Tegneserier i KULTURNATTEN 15.10.2010

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Besvar
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Tegneserier i KULTURNATTEN 15.10.2010

Indlæg af Frank Madsen »

Billede

Årets Kulturnat i København rummer en håndfuld hotspots for tegneserieinteresserede:

Tegneseriebutikken Faraos Cigarer holder åbent i Københavns City til kl. 22.00 og byder 18.00-20.00 på signering med serieskaberen Teddy H. Kristiansen, der er aktuel med "Gensyn med Heisenberg".

Sted: Faraos Cigarer, Skindergade 27, 1159 København K.

18.00-22.00 (signering til kl. 20.00)

Københavns Universitet holder ph.d.-stipendiat Rikke Platz Cortzen foredraget "Sort/hvide striber – tegneserier uden tabuer" kl. 18.00 og kl. 20.00. Foredraget fokuserer på sort/hvide tegneserier, graphic novels og de temaer, der efter hendes mening formidles bedst i en farveløs verden.

Sted: Københavns Universitet, Det Humanistiske Fakultet, Njalsgade 120, 2300 København S, lokale 22.0.11.

18.00-19.00
20.00-21.00

Samme sted afholder serieskaberne Anders Brønserud og Ina Korneliussen en workshop, "Tegneserieworkshop - sådan bliver tegneserier til", hvor man kan forsøge sig med selv at lave tegneserier. Workshoppen varer fra 18.00-22.00.

Institut Français på Østerbro er der også tegneserieworkshop, ledet af Thierry Capezzone, manden bag tegneserien "H.C. Andersen Junior". Mere info på instituttets website.

Sted: Institut Français (biblioteket), Østergade 18, 2. sal, 1100 København K.

18.30-19.30
19.30-20.30
20.30-21.30
21.30-22.30

Mere info: Københavns Kulturnat.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Lars Kristensen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

Re: Tegneserier i KULTURNATTEN 15.10.2010

Indlæg af Lars Kristensen »

- og så er der faktisk lige een tegneserie-relateret event mere, jvf Comicgardens nyhedsbrev:

"Vi åbner sammen med graffitigalleriet.dk udstillingen ”Comics battle graffiti”, som sætter fokus på den udbredte brug af comic inspirerede figurer i den New York baserede graffiti. Se en masse originale tegneseriestriber, sider og litografier battle med 'sortbælte-spraymalere' på Graffitigalleriet.

Fernisering fredag den 15. oktober kl 17-21. Det vil være fedt, hvis I har lyst til at droppe in. Læs mere om udstillingen på comicgarden.dk eller graffitigalleriet.dk"

Nogle der vil med? Jeg vil kunne være der omkring kl 18.30 Og så regner jeg i øvrigt også med at tage til det sene af Rikke Cortsens foredrag ...
Brugeravatar
Steffen Jensen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Laaaaangt ude på landet.....

Indlæg af Steffen Jensen »

Lars Kristensen skrev:mestendels
Det er underligt, men hvergang jeg læser eller hører det ord, så får jeg et billede af metrologen Søren Jacobsen frem på nethinden.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Indlæg af Berti Stravonsky »

Er det så en god ide at forsøge at promovere tegneserier på denne københavnske kulturnat? Er det HER man rammer ham eller hende, som man ønsker? Er det i disse mennesketykke mængder, at man formår at vise varen?

Jeg har forlængst opgivet at begive mig ud på denne aften og nat. Og det er sgu ikke fordi jeg vender kulturen ryggen, men snarere fordi jeg får klaustofobi efter kun få minutter. Jeg kan slet ikke tåle dette bizarre kapløb, hvor folk løber hid og did, drikkende, smilende, spisende, hivende, søgende, købende...

Jeg VED ikke om det er på denne aften, at man skal sætte sine skib i søen. Det kan vel ikke gøre skade, tænker jeg, når man selvfølgelig sørger for at have andre aktiver og ideer, som kan formidles alle de andre dage.

Omvendt - er der ikke muligheder for at høre forfattere, tegnere og Gud hvem hvem, så er der nok også rabalder og kritik.

Formen er vel ok, jeg er bare blevet træt af rammen...
Brugeravatar
Lars Kristensen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

Indlæg af Lars Kristensen »

Jeg kan godt følge dig, Berti. Det var kun fordi, Frank udpegede nogle tegneserie-relaterede tilbud, at jeg overhovedet kom afsted.

Det er som om, kulturnatten simpelthen er ved at drukne i sin egen succes. Ingen orker vel længere at pløje sig i gennem kataloget for at finde noget helt specielt, for de gode kulturtilbud drukner fuldstændig i forlængede åbningstider og andet mere eller mindre udspekuleret kommercielt fis.
Besvar