Rikke Lofts 24 timers serie 2010

Publicér dine webcomics i dette forum og lad andre læse med
Besvar
Brugeravatar
Gwennafran
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Rikke Lofts 24 timers serie 2010

Indlæg af Gwennafran »

Et sjældent besøg fra mig, men jeg sad sammen med en stak andre i Odense og svedte over 24 timers serie igår.

Jeg trak stikordene actiongirl, kanon og pantheon, og endte derefter med at genbruge figurer fra en tidligere historie, der havde et pantheon. - http://gwennafran.tegnebordet.dk/gs/sten.html

Jeg håber dog på at min serie kan læses, uden at have læst den tidligere historie.
Jeg blev færdig efter 22 timer.

---
Noget af det første jeg lavede var designs til de små mareridtsmonstre. derefter designede jeg terrornoctus ud fra dem. Det var først da der kom farve på ham til sidst på side 1, at jeg pludselig så ligheden med Drøm fra The Sandman. Uden de sorte flader ser han helt anderledes ud. :/

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Rikke Lofts 24 timers serie 2010

Indlæg af Christian Aarestrup »

Nogle fine character-designs og effekter. Du ved godt, at du er bedre, jo mere sort du bruger, ikk'?
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Hvidovre

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Haha hvor er den blevet god :D

Enig med Sokken - fede figurer og lækkert med sorte flader. Og så er jeg også ret vild med, at Vanitina bærer maske, men at man kan gætte udfra udtrykket i hendes øjne, hvordan resten af ansigtet nok ser ud lige i det øjeblik :)
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Plejehjemmet

Indlæg af Thomas S »

Er enig med alle ovenstående og vil bare lige sige, at alene de der ansigtsudtryk på de små mareridt, især på side 21, bestemt er 24 timers knoklen værd. Skideflot!
Brugeravatar
Preben
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af Preben »

Jeg er enig med de andre. Det er rigtig gode figurer, der er i den serie. Som håbløs håndtekster kan jeg desuden kun være misundelig på din håndskrift. Der er ikke antydningen af træthed i tekstningen.
Brugeravatar
Gwennafran
Kontakt:

Indlæg af Gwennafran »

Mange tak. :)
Jeg er håbløs perfektionist når det kommer til ting som rammer og tekst. Jeg bruger uforholdsmæssigt lang tid på begge dele, og det irriterer mig stadig, at der er skæve rammer, og at teksten ikke står på lineal-lige linjer.
Jeg er dog blevet bedre til at skære tiden brugt på begge dele ned for hvert marathon. Og så kan jeg på det kraftigste anbefale altid at arbejde med en frisk pen. Min erfaring er, at halvt udtømte microns er en del sværere at lave ting med, og ender med at give et dårligere resultat. Jeg kan selvfølgelig ikke tale for alle, men mit arbejdstempo er desuden langsommere med nedslidte microns.
Jeg brugte fire 08 microns og en sprittusch op på mine 24 sider. Det kan løbe op i hobbyartikler at lave marathons. :P
Brugeravatar
Preben
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Kontakt:

Indlæg af Preben »

Gwennafran skrev:Jeg brugte fire 08 microns og en sprittusch op på mine 24 sider. Det kan løbe op i hobbyartikler at lave marathons. :P
Jeg er ikke sikker på at jeg vil vide hvad du gør med dem. :) Jeg har endnu ikke prøvet micron, da jeg plejer at bruge artline (05 og 08), men dem synes jeg at jeg kan bruge i meget lang tid uden at de løber tør eller bliver helt umulige at bruge. Jeg har en tendens til at slide spidserne skæve, men det har jeg vænnet mig til, i sådan en grad at jeg foretrækker de brugte penne frem for helt friske.
Brugeravatar
Gwennafran
Kontakt:

Indlæg af Gwennafran »

Peder Riis kan bevidne at de bare løber tør for farve.
Sådan da...

Når jeg smider dem fra mig, er der sikkert stadig et par siders farve tilbage i dem, men de er så brugte, at det vil være en kamp at få farven ud. Stregen er tyndere og man skal trykke hårdere med tussen for at få den lige så ren som den streg en ny marker giver.
Brugeravatar
Preben
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Kontakt:

Indlæg af Preben »

Gwennafran skrev:Stregen er tyndere og man skal trykke hårdere med tussen for at få den lige så ren som den streg en ny marker giver.
Det kan være dér forskellen ligger. Når jeg slider spidserne skæve bliver stregen bredere. Det kan tænkes at det går lige op med manglen på blæk, men det er altså ikke noget jeg har lagt mærke til.
Den hurtigste måde jeg har slidt sådan en pen er ved at tabe den på gulvet. De lander næsten altid (har i hvert fald prøvet det to gange) på spidsen og derefter er de overhovedet ikke noget værd.
Besvar