Tempo nr 4 - Clifton

Brugeravatar
redneck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Odense

Re: Tempo nr 4 - Clifton

Indlæg af redneck »

Berti stravonsky skrev:Jeg bliver altid, næsten altid, overrasket over at blive misforstået. Jeg prøver bestemt ikke at lægge låg på noget som helst - hvorfor dælen skulle jeg det?
Sig mig Berti, prøver du at lægge låg på debatten om hvorvidt du lægger låg på debatten!? :o
Ja, jeg hedder Morten! Og skriver om tegneserier på Nummer9.dk - https://nummer9.dk/author/mortentjalve/
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Indlæg af Berti Stravonsky »

Du kan få en på låget, kan du...
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Kontakt:

Så er anmeldelsen sendt afsted til Frank, men man kan læse et preview under europæiske tegneserier.
Brugeravatar
BladTegner.dk
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Geografisk sted: Kjøwenhawn
Kontakt:

Indlæg af BladTegner.dk »

Berti stravonsky skrev:Kom med eksempler. Kom med eksempler. Kom med eksempler.
Du har ret, Berti, man skal huske at argumentere for sine synspunkter, så det vil jeg her forsøge at gøre

Hvor er det naivt? Hvor er det sjusket? Hvor er det tåbelige?
Naivt:Hele karakter-setuppet virker påklistret. Clifton som gentleman/engelsk-officer-type kommer aldrig til at virke helt, f.eks. Der er masser af klicheer.

Sjusket:Uha, her ville jeg gerne have bragt nogle billeder, men desværre er batteriet i mit kamera døde og til genoplivning i laderen.
Men prøv at se en hvilken som helst side hvor der er unge kvinder med. De ændrer jo virkelig udseende ramme for ramme! Dét har den gode Hr. Rodrigue sgu ikke styr på.

Se på side 30, ramme 7: Ireren Bert har en ret stor næse. Se så på side 31, ramme 3 (hvor vinklen er stort set identisk med førnævnte ramme 7, s. 30): Ireren Bert har på kun 5 rammer fået næseopereret sin tegneserienæse, og den er nu meget mindre.

Se på side 34: Det er den SAMME KVINDE i ramme 3 og ramme 5!!! Det sku' man fa'me ikke tro, hvad skete der med forskellen på mellemrummet mellem øjnene f.eks.?!

Se på side 36, næst-sidste og sidste ramme: Kan du se forskellen på kæben på pigen? Igen, DET ER DEN SAMME PIGE, men det kan fa'me ikke se.

Se på side 38 sidste ramme: Dette er en action-ramme; men mage til stillestående og stift positur-arbejde skal man sgu lede længe efter! Og pigen i den røde jakke er eddermame ikke tegnet synderligt godt i den sidste frame dér...

...men biler og huse har han sgu meget godt fat i.

Tåbeligt:Ja, nu kom du mig jo i forkøbet, Berti, i din anmeldelse af tegneserien; jeg ville også have nævnt sekvensen med tjeneren på restaurenten...det er jo ikke morsomt, det er fandme tåbeligt. Og ligegyldigt. Og spild af plads.

Men, som du også selv skriver i din anmeldelse, så skal Clifton heller ikke skille mig og Tempo ad. Jeg synes at initiativet er så godt, at jeg fra nu af agter at køwe bladet hver gang. Medmindre der kommer en Clifton mere...den køber jeg nok ikke :lol:
Mange hilsner

BladTegner.dk
Illustration / web-design / Flash-programmering

http://www.bladtegner.dk
Brugeravatar
BjaAAArne
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af BjaAAArne »

Jeg er på linie med Bonney og Spærhage her. Det er ikke meningen at Tempo skal være stor kunst.... hvis man køber et tegneserieblad i Superbest for 35 kr, og forventer at få noget, der stikkere dybere end underholdning - ja, så bliver man skuffet. Men hvem fa'en forventer at få andet end harmløs underholdning for 35 dask spenderet i Superbest?!
-Har været smittet med tegneserier siden jeg var ni! :-)
Brugeravatar
BladTegner.dk
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Geografisk sted: Kjøwenhawn
Kontakt:

Indlæg af BladTegner.dk »

BjaAAArne skrev:Det er ikke meningen at Tempo skal være stor kunst.... hvis man køber et tegneserieblad i Superbest for 35 kr, og forventer at få noget, der stikkere dybere end underholdning - ja, så bliver man skuffet. Men hvem fa'en forventer at få andet end harmløs underholdning for 35 dask spenderet i Superbest?!
:roll: Ja, det siger jo sig selv, at man ikke skal forvente sig stor kunst - det gjorde jeg sådan set heller ikke.

