Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Antaeus skrev:Vi får mindre, men betaler det samme !
Tværtimod. Du får mere, men betaler det samme. Når du køber Linda og Valentin, Splint & Co. osv., som i virkeligheden burde koste mere :)

Vi har haft den diskussion før. Du kan ikke regne det ud på den rigide måde. Bøger sælges ikke efter vægt. Det gør andre kulturelle værker heller ikke. Der er alle mulige forhold, der spiller ind. I dette tilfælde for eksempel, at Thorgal er en langt mindre populær serie end Linda og Valentin, Splint & Co., Lucky Luke, Blueberry osv. Så oplaget er mindre. Den kunne måske godt have kostet 268 kr. Havde det gjort nogen forskel for beslutningen om at anskaffe den? Der er jo også gynger og karruseller i det. Så skulle Linda og Valentin måske have kostet 318 kr. i stedet.

I øvrigt fås Thorgal Magnum til 235 kr. hos eLounge.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Antaeus »

Carsten Soendergaard skrev:
Antaeus skrev:Vi får mindre, men betaler det samme !
Tværtimod. Du får mere, men betaler det samme. Når du køber Linda og Valentin, Splint & Co. osv., som i virkeligheden burde koste mere :)

Vi har haft den diskussion før. Du kan ikke regne det ud på den rigide måde. Bøger sælges ikke efter vægt. Det gør andre kulturelle værker heller ikke. Der er alle mulige forhold, der spiller ind. I dette tilfælde for eksempel, at Thorgal er en langt mindre populær serie end Linda og Valentin, Splint & Co., Lucky Luke, Blueberry osv. Så oplaget er mindre. Den kunne måske godt have kostet 268 kr. Havde det gjort nogen forskel for beslutningen om at anskaffe den? Der er jo også gynger og karruseller i det. Så skulle Linda og Valentin måske have kostet 318 kr. i stedet.

I øvrigt fås Thorgal Magnum til 235 kr. hos eLounge.
Meget kan fås billigere hos eLounge eller en af de andre net-butikker, men her skal også regnes porto oveni, så her skal man helst bestille flere af gangen for at det rigtig kan betale sig (sammenlignet med boghandleren). Hos sidstnævnte kan man også selv udvælge det bind man ønsker, mens når det sendes så kan der ske skader på albumet.

Din første sætning er ikke forstået, sammenlignet med fx Splint & Co. så får man mindre, at det så skyldes popularitet og oplag er forstået, men man får stadig mindre, men betaler det samme og det er fair nok.
Pris gør som regel en forskel så 268 kr. eller 298 kr. kan godt gøre en forskel for nogle, især hvis det er et magnum bind som kommer i mange bind.

Det særdeles positive er at det bliver udgivet og ved godt salg af dette samt Natacha, Splint, Valhalla osv. så er der chance for flere magnum udgivelser eller integraler, helst sidstnævnte da de er i et større (bedre) format og med ekstramateriale.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af GoogaMooga »

To gange Dany (double whammy) fra Donovan Comics senere i år:

Billede

Dette fjerde bind i Dany's fortløbende erotiske serie udkom på fransk i 1998, og er også fjerde bind i den franske serie.

Billede

og dette 14. bind i eventyr-serien "Bernard Prince" udkom som nr.14 på fransk på Lombard helt tilbage i 1980. Nu, 31 år senere kan den fåes på dansk.

En stor tak til Donovan Comics for denne Dany double whammy!
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Jakob
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 867
Tilmeldt: 12. jul 2005, 20:50
Geografisk sted: Allerød
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Jakob »

Janus skrev:
Antaeus skrev:Ekstra materiale: historier som knytter sig til historien, hvordan tegner/forfatter blev knyttet til eller andre sjove og informative anekdoter/historier m.m, jeg er ikke til meget lange fortællinger, men forholdsvis korte historier, en masse flotte tegninger i farver, små historier til hvorfor/hvordan til særlig ting i forbindelsen med historien eller bestemt vigtige tegninger, og gerne flere helsides billeder, bl.a. alternative forsider. Forside til oprindelige album skal endvidere starte historien eller anden forside, der skal være forside til en historie.

Samlemappe: Integralet skal helst leveres med lækker samlemappe.
Husk så også lige at tilføje at ekstramaterialet skal tilpasses oversættelsen af udgivelsen, er næsten igennem mine Lucky Lukes nu, og er lidt skræmmende hvor dårligt de 2 introsider pr album og selve tegneserien matcher. Vi snakker forkerte navne, forkerte udtryk og så videre :)
Ikke så heldigt hvis man vil lægge speciel vægt på noget, og det så ikke er det der står i mogen :)
Lucky Luke er et skrækeksempel. Her demonstreres, hvordan man i hvert fald ikke skal lave "integraler"
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 4. dec 2006, 08:32
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

GoogaMooga skrev: og dette 14. bind i eventyr-serien "Bernard Prince" udkom som nr.14 på fransk på Lombard helt tilbage i 1980. Nu, 31 år senere kan den fåes på dansk.

