Dansk 24-timers marathon 2010

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dansk 24-timers marathon 2010

Indlæg af Christian Aarestrup »

Er det også ham, der er med i Cohen-brødrenes Oh, Brother...?
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6

Måske man skulle prøve at komme i form til at forsøge at deltage næste år - for det lyder, som om I har hygget jer, og jeg sad alligevel bare herhjemme og så en Werner Herzog-film på DVD i går.
CAa

Brugeravatar
Preben
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af Preben »

@Thopman: Jeg kan rigtig godt lide din historie. Ligesom Nøhr's historie er det noget ud over de sædvanlige maratonhistorier. Jeg er ikke sikker på at jeg selv ville kaste mig ud i historier, hvor der indgår kendte personer, som er centrale for plottet. Jeg har alt for stor chance for at ryge ud i en situation hvor jeg ikke kan få tegningerne til at ligne og dermed gå helt i stå.
Brugeravatar
Peder Riis
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Peder Riis »

Så er min oploadet i i "webcomics", så kan jeg endelig fokusere på at læse i andres!
Age of Peder -Eller kaos!
Brugeravatar
Gwennafran
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af Gwennafran »

Jeg tænkte at jeg nok også hellere måtte sætte min serie op. Den er nu postet i webcomictråden.
Og ellers kan den læses her: http://gwennafran.tegnebordet.dk/gs/tyveri.html

Tak til alle de fantastiske mennesker der holdt mig med selvskab i Odense.
Det har sikkert været ret sjovt at se hen på bordet hvor Tatiana og jeg sad ved siden af hinanden. Vi kørte meget forskellig stil (til gengæld endte vi med at skiftes til at stjæle sprittusser fra andre, da vi brugte vores egne op på sorte flader).
Brugeravatar
Thopman
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Herlev

Indlæg af Thopman »

Preben skrev:@Thopman: Jeg kan rigtig godt lide din historie. Ligesom Nøhr's historie er det noget ud over de sædvanlige maratonhistorier. Jeg er ikke sikker på at jeg selv ville kaste mig ud i historier, hvor der indgår kendte personer, som er centrale for plottet. Jeg har alt for stor chance for at ryge ud i en situation hvor jeg ikke kan få tegningerne til at ligne og dermed gå helt i stå.
Tak preben, og i lige måde.
Plottet var oprindeligt mere kompliceret, og meningen var at det kunne skulle antydes at det var Morrison, Joplin og Hendrix der var tale om.
Vores hovedperson skulle gå gennem flere virkelgheder hvor han henholdsvis var lægen der tilså Hendrix da man fandt ham død, og roadmangeren der fandt Joplin og elektrikeren der fandt Cobain osv.
Jeg lavede en enkelt side hvor han var i London iført lægekittel foran Samarkand Hotel hvor Hendrix døde, men valgte til sidst den for mig nemmere løsning.
Og så er det vel så som så hvor meget de ligner. Både Janis Joplin og Kurt Cobain er lidt tvivlsomme, men Hendrix blev meget god.

Har uploadet mine noter, som viser hvor kompliceret det hele kunne have været. En for stor mundfuld for mig på blot 24 timer, desværre.
Vedhæftede filer
knoter.jpg
knoter.jpg (85.84 KiB) Vist 4770 gange
"I couldn't repair your brakes, so I made your horn louder"
- Unknown

http://www.thopart.dk
Brugeravatar
Thopman
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Herlev

Indlæg af Thopman »

Christian Aarestrup skrev:Er det også ham, der er med i Cohen-brødrenes Oh, Brother...?
Mener du Robert Johnson?
Aner ikke om der er en der spiller ham i filmen. Måske den snart kræver et genkig.
"I couldn't repair your brakes, so I made your horn louder"
- Unknown

http://www.thopart.dk
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6

Thopman skrev:Og så er det vel så som så hvor meget de ligner. Både Janis Joplin og Kurt Cobain er lidt tvivlsomme, men Hendrix blev meget god.
Jeg tror, at langt de fleste fangede den, uanset det oprindelige ambitionsniveau...
CAa

Brugeravatar
Ida Holst
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af Ida Holst »

Så fik jeg tygget mig igennem alle 12 sider. Manner hvor var det godt - især Sajmons historie var anderledes overraskende og hylesjov. Men også Fønikse og Nøhr og Thop og dem var goe som altid.

