel med moderne kvindelige metoo-tegneserieskabere.

Bilal har formentlig fans i to grupper: Dem, der sætter hans gamle politiske album med manuskript af Pierre Christin utrolig højt, og dem, der enten er lidt skuffede eller forvirrede eller forblændede af hans mere moderne politiske og maleriske album på egen hånd. Han havde nogle problemer i 00'erne, men efter min mening er han knivskrap og sprød i din nye trilogi BUG, jeg har lige sendt tredje album i trykken, det er fandme top notch og helt eceptionelt aktuelt ... og sindssygt flot. Det bliver i øvrigt anden gang, han laver en trilogi på 4 bind.
PhilipG
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 94
Tilmeldt: 12. jan 2019, 08:11

Re: Copenhagen Comics 2022

Indlæg af PhilipG »

Få Tardi herop, så skal jeg have signeret i en time.
Brugeravatar
redneck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 341
Tilmeldt: 24. mar 2008, 08:41
Geografisk sted: Odense

Re: Copenhagen Comics 2022

Indlæg af redneck »

PhilipG skrev: 23. maj 2022, 06:02 Få Tardi herop, så skal jeg have signeret i en time.
Det ville også være et vildt navn, men så er det nok Faraos, du skal prikke på skulderen i stedet.
Ja, jeg hedder Morten! Og skriver om tegneserier på Nummer9.dk - https://nummer9.dk/author/mortentjalve/
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Copenhagen Comics 2022

Indlæg af Carsten Søndergaard »

redneck skrev: 23. maj 2022, 06:54
PhilipG skrev: 23. maj 2022, 06:02 Få Tardi herop, så skal jeg have signeret i en time.
Det ville også være et vildt navn, men så er det nok Faraos, du skal prikke på skulderen i stedet.
Ja, det er det, men lur mig om ikke de har forsøgt at kidnappe ham adskillige gange.
Brugeravatar
umpff
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 282
Tilmeldt: 30. sep 2007, 19:49
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Copenhagen Comics 2022

Indlæg af umpff »

Billede

Forlaget Umpff er med på Copenhagen Comics, her lidt om hvad vi gør:

VI HAR GLÆDET OS TIL AT MØDE JER TIL COPENHAGEN COMICS

- Vi har en helt ny frisk-fra-trykkeriet-udgivelse med
- Mød to serieskabere
- Mulighed for at købe en tegneserie-øl produceret i stærkt begrænset antal
- Få vores nye (og første) katalog
- Mød folkene bag UMPff

VORES NYE UDGIVELSE er 'Queenie - Harlems gudmoder' af Elizabeth Colomba og Aurélie Lévy. 'Queenie'-forfatter, Aurélie Lévy, kommer til København i forbindelse med Copenhagen Comics og kan opleves her:

Fantask: Fredag KL 17:00-18:30 - Signering

Copenhagen Comics:
Lørdag KL 14:30-15:15 på SCENE 2 - Interview
Lørdag KL 15:30-16:30 - Signering på signeringsområdet
Søndag KL 12:00-13:00 - Signering hos Forlaget UMPff

”’Queenie – Harlems gudmoder’ giver smæk for skillingen i stiligt sort-hvidt periodedrama”, skrev Felix Rothstein i Politiken i mandags.

PETER SNEJBJERG SIGNERER TEGNESERIER (og øl!)

Mød Peter Snejbjerg og få en signering i 'World War X' og 'Ork-sagaen'.

Tegneserien har en makker: 'ØL X', der er en belgisk ale. 75cl, 10,5% alkohol. Med lav bitterhed og relativt meget sødme er det en øl der er let at drikke, trods det relativt høje alkoholindhold. 'ØL X' sælges enkeltvis og i kombi-tilbud med tegneserien. Først til mølle.

Copenhagen Comics: Lørdag KL 13:00-14:00 hos Forlaget UMPff og Comic Factory

VORES KATALOG FOR 2022
- har vi med på Copenhagen Comics. Tre af vores kommende titler afslører vi i kataloget. Og straks efter Copenhagen Comics afsløres på vores hjemmeside og her på kanalen. Læs desuden om tankerne bag at opstarte et tegneserieforlag.

MØD FOLKENE BAG UMPff
Økonomimedarbejderen, presseafdelingen, grafikerne, redaktøren, transport- og pakkeenheden, oversætteren - vi glæder os alle til at hilse på dig.

Vi ses til Copenhagen Comics!
Morten Langkilde fra http://www.umpff.dk

- de gode fortællinger og tegningerne, der giver dem liv.
mvc
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13. mar 2014, 02:53

Re: Copenhagen Comics 2022

Indlæg af mvc »

Billede

Kig forbi SVERRE H. KRISTENSEN udstillingen på Copenhagen Comics!

Glem alt om Holger og find i stedet Sverre på dette kort - så ved du, hvor udstillingen er placeret!

