Natacha er landet

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Natacha er landet

Indlæg af Robin »

Jeg ved ikke om Natacha er en euroklassiker. Jeg tror det. Hvorom alting er, så er den små stewardesse landet lidt før tid i hvert fald hos Fantask, hvor jeg ige var et smut forbi. GoogaMooga skrev i en anden tråd, at man ikke skulle tøve for længe. Det ved jeg heller ikke noget om, men den er da vist ventet med længsel af en del. Her er et link til forlagets hjemmeside, hvis det kunne have interesse, og hvis man ikke allerede har været forbi. Her kan man læse mere om det efter sigende spændende ekstramateriale og selfølgelig se hvilke fortællinger, der er i første bind:


http://www.cobolt.dk/Natacha_Samlede_1.html

mvh.
NATACHA.jpg
NATACHA.jpg (133.2 KiB) Vist 5617 gange
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Natacha er landet

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg vil ikke tøve med at kalde serien for en euroklassiker, det bliver en dyr sommer! Da jeg aldrig fik samlet serien færdig, er dette initiativ fra Cobolt godt for mig, og jeg glæder mig til ekstra materialet. Ejer også den gamle monographie om Walthéry. Rubine, derimod, er nok et grænsetilfælde, der er vi nok ovre i noget neoklassisk, men mon ikke jeg også napper den nye dér fra Zoom? Det bliver så mit første køb fra Zoom! Va va voom!
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Janus
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 231
Tilmeldt: 4. feb 2011, 15:11

Re: Natacha er landet

Indlæg af Janus »

Godt spottet Robin, jeg havde ikke set at den var kommet.....skal vel nok lige forbi Faraos i denne uge så :)
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Natacha er landet

Indlæg af Robin »

Jeg ved jo så ikke, om de har den endnu. Jeg så den hos Fantask, men mon ikke?

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Natacha er landet

Indlæg af benadikt »

Fint at det første bind i serien allerede er kommet, så kan jeg få købt den mens jeg holder sommerferie i Danmark de næste to uger.

Hvad med Yoko Tsuno-samleudgaven, er der mon planer om at udgive den på dansk?

Det allerbedste ville dog være at få en Modesty Blaise-samleudgave, men det er der ikke noget der tyder på.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Natacha er landet

Indlæg af GoogaMooga »

benadikt skrev:Det allerbedste ville dog være at få en Modesty Blaise-samleudgave, men det er der ikke noget der tyder på.
Jeg er rimeligt tilfreds med Titan's komplette MB
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Janus
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 231
Tilmeldt: 4. feb 2011, 15:11

Re: Natacha er landet

Indlæg af Janus »

benadikt skrev:Fint at det første bind i serien allerede er kommet, så kan jeg få købt den mens jeg holder sommerferie i Danmark de næste to uger.

Det allerbedste ville dog være at få en Modesty Blaise-samleudgave, men det er der ikke noget der tyder på.
Det bedste bud på Modesty er nok Titans engelske udgivelse, de kører stadig...2 og 12 er udsolgt, så du skal nok være hurtig for at få fat i de fleste af dem, og så må du jagte resten ned brugt.
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Natacha er landet

Indlæg af benadikt »

Janus skrev:Det bedste bud på Modesty er nok Titans engelske udgivelse, de kører stadig...2 og 12 er udsolgt, så du skal nok være hurtig for at få fat i de fleste af dem, og så må du jagte resten ned brugt.
Jeg har selvfølgelig Titans udgave på originalsproget, men jeg så gerne en komplet udgave på dansk.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Natacha er landet

Indlæg af GoogaMooga »

benadikt skrev:
Janus skrev:Det bedste bud på Modesty er nok Titans engelske udgivelse, de kører stadig...2 og 12 er udsolgt, så du skal nok være hurtig for at få fat i de fleste af dem, og så må du jagte resten ned brugt.
Jeg har selvfølgelig Titans udgave på originalsproget, men jeg så gerne en komplet udgave på dansk.
Det skal du ikke regne med, ikke efter Agent X9, Special Comics, og Bogfabrikkkens albums, behovet dér er dækket.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Natacha er landet

Indlæg af Carsten Søndergaard »

benadikt skrev:Hvad med Yoko Tsuno-samleudgaven, er der mon planer om at udgive den på dansk?
Det er klart, ikke mindst hvis Natacha går godt. Men der er trods alt grænser for, hvor mange samleudgaver der kan være på markedet samtidig. Men med en smule tålmodighed... :)
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Natacha er landet

Indlæg af benadikt »

Carsten Søndergaard skrev:
benadikt skrev:Hvad med Yoko Tsuno-samleudgaven, er der mon planer om at udgive den på dansk?
Det er klart, ikke mindst hvis Natacha går godt...
Lad os håbe, at den sælger godt. Selv vil jeg få den købt i løbet af de næste par dage ... sammen med Linda og Valentin 2.
Carsten Søndergaard skrev:... Men der er trods alt grænser for, hvor mange samleudgaver der kan være på markedet samtidig...
Javist. Men udover at jeg generelt synes meget bedre om bogudgaver med 3-4-5 album end enkeltalbum, så synes jeg også, at vi for tiden får MEGET mere for pengene med samleudgaverne end med albummene. Alle samleudgaverne indeholder 3 album, og de fleste indeholder ekstramateriale, men de koster "kun" omkring 2½ gange et enkelt album.