Ku I ikke lave det der maraton en gang om måneden? :D
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6

Thopman skrev:
Christian Aarestrup skrev:Er det også ham, der er med i Cohen-brødrenes Oh, Brother...?
Mener du Robert Johnson?
Jeps. Tror han er med som et fjerde hjul til en tre-hjulet gig, når de indspiller Man of constant sorrow:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TzK0739Q ... re=related[/youtube]
CAa

sajmon
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Geografisk sted: roskilde
Kontakt:

Indlæg af sajmon »

Tak for ros, folkens. Jeg skal hilse fra Rikke Hollænder, hun lavede 24 sider og var færdig før tid. Jeg ved ikke om hun lægger siderne herind, vi får se.

jeg har fået en website, det ved jeg ikke om I har set:
www.simonpetersen.com
Brugeravatar
Peder Riis
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Kontakt:

Indlæg af Peder Riis »

På tide du fik en ordenlig hjemmeside Simon, hvad med at lægge dine andre færdige serier op? Eller bare nogle af dem i det mindste. Du må snart have et meget omfattende bagkatalog.

Anyway, så synes jeg det er modigt(læs:dumdristigt) at gå i gang med en serie fra side 1 uden noget overblik over plottet, og forvente det hele når og gå op i en højere enhed i sidste ende. Også selvom det nogle gange går galt, og man er nød til at ty til meta-tricket for at komme videre.
Age of Peder -Eller kaos!
sajmon
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Geografisk sted: roskilde
Kontakt:

Indlæg af sajmon »

hej Peder

jeg har et kæmpe bagkatalog (insert ass-joke) men jeg synes at længere tegneserier gør sig bedst på tryk.. Lissom jeg også oplevede det med 'Anikonisme'.
Derfor vil jeg hellere nøjes med at lægge enkelt-tegninger på nettet.

Så verden må vente med at få læst den om de pædagogiske vikinger, den mignola-agtige sag om vampyrdrager, den om symbolsk minigolf, den om homo-superhelteforfatteren, den om min far i en grease-agtig 50'er film og mange andre.
Brugeravatar
Tore Sæderup

Indlæg af Tore Sæderup »

Jan Erik Hedberg skrev:Tore og Tommyfbn - hmmm - Tore og Tommy ? Får I lavet nogen uploads? Vi vil se noen uploads!!!
Jeg fik ikke uploaded løbende, men nu har jeg lagt min serie op i webcomictråden.

En sjov lille historie: Klokken tre om natten, da jeg var nået halvvejs med rentegningen (jeg skitserer hele serien før jeg begynder at rentegne) løb jeg tør for blæk i min pensel. "Skidt pyt," tænkte jeg, "jeg har en reserve med." Den tanke viste sig at være forkert. Jeg var i rimelig god tid, så jeg besluttede at ofre de 40 minutter, det ville tage at hente en ny derhjemme. Så kom jeg i tanke om at jeg var blevet kørt i bil, fordi jeg havde en masse grej (scanner, etc) med, og derfor ikke havde nogen cykel. Jeg lånte Johannes', og halvvejs hjemme gik det op for mig at jeg havde glemt mine nøgler. Så valgte jeg at bruge fineliner til de resterende sider, og heldigvis stikker materialeskiftet ikke voldsomt meget i øjnene.
Brugeravatar
Peder Riis
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Kontakt:

Indlæg af Peder Riis »

Jeg sender snart en mail rundt til de tegnere der var med i årets 24-timers, så vi kan få samlet det i en tryksag og få den ud i tid inden julegaverne til familien.

Er der nogen på denne liste der mangler?

Gennenførte:
Peder Riis
Tore Sæderup
Rikke Loft
Rikke Holænder
Tatiana
Thopman
Henning Larsen
Tommyfbn
Nøhr

Knapt så gennemførte

Simon Petersen