Jeg siger bare, at lige i dette tilfælde ødelagde bl.a. dårligt håndværk underholdningsværdien for mig. Det er nok bare mig, men jeg irriteres over sådan noget som at man ikke kan tegne en figur ens gennem flere frames - det er sjusk.

MEN, som sagt, så tror jeg bestemt på konceptet og agter at støtte projektet TEMPO til trods for denne Clifton-oplevelse...
Mange hilsner

BladTegner.dk
Illustration / web-design / Flash-programmering

http://www.bladtegner.dk
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Berti stravonsky skrev:Og Frank - mine ekstra eksemplarer ER jo netop uddelt til naboer, pushere, gadebørn og gamle koner. Så du må ringe eller skrive til Vognmagergade og punge de små 35 dask ud..
Snak! Nu har jeg lige givet 1500 for en Mikkel Mus fra 1931, så må det være rigeligt for denne uge.
BjaAAArne skrev:Jeg er på linie med Bonney og Spærhage her. Det er ikke meningen at Tempo skal være stor kunst.... hvis man køber et tegneserieblad i Superbest for 35 kr, og forventer at få noget, der stikkere dybere end underholdning - ja, så bliver man skuffet. Men hvem fa'en forventer at få andet end harmløs underholdning for 35 dask spenderet i Superbest?!
Det kan man da sagtens og med god ret. At prisen er 35 kr. har intet med de forventninger, man kan stille til indholdets kvalitet, at gøre.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
BjaAAArne
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Kontakt:

Indlæg af BjaAAArne »

Frank Madsen skrev: At prisen er 35 kr. har intet med de forventninger, man kan stille til indholdets kvalitet, at gøre.
Hvilke tegneserier til 35 kr i Superbest stikker da dybere end harmløs undeholdning, Frank? :)
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

Berti stravonsky skrev:
Svend Amstrup Jeppesen skrev:

Hvor er det naivt? Hvor er det sjusket? Hvor er det tåbelige?

Begrund. Begrund. Begrund.
Gaaaab.
På næsten enhvert nivau i den danske folkeskole, skal man være glat som en ål for at undgå at tage stilling, og tiden hvor man nonchalant kunne trække på skulderen og kigge den anden vej, er endegyldigt ude.

Sådan burde det også være her. Et forum er mest og bedst levende hvis vi argumenter for vores sag. Det medfører fra tid til anden, lidt ligesom i skolen, en træt gaben, især hos de dovne og mindre resourcestærke :D

Så når man skriver at det er kedeligt, at det er dit eller dat, så har det altså mest vægt med et par forklaringer.
Jar ve gåt a jar æk ær får kvek i pærøn, Barti. Jeg havde blot lige forud for læsning af denne tråd pløjet igennem VISSE dele af twisttønden og havde derfor nået et mætningspunkt... Sorry. Useriøst fra min side. Jeg overvejer om jeg skal ha den der Clifton-ting eller om ikke jeg skulle spare sammen til noget andet. Følger fortsat tråden med interesse. Over&Out.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Kontakt:

Hej Svendsen

Twisttønden er da et herligt sted at være. Jeg ved det, da jeg ofte ender der, og jeg mener endda at nogle af de allerbedste debatter havner i den tønde.

Men finno - køb du bare Tempo 4. Den pynter ved siden af de første 3 og danner en herlig optakt til de næste mange gode numre.
Brugeravatar
redneck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Odense

Indlæg af redneck »

BjaAAArne skrev:
Frank Madsen skrev: At prisen er 35 kr. har intet med de forventninger, man kan stille til indholdets kvalitet, at gøre.
Hvilke tegneserier til 35 kr i Superbest stikker da dybere end harmløs undeholdning, Frank? :)
Nu kan harmløs underholdning vel også være et kvalitetsprodukt. Film som "Indiana Jones" vil jeg nok umiddelbart placere i den kategori.
Jeg synes egentlig ikke Clifton er decideret dårlig, men som jeg skrev i en anden tråd, så er den hurtigt læst og hurtigt glemt. Det er fint nok - og prisen er derefter. Derfor kan man jo godt ønske sig mere. Og når nu prisen er den samme, så synes jeg faktisk, man får voldsomt meget mere for pengene i Tempo 1 (Blåfrakkerne) fx. Både hvad angår historien og tegningerne.

