Berti stravonsky skrev:Kom med eksempler. Kom med eksempler. Kom med eksempler.
Du har ret, Berti, man skal huske at argumentere for sine synspunkter, så det vil jeg her forsøge at gøre
Berti stravonsky skrev:Kom med eksempler. Kom med eksempler. Kom med eksempler.
Hvor er det naivt? Hvor er det sjusket? Hvor er det tåbelige?
Naivt:Hele karakter-setuppet virker påklistret. Clifton som gentleman/engelsk-officer-type kommer aldrig til at virke helt, f.eks. Der er masser af klicheer.
Sjusket:Uha, her ville jeg gerne have bragt nogle billeder, men desværre er batteriet i mit kamera døde og til genoplivning i laderen.
Men prøv at se en hvilken som helst side hvor der er unge kvinder med. De ændrer jo virkelig udseende ramme for ramme! Dét har den gode Hr. Rodrigue sgu ikke styr på.
Se på side 30, ramme 7: Ireren Bert har en ret stor næse. Se så på side 31, ramme 3 (hvor vinklen er stort set identisk med førnævnte ramme 7, s. 30): Ireren Bert har på kun 5 rammer fået næseopereret sin tegneserienæse, og den er nu meget mindre.
Se på side 34: Det er den SAMME KVINDE i ramme 3 og ramme 5!!! Det sku' man fa'me ikke tro, hvad skete der med forskellen på mellemrummet mellem øjnene f.eks.?!
Se på side 36, næst-sidste og sidste ramme: Kan du se forskellen på kæben på pigen? Igen, DET ER DEN SAMME PIGE, men det kan fa'me ikke se.
Se på side 38 sidste ramme: Dette er en action-ramme; men mage til stillestående og stift positur-arbejde skal man sgu lede længe efter! Og pigen i den røde jakke er eddermame ikke tegnet synderligt godt i den sidste frame dér...
...men biler og huse har han sgu meget godt fat i.
Tåbeligt:Ja, nu kom du mig jo i forkøbet, Berti, i din anmeldelse af tegneserien; jeg ville også have nævnt sekvensen med tjeneren på restaurenten...det er jo ikke morsomt, det er fandme tåbeligt. Og ligegyldigt. Og spild af plads.
Men, som du også selv skriver i din anmeldelse, så skal Clifton heller ikke skille mig og Tempo ad. Jeg synes at initiativet er så godt, at jeg fra nu af agter at køwe bladet hver gang. Medmindre der kommer en Clifton mere...den køber jeg nok ikke