Mit humør fejler skam ingen ting, og slet ikke efter jeg fik visket i øret af Pryds fra DDF(r) at man kunne få dem til at sende bogen alligevel selvom det er Juli. Så jeg ringede ind atter engang og efter lidt tid hvor den flinke dame jeg fik fat i, havde haft fat i en anden kunne jeg pludseligt også godt få tilsendt bogen, selvom det ikke var nået de gjorde normalt.
Nu skyldes det indlæg jeg skrev tidligere, og som nogle herinde åbenbart mente var lidt for meget brok

, nu også mest at jeg sidte sommer havde samme diskusion med Helle Fruergaard, hvor jeg fortalte hende at jeg ikke rigtigt kunne se logikken i at de satte bøgerne til at have udgivelses i sommerferien når de ikke ville sende dem ud til abonnenterne, som disse bøger jo mest er rettet mod, og hun sagde dengang at de fremover ville huske dette når de lavede udgivelseskalenderen. I år har de så valgt at ligge udgivelserne af Hall of Fame sådan at 2 numre udkommer i ferietiden, og derved laver rav i den for abonnenter hvis de ikke selv kontakter egmont.
Det der så slog hoved på sømmet for mig var nok mest at Helle er på ferie til den 25. juli, dette skal hun selvfølgelig have lov til, men at der åbenbart ikke er andre i afdelingen der vil kan rette op på balladen uden man skal ringe flere gange, Det minder mig lidt om de smarte annoncesælgere der ringe i ferierne hvor de regner med at det er vikare som bare siger ja og betaler. Her regner Egmont åbenbart med at abonneterne uden videre vil finde sig i at komme en udgivelses eller mere bagud, deres 6 ugers regel gør jo at der ikke skal meget til før der sker yderliger "forsinkelser" når der er en udgivelsesfrekvens med en ny bog hveranden måned. De abonnenter der brokker sig får så først en sludder for en sladre om at man må vente, og kun dem som bliver ved med at holde på deres ret, kan så få tilsendt bogen kun en smule forsinket. Jeg skal ærlig indrømme at hvis det ikke var for Pryds havde jeg ventet med at kontakte egmont igen til Helle kom tilbage fra ferie.
Jeg må ærligt indrømme at min tillid til Egmonts udgivelsdatoer/distribution er ret lav fortiden. Hvor mange herinde har f.eks. hørt om hardcover udgaven af mammutbogen "Sværd og Sandaler" som udkom i Juni?? Min lokale boghandler prøvede først det bedste han havde lært at finde den til mig, men måtte opgive, derefter kontaktede jeg Egmont som efter et par omstillinger kunne fortælle at den ikke kunne bestilles af boghandlerne hos deres sædvanlige indkøbscentral men skulle bestilles direkte hos Litas som åbenbart er et Egmont udgivelsesselskab. Samtidigt spurgte jeg så om der ville komme flere Mammut harcover udgivelser fremover, dette kunne hun ikke svare på umiddelbart, men det var hendes indtryk at Sværd og Sandaler skulle ses som en prøveballon

Jeg ved ikke med jer men hvis man sender et nyt produkt på markedet for at se om der er en interesse, plejer man så ikke at lave bare et minimum af reklame for produktet, og i det mindste sørge for at kunderne har en change for at kunne købe de

Nå nok brok, nu ser det jo udtil at det hele har løst sig selv med en smule hjælp
Så er det bare og vente på at CBSV dukker op i august.
P.S. Måske skulle en eller anden skille de indlæg ud i en seperat egmont tråd.