Spare the rod and spoil the child
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Spare the rod and spoil the child
Ve vant a reprint of Katzenjammer Kids now! And Captain and the Kids!

"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
-
Re: Spare the rod and spoil the child
Så må du prøve at lokke Henrik Rehr til at tegne en ny version.
Han laver i forvejen et julehæfte til Norge (Kapteinens Jul) omtegnet efter Dirks andenudgave af serien, der på amerikansk kaldes Captain and the Kids (efter en retssag mod Hearst-gruppen blev serien delt i to uafhængige titler... Dirks fik som ophavsmand lov til at bruge sine figurer i Pulitzer-gruppens regi, men Hearst fik retten til navnet og lov til at fortsætte med lale en anden tegner tegne deres version).
Om United Features Syndicat vil prøve at sælge noget SÅ politisk ukorrekt er dog nok tvivlsomt.
Han laver i forvejen et julehæfte til Norge (Kapteinens Jul) omtegnet efter Dirks andenudgave af serien, der på amerikansk kaldes Captain and the Kids (efter en retssag mod Hearst-gruppen blev serien delt i to uafhængige titler... Dirks fik som ophavsmand lov til at bruge sine figurer i Pulitzer-gruppens regi, men Hearst fik retten til navnet og lov til at fortsætte med lale en anden tegner tegne deres version).
Om United Features Syndicat vil prøve at sælge noget SÅ politisk ukorrekt er dog nok tvivlsomt.
Per S
-
Hov... der er røget et par linier ud. Der burde stå noget i retning af:
De "rigtige" møgunger er af Dirks, og jeg tror nu ikke, at der er reproducerbart materiale tilbage. Men hvorfor ikke genskabe serien?
osv
De "rigtige" møgunger er af Dirks, og jeg tror nu ikke, at der er reproducerbart materiale tilbage. Men hvorfor ikke genskabe serien?
osv
Per S
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Altså hvis de gamle avis sider kom i Mylar tidligt nok, kan de sagtens reproduceres fra.Per skrev:Hov... der er røget et par linier ud. Der burde stå noget i retning af:
osv
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Jeg mener, det var Harold Knerr, der var ophavsmand til den første, Katzenjammer Kids. Da han så gik over til en anden avis, måtte han ændre titlen til "Captain and the Kids" (da. Ole og Peter). Dirks fortsatte så "Katzenjammer Kids" for Hearsts aviser.
Der er vist byttet om på Knerr og Dirks i fremstillingen.GoogaMooga skrev:Jeg mener, det var Harold Knerr, der var ophavsmand til den første, Katzenjammer Kids. Da han så gik over til en anden avis, måtte han ændre titlen til "Captain and the Kids" (da. Ole og Peter). Dirks fortsatte så "Katzenjammer Kids" for Hearsts aviser.
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Jeg ved ikke, hvorfor jeg altid tror, det var Knerr, der var ophavsmand. Det gør det jo også endnu mere forvirrende med ophavsmanden, der fortsætter serien under en anden titel, og så kopisten, der overtager den oprindelige serie titel. Nu tror jeg nok, den sidder der.