Billede
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Copenhagen Comics 2022

Indlæg af Mesterius »

Carsten Søndergaard skrev: 23. maj 2022, 01:25
redneck skrev: 22. maj 2022, 10:07Watterson I hørte det fra mig, der kommer længere køer end med Don Rosa. Det ville være vanvittigt. Vanvittigt!
Ja, det ville være vanvittigt, eftersom han ikke har vist sig nogen steder i 40 år eller nogen sinde. End ikke da han fik den store pris i Angoulême kom han.
Ja, Bill Watterson er så folkesky at han er blitt omtalt som "The Bigfoot of Cartooning" (spesifikt av Pearls Before Swine-skaper Stephan Pastis, som samarbeidet med Watterson på det bittelille comebacket han gjorde i 2014). Som altså ikke betyr det samme som begrepet "bigfoot cartooning". ;)
Carsten Søndergaard skrev: 23. maj 2022, 01:25
redneck skrev: 22. maj 2022, 10:07Jim Davis, har han selv været i Danmark? Det ville også trække folk til.
Han har været i Danmark, men han kommer næppe igen, nu hvor han har solgt sit livsværk, og han tegner slet ikke offentligt. Derfor syntes han også selv, at det var bedre, at Gary Barker kom.
Ah, så Davis tegner ikke offentlig? Han signerer bare på slike tilstelninger? Jeg har sett ham tegne på video noen ganger, men det er omtrent alltid Garfield i en av de samme standardposeringer (f. eks. med den ene hånden vinkende til publikum).
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Copenhagen Comics 2022

Indlæg af Antaeus »

Lidt indkøb og andet godt fra Copenhagen Comics

Billede
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Copenhagen Comics 2022

Indlæg af lolsen »

Hvordan er det nyere XIII (jeg kan ikke lige huske hvor meget der er kommet - jeg har kun de oprindelige 20 mener jeg det er).

Holder kvaliteten og er det en helt ny historie, en fortsættelse, eller? :D
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Copenhagen Comics 2022

Indlæg af Antaeus »

lolsen skrev: 28. maj 2022, 19:39 Hvordan er det nyere XIII (jeg kan ikke lige huske hvor meget der er kommet - jeg har kun de oprindelige 20 mener jeg det er).

Holder kvaliteten og er det en helt ny historie, en fortsættelse, eller? :D
Den oprindelige var til og med nr. 19, der er siden kommet nr. 20 og 21.
Faraos havde en nr. 20 og 21 med på Comics (da jeg kiggede) og de kostede kun 100 kr., desværre var nr. 20 beskadiget, så den sprang jeg over og købte kun nr. 21.
De ser ret godt ud udvendig og indvendig, men jeg har endnu ikke læst dem så hvordan historierne er og om de fortsætter ved jeg ikke noget om.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Copenhagen Comics 2022

Indlæg af lolsen »

Det bliver spændende at høre, forsiden er i hvert fald utrolig flot! :D
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Copenhagen Comics 2022

Indlæg af Antaeus »

Nå ja, jeg fik jo også denne lille sag fra Fahrenheit i dag.

https://forlagetfahrenheit.dk/product/d ... 2wZBH2YnVA
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Copenhagen Comics 2022

Indlæg af Mogens »

Antaeus skrev: 28. maj 2022, 20:17
lolsen skrev: 28. maj 2022, 19:39 Hvordan er det nyere XIII (jeg kan ikke lige huske hvor meget der er kommet - jeg har kun de oprindelige 20 mener jeg det er).

Holder kvaliteten og er det en helt ny historie, en fortsættelse, eller? :D
Den oprindelige var til og med nr. 19, der er siden kommet nr. 20 og 21.
Faraos havde en nr. 20 og 21 med på Comics (da jeg kiggede) og de kostede kun 100 kr., desværre var nr. 20 beskadiget, så den sprang jeg over og købte kun nr. 21.
De ser ret godt ud udvendig og indvendig, men jeg har endnu ikke læst dem så hvordan historierne er og om de fortsætter ved jeg ikke noget om.
Jeg genlæste hovedserien i efteråret og fortsatte direkte med de nye album nr. 20 og 21, og jeg må sige, at jeg var ovenud begejstret for dem. De var et frisk pust og gav nyt liv til serien. Jeg har altid elsket Vance, men jeg synes, at han sløsede lidt for ofte i hovedserien. Jigounovs stil i fortsættelsen lægger sig op ad Vance, men han formår alligevel at gøre den til sin egen. Man genkender persongalleriet, mens historien fremstår langt mere tidssvarende. Der er tale om en ny cyklus, men jeg aner ikke, hvor mange album historien strækker sig over. Den blev i hvert fald ikke afsluttet i nr. 21, men det står hen i det uvisse, om Faraos fortsætter udgivelerne, fordi serien ikke har solgt som håbet. Jeg krydser dog fingre for, at vi får mere at se på dansk, men ellers må jeg fortsætte på tysk.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Copenhagen Comics 2022

Indlæg af Mogens »

Antaeus, jeg kan se, at du også har købt Shadow med Largo Winch. Det er afslutningen på den historie, der startede i Golden Gate.

Jeg elsker Largo, men Faraos kan desværre ikke sige, om de fortsætter serien, fordi den heller ikke har solgt som håbet. Der står andre udgivelser foran Largo i køen, men hvis vi venter længe nok, kan det jo være, at vi får mere på dansk. :wink:
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Copenhagen Comics 2022

Indlæg af Antaeus »

Mogens skrev: 29. maj 2022, 01:24 Antaeus, jeg kan se, at du også har købt Shadow med Largo Winch. Det er afslutningen på den historie, der startede i Golden Gate.

Jeg elsker Largo, men Faraos kan desværre ikke sige, om de fortsætter serien, fordi den heller ikke har solgt som håbet. Der står andre udgivelser foran Largo i køen, men hvis vi venter længe nok, kan det jo være, at vi får mere på dansk. :wink:
Jeg har de andre i serien og da der var en enkelt tilbage til 100 kr. så tog jeg også den med, det har været en ganske fin serie indtil nu.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar