Hvad synes I om denne forside?

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Hvad synes I om denne forside?

Indlæg af GoogaMooga »

"Floundering Time" GN af Katy Weselcouch, fra Amaze Ink/Slave Labor Graphics, pris kun 13 dollars. Er det noget, I vil give 13 dollars for? :?

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: Hvad synes I om denne forside?

Indlæg af Thomas S »

Der skulle følge en kraftig anbefaling med fra nogen man virkelig stolede på i så fald.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Thomas S skrev:Der skulle følge en kraftig anbefaling med fra nogen man virkelig stolede på i så fald.
Måske kan man få den på lydbånd? :)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

Meget ringe, forsiden signalerer hold dig langt væk. Får mig til at tænke over i rødstrømpe baner.
Endvidere bør man vel holde det op mod hvad man ellers kan få til cirka $13.
Grafiske noveller er bestemt ikke mig, men tegningerne er helt væk ifht. hvad man ellers kan få.

Fx.
Barks fra Fantagraphics
Modesty Blaise fra Titan
1001 Comic Books: You Must Read...
XIII koster £5.30
Watchmen £10
Nye Blake & Mortimer £6
Largo Winch £9
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
WeirdSpace
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Foran en computer
Kontakt:

Indlæg af WeirdSpace »

På baggrund af forsiden, nej, men jeg er en af dem der aldrig køber tegneserier pga. forsiden.
Michael Pilgaard, fanboy at large
WeirdSpace, et sært sted siden 2003
Brugeravatar
Vigan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: 56.127211, 8.90295

Indlæg af Vigan »

Hvordan skal man sige det uden at blive alt for grov?

Nåh ja: Nej.
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Christian Aarestrup »

Jeg kan ikke helt se grunden til at hive netop den udgivelse frem til spot og spe. Der er da langt mere irriterende forsider lavet af folk, der burde være langt mere proffe.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Vigan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: 56.127211, 8.90295

Indlæg af Vigan »

Jeg opfattede det som en form for markedsundersøgelse, ikke mobning.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Christian Aarestrup skrev:Jeg kan ikke helt se grunden til at hive netop den udgivelse frem til spot og spe. Der er da langt mere irriterende forsider lavet af folk, der burde være langt mere proffe.
Jeg aner ikke hvad Googa vil med det, men han spørger og jeg giver min mening.
Jeg kan ikke læse af Googas indlæg, at der prøves at finde den værste eller mest irriterende forside.
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Ny syntes jeg jo at en forside skal udtrykke indholdet i modsætning til den RØVSYGE vane mange amerikanske blade har med at lave fede covers til lorteindhold...

Og et vildt gæt er at denne forside udtrykker indholdet ganske dækkende...og det betyder at hvis man ER til såen noget lidt feminint følelsesbetone venindehejs - tja - så går man næppe galt i byen. Så på den måde er det formodentligt ikke noget dårligt cover...og måske ikke nogen dårlig tegneserie...hvis man altså er til den slags og hvis coveret er udtryk for indholdet...

Det er jeg så ikke - så i mit tilfælde ville svaret nok også være nej.

Man kunne lidt mere nuanceret spørge - ville I tage den op og bladre i den hvis den stod på det lokale bibliotek? Bare såen - ikke for at låne den - bare af nysgerrighed...?
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Dan R. Knudsen skrev:Ny syntes jeg jo at en forside skal udtrykke indholdet i modsætning til den RØVSYGE vane mange amerikanske blade har med at lave fede covers til lorteindhold...

Og et vildt gæt er at denne forside udtrykker indholdet ganske dækkende...og det betyder at hvis man ER til såen noget lidt feminint følelsesbetone venindehejs - tja - så går man næppe galt i byen. Så på den måde er det formodentligt ikke noget dårligt cover...og måske ikke nogen dårlig tegneserie...hvis man altså er til den slags og hvis coveret er udtryk for indholdet...

Det er jeg så ikke - så i mit tilfælde ville svaret nok også være nej.

Man kunne lidt mere nuanceret spørge - ville I tage den op og bladre i den hvis den stod på det lokale bibliotek? Bare såen - ikke for at låne den - bare af nysgerrighed...?
Og hvis man går op i lækre tegninger så er man nogenlunde så langt væk man kan komme, hvis coveret afspejler indholdet. Og nej jeg vil aldrig tage den op og bladre, vi er meget langt væk fra hvad jeg kan lide ved tegneserier, altså bedømt ud fra forsiden.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Den har fået en hel sides annonce i Previews, og indholdet er ikke uinteressant, bare synd, at tegningerne i bedste fald er på fanzine niveau, ikke noget, man burde slippe 13 dollars for.

Min anden pointe er, at denne tegner aldrig ville været antaget i golden eller silver age, end ikke i bronze age.
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Nu handler det jo ikke KUN om at kunne tegne "pænt" (Jeg ved godt at det var mig der skrev en artikel om netop det) - det handler jo også om form og indhold hænger sammen og om en personlig streg...

Men OK - det SER ikke lovende ud...men jeg ville nok tage det op og hurtigt øje det igennem. Man skal også passe på ikke at blive FOR optaget af udseendet. Man kan måske huske Nikolaj Zeuthens "Hvad syntes du om dansk skønlitteratur for tiden" - det var dævlme ikke skøntegning - og jeg sprang den også hurtigt over...men så var jeg til oplæsning på Løwes Cafe hvor NZ selv læste striberne op - og der må jeg indrømme at jeg blev overordentligt positivt overrasket - det var både morsomt, rørende og skræmmende...og de ustyrligt dårlige tegninger blev på mærkelig vis løftet på plads af teksten...

Hvis man ensidigt holder af klassikere kommer man formodentligt aldrig til at bryde sig om den slags - fair nok - men det er lidt lissom altid at spise sovs og kartofler. Man snyder sig selv for østers - og spaghetti med kødsovs ;)
Dan R. Knudsen

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Kontakt:

"I wanted to tell a story about people of variant genders and sexualities where that wasn't the focal point of the story, where they were kind of just doing their thing, not constantly having to address the challenges of that," she said. "It's set at a women's college, because it's a place that exists in a sort of bubble, isolated from the 'real world.' It feels like a summer camp and sorority mixed together, then filled with a lot of really bad-ass girls."

The Floundering Time is a 160-pager

To grunde til de 13 bucks ;)
Dan R. Knudsen

Brugeravatar
Kim Larsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kim Larsen »

Besvar