Den eneste samleudgave fra Cobolt, som jeg er LIDT skeptisk overfor, er Thorgal. Jeg købte nr. 1 (sammen med L&V1) for nogle uger siden, men jeg har ikke fået læst den endnu. Formatet er ikke ideelt efter min smag, men jeg kan godt forstå hvis der er andre, især yngre læsere, der kan lide det.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Natacha er landet

Indlæg af Antaeus »

benadikt skrev:
Carsten Søndergaard skrev:
benadikt skrev:Hvad med Yoko Tsuno-samleudgaven, er der mon planer om at udgive den på dansk?
Det er klart, ikke mindst hvis Natacha går godt...
Lad os håbe, at den sælger godt. Selv vil jeg få den købt i løbet af de næste par dage ... sammen med Linda og Valentin 2.
Carsten Søndergaard skrev:... Men der er trods alt grænser for, hvor mange samleudgaver der kan være på markedet samtidig...
Javist. Men udover at jeg generelt synes meget bedre om bogudgaver med 3-4-5 album end enkeltalbum, så synes jeg også, at vi for tiden får MEGET mere for pengene med samleudgaverne end med albummene. Alle samleudgaverne indeholder 3 album, og de fleste indeholder ekstramateriale, men de koster "kun" omkring 2½ gange et enkelt album.

Den eneste samleudgave fra Cobolt, som jeg er LIDT skeptisk overfor, er Thorgal. Jeg købte nr. 1 (sammen med L&V1) for nogle uger siden, men jeg har ikke fået læst den endnu. Formatet er ikke ideelt efter min smag, men jeg kan godt forstå hvis der er andre, især yngre læsere, der kan lide det.
Et enkelt album koster typisk 198 kr., hvilket er lidt dyrt og er det billigt så koster det 128 kr. En samleudgave med ekstramateriale koster typisk 298 og op til 328 for Lööf. Så umiddelbart får man langt mere for pengene i samleudgaver. Dog er det typisk genudgivelser. Er det noget jeg ønsker så er 298 kr. en fin pris, hvor jeg bare køber den. 300 kr. er nok en magisk pris, hvor man begynder at tænke lidt. CBSV er selvfølgelig noget for sig....

Enig, Thorgal er ikke et optimalt format. Jeg havde nok også købt Thorgal hvis formattet havde været bedre og det måtte også gerne indholde ekstramateriale. Nu ved jeg ikke rigtig, skal låne den på biblioteket og se om jeg kan forlige mig med formattet. Og man får noget mindre for pengene. Mindre format, få sider og intet ekstramateriale. Selve historierne betyder alt, men luksus, format og ekstramateriale gør at man vil give ekstra.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Natacha er landet

Indlæg af benadikt »

Så er samtlige samleudgaver fra Cobolt i hus! Ved bladring ser de meget flotte ud. Men ryggen på Natacha har desværre ikke samme "finish" som L&V og Løøf, jeg synes den lige ryg ser billig ud i forhold til de andre, korrekt buede rygge. Er det det franske forlag Dupuis eller det italienske trykkeri, der har valgt indbindingstype?
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
JAlbertsen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 284
Tilmeldt: 24. aug 2005, 21:14
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Natacha er landet

Indlæg af JAlbertsen »

benadikt skrev:Så er samtlige samleudgaver fra Cobolt i hus! Ved bladring ser de meget flotte ud. Men ryggen på Natacha har desværre ikke samme "finish" som L&V og Løøf, jeg synes den lige ryg ser billig ud i forhold til de andre, korrekt buede rygge. Er det det franske forlag Dupuis eller det italienske trykkeri, der har valgt indbindingstype?
Det samme gælder i øvrigt også for Splint-bogen fra Zoon.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Natacha er landet

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Faktisk er det en fejl fra trykkeriets side, at Linda og Valentin har fået runde rygge. Men nu får alle bindene det selvfølgelig, så de bliver ens. Jeg er enig i, at en rund ryg ofte virker mere eksklusiv. På den anden side kan der være grunde til at vælge flade rygge, fx når ryggene i en serie danner et samlet billede (som de kommer til på Linda og Valentin).

I praksis er stort set alle album og alle samlealbum med flad ryg i Belgien og Frankrig. Derfor får de det også i de danske udgaver, når de som tilfældet er med fx Natacha og Splint & Co. produceres af det belgiske forlag.
Besvar