Right, og når du siger "popularitet" (i forhold til den "kommercielle" pris), så er du også ude i noget afstemning? Det kunne man helt klart godt overveje, det kræver som sagt bare, man kan finde en løsning, der giver mening. F.eks. synes jeg personligt ikke det var specielt kønt, da Erwin Neutzzcsky - I ved, Erwin N-W - highjackede Seriejournalens pris, så den gik til den gebrækkelige "Lawman"-tegneserie. Det vil kræve, at temmelig mange stemmer, hvis ikke dén pris alene kommer til at handle om, hvem der er bedst til at mobilisere vennerne; jeg siger ikke, at det gør en publikumspris umulig, men det gør den til en særlig udfordring, hvis praktiske udførelse skal overvejes nøje, synes jeg. Idéer er velkomne!
I forhold til Cannes, så har de mig bekendt ingen publikumspris, se evt. oversigten her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cannes_Fil ... val#Awards ("Palm Dog, for best canine performance" - whaaat?

)
Til gengæld har de en masse blockbustere, der ikke kører i det officielle program, men som kan bruge festivalen som en platform til at promovere sig selv over for verdenspressen og de filmkøbmænd, der huserer på festivalens store markedsdel. Så det handler mere om, at Cannes supplerer de Gyldne Palmer med noget udenoms, end det handler om, at de giver plads til det kommercielle i deres kunstneriske pris. På dén led kan vi få lidt svært ved at kopiere modellen derfra ...
Det med de tekniske priser er interessant, omend måske lidt fagnørdet. Sådan nogle vil ikke give så meget mening for udenforstående, og det er jo især til ære for dem, man stabler sådan en pris på benene, men hardcore tegneseriefolk vil måske synes, de er meget sjove ...
I øvrigt er Strid jo nomineret i år