Derudover slog det mig, at titlen faktisk ikke står noget sted, den gode Michael G. vist glemte at få titlen med på Tempo 4. Man leder forgæves på både forsiden, side 3 og 4. Men hvis man kigger i 'fakta-boksen' på side 4, så står der med meget, meget små bogstaver "Irske ballade".

Anyway - keep Tempo coming, jeg lover at købe det hele, så længe det ikke bliver ringere end Tempo 2!
Ja, jeg hedder Morten! Og skriver om tegneserier på Nummer9.dk - https://nummer9.dk/author/mortentjalve/
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

BjaAAArne skrev:
Jeg erindrer en del AA-blade med Carl Barks-historier, der både underholdt og stak dybere. Det er ikke et spørgsmål om pris men om ambitioner og talent. Og måske om at nogle serieskabere giver lidt mere af sig selv end andre.

Hvor mener du da, skellet går mht. om man kan forvente mere end blot underholdning. Ved 50 kr? Ved 99,50?
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
BjaAAArne
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Kontakt:

Indlæg af BjaAAArne »

Frank Madsen skrev:
BjaAAArne skrev:
Jeg erindrer en del AA-blade med Carl Barks-historier, der både underholdt og stak dybere. Det er ikke et spørgsmål om pris men om ambitioner og talent. Og måske om at nogle serieskabere giver lidt mere af sig selv end andre.

Hvor mener du da, skellet går mht. om man kan forvente mere end blot underholdning. Ved 50 kr? Ved 99,50?
Aarh, Frank Madsen - come on! Jeg gider ikke gå ind i en længere diskussion om det her - jeg tager Tempo for det, det er ment som; en gang letbenet underholdning med bred appeal.
Michael G. Nielsen

Indlæg af Michael G. Nielsen »

BjaAAArne skrev:- jeg tager Tempo for det, det er ment som; en gang letbenet underholdning med bred appeal.
Jeg håber den er bred. Det vrimler dagligt ind med bestillinger på backlist, så der er altså flere og flere der opdager Tempo. Var lige en tur hos Superbest Østerfælled Torv, og her stod bladet pænt opstillet.
Brugeravatar
capezzone1
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af capezzone1 »

jeg vil gerne sige et par ord om Clifton og Michel Rodrigue.
Først som jeg har fortalt mange gang , er jeg meget begejstret for tempo, ikke kun fordi der er meget af de fransk/ belgiske der er repræsentere men fordi den hjælper af sætte tegneserie igen på Danmarks korten...
Ang. Michel Rodrigue, jeg kender rigtigt godt manden. Vi har startet sammen med tegneserie for (lidt for) mange år siden i Lyon. Vi har lavet over 5 album sammen, 3 pieds nickeles ( en fransk serie som lignerr Olsen Band) og 2 album af Spagetti, da vi overtog serien fra Atanassio og Goscinny. Michel har altid været en fyr som er en narkoarbejde, han arbejder næste altid og desværre sometiden for hurtigt... På en tidspunkt var han i gang med en album af Cubitus ( wowse på dansk tror jeg) en album af Clifton og en album med Hausmann... Når man laver så meget på den samme tidspunkt er det kwalitet som ikke er der... Og jeg synes at den sidste Clifton er desværre lidt dårlig tegnet , med alle respekt jeg har for min college og ven Michel Rodrigue... ( særlig hvis man sammeligner med Bedus Clifton eller Turk...).
Ang manuskript... var Bob de groot en dygtig tekst forfatter, men desværre Michel og Bob blev sur på hinanden, det sker tit i vores branche hvor tegner og tekstforfatter bliver sur på hinanden... Michel har så besluttet sig til at skriver tekste til den sidste Clifton... Han er en gammel rugbyspiller og han elsker Irlande... så derfor irsk ballade, men her igen er det ikke det bedste manuskript ... Kort sagt, er nu serie stoppet i Frankrig/ Belgien, særlig pga de dårlige salgtale og også pga den negativ stemning som Rodrigue gav omkring Clifton... Jeg har et møde på tirsdag med Lombard i Belgien som udgiver Clifton og jeg skal høre lidt mere om Clifton er absolut færdig eller om de vil sætte en ny tegner på... Lad os se :)
Besvar