En stor tak til Donovan Comics for denne Dany double whammy!
Vås! Den er under OVERVEJELSE hos Donovan! Vær nu lidt kildekritisk Googy!
http://www.tegneserier.biz/kommende_tegneserier.html
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af GoogaMooga »

Svend Amstrup Jeppesen skrev:
GoogaMooga skrev: og dette 14. bind i eventyr-serien "Bernard Prince" udkom som nr.14 på fransk på Lombard helt tilbage i 1980. Nu, 31 år senere kan den fåes på dansk.

En stor tak til Donovan Comics for denne Dany double whammy!
Vås! Den er under OVERVEJELSE hos Donovan! Vær nu lidt kildekritisk Googy!
http://www.tegneserier.biz/kommende_tegneserier.html
indtil nu har ALLE hans overvejelser holdt, på nær Rubine, som Zoom så tager sig af.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 4. dec 2006, 08:32
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

GoogaMooga skrev:indtil nu har ALLE hans overvejelser holdt, på nær Rubine, som Zoom så tager sig af.
Jeg håber du får ret - jeg vil gerne læse den.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af GoogaMooga »

Svend Amstrup Jeppesen skrev:
GoogaMooga skrev:indtil nu har ALLE hans overvejelser holdt, på nær Rubine, som Zoom så tager sig af.
Jeg håber du får ret - jeg vil gerne læse den.
Et godt pejlemærke er, når han poster en forside, så er den næsten sikker.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af GoogaMooga »

Bemærk også, at det er selveste GREG, der har forfattet BP14.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 4. dec 2006, 08:32
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

GoogaMooga skrev:Bemærk også, at det er selveste GREG, der har forfattet BP14.
Det er netop DET, der kan gøre den interessant.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Antaeus »

Svend Amstrup Jeppesen skrev:
GoogaMooga skrev:Bemærk også, at det er selveste GREG, der har forfattet BP14.
Det er netop DET, der kan gøre den interessant.
Ja, godt at det er Greg og det er snart lige meget om det er Hermann som tegner. Hans stil er desværre ændret i uheldig retning. Bernard Prince ser dog stadig lidt underligt ud på billedet, bliver spændende at se hvordan Dany klarer den.

Jeg har hørt at Hermann er gået tilbage til den gamle stil i hans nye Jeremiah album, det er trods alt gode nyheder hvis det passer.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
TSJ
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 69
Tilmeldt: 24. sep 2008, 21:07

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af TSJ »

Antaeus skrev:Jeg har hørt at Hermann er gået tilbage til den gamle stil i hans nye Jeremiah album, det er trods alt gode nyheder hvis det passer.
Hvilket album....."Fifty-Fifty"?! Det må være nogle sider, du har set, inden der blev lagt farver på....for farvelægningen smadrer desværre stadig det hele.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af GoogaMooga »

TSJ skrev:
Antaeus skrev:Jeg har hørt at Hermann er gået tilbage til den gamle stil i hans nye Jeremiah album, det er trods alt gode nyheder hvis det passer.
Hvilket album....."Fifty-Fifty"?! Det må være nogle sider, du har set, inden der blev lagt farver på....for farvelægningen smadrer desværre stadig det hele.
Er den danske udgave i farver? Så må de have haft et valg, for den franske er i sh.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
TSJ
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 69
Tilmeldt: 24. sep 2008, 21:07

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af TSJ »

GoogaMooga skrev:
TSJ skrev:
Antaeus skrev:Jeg har hørt at Hermann er gået tilbage til den gamle stil i hans nye Jeremiah album, det er trods alt gode nyheder hvis det passer.
Hvilket album....."Fifty-Fifty"?! Det må være nogle sider, du har set, inden der blev lagt farver på....for farvelægningen smadrer desværre stadig det hele.
Er den danske udgave i farver? Så må de have haft et valg, for den franske er i sh.
Jeg ville faktisk ønske, at man kunne få Hermann i s/h......men "Fifty-Fifty" er mig bekendt i farver over hele planeten. Link, please?
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af GoogaMooga »

TSJ skrev:
GoogaMooga skrev:
TSJ skrev:Hvilket album....."Fifty-Fifty"?! Det må være nogle sider, du har set, inden der blev lagt farver på....for farvelægningen smadrer desværre stadig det hele.
Er den danske udgave i farver? Så må de have haft et valg, for den franske er i sh.
Jeg ville faktisk ønske, at man kunne få Hermann i s/h......men "Fifty-Fifty" er mig bekendt i farver over hele planeten. Link, please?
http://seriejournalen.dk/debat/viewtopi ... =4&t=13728
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar