Jeg er indbildsk nok til at tro at jeg selv bedre ved, hvad jeg ville have rodet mig ud i, end du gør, men det er selvfølgelig et hypotetisk spørgsmål og alle har ret til deres mening. Til gengæld må jeg indrømme at din sidste bemærkning her, har overbevist mig om at i hvert fald jeg ikke gider mere. Du er som bekendt entusiastisk involveret i DTR. Hvad med at bruge dine kræfter på at hjælpe med at forbedre forarbejdet til næste års Ping-prisen i stedet for at splitte hår her på Seriejournalen?Carsten Søndergaard skrev:Det gør jeg ikke.Henrik Rehr skrev:Hvis prisen havde heddet Dansk Tegnserieråds Pris, så er det vel spørgsmålet om der i det hele taget var blevet en diskussion. Jeg tvivler under alle omstændigheder på at jeg havde blandet mig, hvis det var sket.
Ping-Prisen 2012
-
- Brugerniveau 5
- Geografisk sted: ny york
Re: Ping-Prisen 2012
Nå, jeg tegner videre.
- Kim Larsen
- Brugerniveau 4
- Geografisk sted: Hjørring
Fik man ikke også dengang en fin lille check ... 25.000 eller der omkring? Og en figur i bronze (og ikke gips, som den vist var i år).Henrik Rehr skrev:Gider vi det her, Carsten? Måske var jeg bare yngre, da den gamle Ping-prisen blev givet væk, måske har det noget at gøre med at den gamle Ping-pris blev overrakt af f.eks. den danske statsminister, den nye af Anders Lund Madsen.Carsten Søndergaard skrev: Hvori bestod ærværdigheden i den gamle Pingpris? At den blev uddelt af hardcore kommercielle virksomheder på markedet? Var det mere ærværdigt end en pris uddelt af i samarbejde mellem nummer9, Komiks.dk, Vega, Danske Tegneserieskabere, Dansk Tegneserieråd, Storm P.-museet, Strip! og The Animation Workshop?
- Carsten Søndergaard
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Jeg tror måske bare fejlagtigt, at du mener, hvad du skriver: At Komiks.dk-prisen var "en hyggelig bagatel, lidt ligesom Seriejournalens netkårting eller en afstemning om bedste forside fra Fart og Tempo".Henrik Rehr skrev:Hvordan det kan være en reflektion på prismodtagerne, har jeg svært ved at se. Hvordan det skulle være en reflektion på HELE Komiks.dk er vist at læse sin egen fortolkning for meget ind i hvad jeg skrev (især hvis man læser, hvad jeg skrev om Komiks.dk tidligere i tråden).Carsten Søndergaard skrev: Det var sandelig pæne ord om Komiks.dk og alle de mennesker, der har modtaget Komiks.dk-priserne.
Igen kolporterer du uvederhæftigheder, Henrik. Den nye Pingpris blev ikke overrakt af Anders Lund Madsen. At den gamle "fx" blev overrakt af den danske statsminister (én gang ud af 12) betyder jo ikke, at den nye ikke "fx" kan overrækkes af den danske statsminister. Eller at den er "mindre ærværdig", hvorfor skulle den være det, fordi den overrækkes af en stribe kulturpersonligheder, der rent faktisk interesserer sig for og læser tegneserier? Det gjorde Poul Schlüter næppe. Han blev trukket af stalden, fordi den gamle pris engang gik til Carsten Graabæks "Statsministeren", der gik i B.T., som stod bag prisen dengang og var en avis, der gik officielt ind for Poul Schlüter som statsminister. Var det virkelig mere ærværdigt? "Statsministerens" kvaliteter ufortalt.Henrik Rehr skrev:Gider vi det her, Carsten? Måske var jeg bare yngre, da den gamle Ping-prisen blev givet væk, måske har det noget at gøre med at den gamle Ping-pris blev overrakt af f.eks. den danske statsminister, den nye af Anders Lund Madsen.
- Carsten Søndergaard
- Brugerniveau 7
- Kontakt:
Selvfølgelig ved du bedre selv. Jeg har bare svært ved at tro på, at du ikke ville have blandet dig, hvis prisen - som du teoretiserer om - i stedet havde været Dansk Tegneserieråds pris. Du har i ti år - eller måske kun otte, nu skal jeg ikke overdrive - ført et enmandskorstog mod nogle af de kræfter, der virkelig har rykket ved opfattelsen af tegneserien i Danmark og spredt dens vinger ud. Rackham, Metabunkeren, nummer9, Dansk Tegneserieråd, og senest er det så også gået ud over Danske Tegneserieskabere, Storm P.-museet, The Animation Workshop og Strip! i forbindelse med Pingprisen. Jeg aner ikke, hvor al den galde mod alt og alle kommer fra og begriber ikke, hvad formålet med din uopholdelige kritik af ethvert tiltag er, men hvordan skulle jeg tro, at du efter så mange år pludselig ville indstille beskydningen?Henrik Rehr skrev:Jeg er indbildsk nok til at tro at jeg selv bedre ved, hvad jeg ville have rodet mig ud i, end du gør, men det er selvfølgelig et hypotetisk spørgsmål og alle har ret til deres mening. Til gengæld må jeg indrømme at din sidste bemærkning her, har overbevist mig om at i hvert fald jeg ikke gider mere. Du er som bekendt entusiastisk involveret i DTR. Hvad med at bruge dine kræfter på at hjælpe med at forbedre forarbejdet til næste års Ping-prisen i stedet for at splitte hår her på Seriejournalen?Carsten Søndergaard skrev:Det gør jeg ikke.Henrik Rehr skrev:Hvis prisen havde heddet Dansk Tegnserieråds Pris, så er det vel spørgsmålet om der i det hele taget var blevet en diskussion. Jeg tvivler under alle omstændigheder på at jeg havde blandet mig, hvis det var sket.
Indimellem tilkendegiver du, åbenbart på skrømt, at du vil holde op. Men du gør det aldrig. Det har du ikke gjort i otte år. Alene i denne tråd:
Henrik Rehr skrev:Over and out.
Henrik Rehr skrev: den her diskussion er ved at blive temly fuzzy og måske derfor lidt spild af tid. Hvad om vi lukker?)
Henrik Rehr skrev:Det synes ret klart, at der nu er for meget blo' i gaden til at det her er vores tid værd. Jeg foreslår (igen) at vi lukker og slukker.
Henrik Rehr skrev: jeg orker ikke mere. Ciao.
Henrik Rehr skrev:Over and out.
Den slags udgangsbemærkninger har du haft i hundredvis af på Rackham, Seriejournalen og nummer9 i årevis. Men de betyder åbenbart ikke noget.Henrik Rehr skrev:din sidste bemærkning her, har overbevist mig om at i hvert fald jeg ikke gider mere.
Din tagline burde være "Nå, jeg brokker videre"; og ikke "Nå, jeg tegner videre".
Fint nok med forslag til fremtidige ændringer af fx kategorier og forretningsgang omkring en pris. Dem kan enhver komme med i venlig fordragelighed, og det gør andre mennesker jo også, og det bliver modtaget på samme måde, som det er afsendt, i en positiv ånd.
Som sagt ved jeg ikke, hvad dine bevæggrunde er. Jeg kan bare iagttage, at du gang på gang sidder i New York og træder på snesevis af mennesker, der faktisk gør et kæmpestort arbejde for at fremme tegneserien i Danmark, og som aldrig nogen sinde har haft til hensigt at ville dig noget ondt. Inklusive mig selv.
- Carsten Søndergaard
- Brugerniveau 7
- Kontakt:
Jo, for Pingprisen var dengang som nævnt en kommerciel pris, der blev uddelt af kommercielle interesser med kommercielle formål til ën modtager ad gangen. Det gør ikke nødvendigvis den gamle pris eller den nye pris mere eller mindre værd i forhold til hinanden, hele konstruktionen og tiden var bare en anden. Selv Storm P.-museet havde dengang konkrete kommercielle interesser i prisen, fordi museet blev betalt for at medvirke.udgang99 skrev:Fik man ikke også dengang en fin lille check ... 25.000 eller der omkring? Og en figur i bronze (og ikke gips, som den vist var i år).
-
- Brugerniveau 5
Det handler om PRISEN, ikke om hele Komiks.dk festivalen, som du åbenbart gerne vil gøre det til. Det er åbenlyst.Carsten Søndergaard skrev:Jeg tror måske bare fejlagtigt, at du mener, hvad du skriver: At Komiks.dk-prisen var "en hyggelig bagatel, lidt ligesom Seriejournalens netkårting eller en afstemning om bedste forside fra Fart og Tempo".Henrik Rehr skrev:Hvordan det kan være en reflektion på prismodtagerne, har jeg svært ved at se. Hvordan det skulle være en reflektion på HELE Komiks.dk er vist at læse sin egen fortolkning for meget ind i hvad jeg skrev (især hvis man læser, hvad jeg skrev om Komiks.dk tidligere i tråden).Carsten Søndergaard skrev: Det var sandelig pæne ord om Komiks.dk og alle de mennesker, der har modtaget Komiks.dk-priserne.
Nå, jeg tegner videre.
-
- Brugerniveau 5
Tak.Carsten Søndergaard skrev:Selvfølgelig ved du bedre selv.
Din udlægning af mit virke i din danske tegneseriebranche og på diverse fora må stå for din egen regning (hvis du tror jeg brokker mig mere end jeg tegner, så ved du vist ikke hvor lang tid det tager at lave en tegning), jeg har simpelthen ikke energien til at tilbagevise dine ensidige anklager og synes i virkeligheden også det er spild af min tid. Alle de her "over and out" er et forsøg på at lukke en diskussion, der forlængst er overstået. Du kommer for sent til ballet, Carsten, bandet har lukket og slukket og folk er gået hjem.
Nå, jeg tegner videre.
Jeg har modtaget en svar-mail fra Ole Damgaard der grundet ”det kedelige intryk” jeg har givet i denne debat, ikke længere ønsker at deltage i Art bubble.
Det kan jeg selvfølgelig ikke leve med, – og beklager hvis jeg uforvarende er kommet til at gøre noget forkert. Min eneste intention i denne debat har været at påpege de fejl jeg synes man har begået i Ping-prisens tilblivelse. Hatten af for et flot arrangement!
Steffen skrev citat:
Jeg synes i øvrigt, det er påfaldende, at du har travlt med at skælde ud på Pingprisen, samtidig med at du råber på samarbejde og fælles ånd! Og det er særligt ironisk, hvis du som arrangør af Art Bubble gerne vil have besøg/hjælp af nogle af de mennesker, der har arbejdet hårdt med prisen, og som du nu igen kritiserer. - citat slut.
Oles mail som jeg referere til, samt ovenstående citat fra Steffen føler jeg er ”hårde og tunge og truende argumenter. ” som jeg skrev i tidligere indlæg! Jeg ser dem som – hvis jeg fortsætter kritikken vil det gå ud over Art-bubble. Mine meninger er mine egne private og ikke Art-bubbles!
Jeg støtter Copenhagen Comics 100%. Såvel som Art-bubble sidste år tilbød Komiks.dk en gratis stand, samme tilbud får Copenhagen Comics selvfølgelig igen i år.
Jeg glæder mig over at vi forhåbentlig kan holde tegneseriefestival i Danmark hvert år!
Det kan jeg selvfølgelig ikke leve med, – og beklager hvis jeg uforvarende er kommet til at gøre noget forkert. Min eneste intention i denne debat har været at påpege de fejl jeg synes man har begået i Ping-prisens tilblivelse. Hatten af for et flot arrangement!
Steffen skrev citat:
Jeg synes i øvrigt, det er påfaldende, at du har travlt med at skælde ud på Pingprisen, samtidig med at du råber på samarbejde og fælles ånd! Og det er særligt ironisk, hvis du som arrangør af Art Bubble gerne vil have besøg/hjælp af nogle af de mennesker, der har arbejdet hårdt med prisen, og som du nu igen kritiserer. - citat slut.
Oles mail som jeg referere til, samt ovenstående citat fra Steffen føler jeg er ”hårde og tunge og truende argumenter. ” som jeg skrev i tidligere indlæg! Jeg ser dem som – hvis jeg fortsætter kritikken vil det gå ud over Art-bubble. Mine meninger er mine egne private og ikke Art-bubbles!
Jeg støtter Copenhagen Comics 100%. Såvel som Art-bubble sidste år tilbød Komiks.dk en gratis stand, samme tilbud får Copenhagen Comics selvfølgelig igen i år.
Jeg glæder mig over at vi forhåbentlig kan holde tegneseriefestival i Danmark hvert år!
Den slags udgangsbemærkninger har du haft i hundredvis af på Rackham, Seriejournalen og nummer9 i årevis. Men de betyder åbenbart ikke noget.Carsten Søndergaard skrev:Du har i ti år - eller måske kun otte, nu skal jeg ikke overdrive - ført et enmandskorstog
hvordan skulle jeg tro, at du efter så mange år pludselig ville indstille beskydningen?Carsten Søndergaard skrev:
Indimellem tilkendegiver du, åbenbart på skrømt, at du vil holde op. Men du gør det aldrig. Det har du ikke gjort i otte år. Alene i denne tråd:Henrik Rehr skrev:Over and out.Henrik Rehr skrev: den her diskussion er ved at blive temly fuzzy og måske derfor lidt spild af tid. Hvad om vi lukker?)Henrik Rehr skrev:Det synes ret klart, at der nu er for meget blo' i gaden til at det her er vores tid værd. Jeg foreslår (igen) at vi lukker og slukker.Henrik Rehr skrev: jeg orker ikke mere. Ciao.Henrik Rehr skrev:Over and out.Henrik Rehr skrev:din sidste bemærkning her, har overbevist mig om at i hvert fald jeg ikke gider mere.
Din tagline burde være "Nå, jeg brokker videre"; og ikke "Nå, jeg tegner videre".
legends never die. they reload

“Sir, you are drunk.”
“Madam, you are ugly. In the morning, I shall be sober.”
“Madam, you are ugly. In the morning, I shall be sober.”
Nå, så skal jeg da love for at vi fik gang i en fest, her på SJ. Mens alle I tunge drenge nu har travlt med at smadre stole i hovedet på hinanden, derinde på dansegulvet, stiller jeg mig lige tæt ved udgangen og råber ’prut’.
Den der Pingpris-noget…. Jeg synes sådan set det er OK, at den er der. Men på trods af at jeg har tanket op med henad 10.000+ tegneserier, så har jeg absolut intet forhold til nogle af dem der vandt, og kun ét par stykker af de nominerede.
Det er jo ikke det samme som at det er en dårlig idé; det siger bare noget om at jeg kan lide hakkebøffer med bløde løg, og at det er OK at andre arrangerer en kokkekonkurrence i finere bulgarske farsbrød, mens jeg nyder min hakkedreng med velbehag.
/Spærhage
Den der Pingpris-noget…. Jeg synes sådan set det er OK, at den er der. Men på trods af at jeg har tanket op med henad 10.000+ tegneserier, så har jeg absolut intet forhold til nogle af dem der vandt, og kun ét par stykker af de nominerede.
Det er jo ikke det samme som at det er en dårlig idé; det siger bare noget om at jeg kan lide hakkebøffer med bløde løg, og at det er OK at andre arrangerer en kokkekonkurrence i finere bulgarske farsbrød, mens jeg nyder min hakkedreng med velbehag.
/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
- Dan R. Knudsen
- Administrator
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg
- Kontakt:
@Jakobsen...dit sidste indlæg perspektivere din tidligere omtale af trusler. En trussel forudsætter at den truede har et valg. "Hvis du ikke gør sådan - så sådan".
At sige at man undrer sig over din opførsel (Steffen) - eller siger at man ikke har lyst til at samarbejde med dig (Ole) er ikke trusler. Det er ikke engang injurier. Det er en konsekvens...
Hvis dine holdninger betyder at folk mister lysten til at arbejde sammen med dig, så er det jo ikke deres fejl, at det i sidste ende går ud over Art-Bubble...
At sige at man undrer sig over din opførsel (Steffen) - eller siger at man ikke har lyst til at samarbejde med dig (Ole) er ikke trusler. Det er ikke engang injurier. Det er en konsekvens...
Hvis dine holdninger betyder at folk mister lysten til at arbejde sammen med dig, så er det jo ikke deres fejl, at det i sidste ende går ud over Art-Bubble...
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk
Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
- Antaeus
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
At der findes en Ping pris er glimrende og der gøres også et godt stykke arbejde i de forskellige råd m.m., men ikke alle kritikpunkterne er skudt helt ved siden af.
Kritik tages meget ilde op og ordene bliver hurtigt alt for skarpe. Men midt i de mange grimme ord så er noget af det måske rigtigt, men det det graves hurtigt under gulvtæppet og så leger man skyttegravskrig i stedet. I stedet burde man se på om nogle af argumenterne var fornuftige. Tænk hvis man kunne diskutere stille og roligt i en god tone, men et enkelt forkert udtryk bliver ganget med 2 af læseren og så skrives indlægget ud fra dette og så kører det.
Nu skal man åbenbart også til at boykotte hinanden, nok ikke særlig smart gjort. Nærmest dumt, hvis man er inden for branchen.
Nå men jeg kommer til Art Bubble og Komiks (hvis de ikke er sprængt til atomer) og imens jeg læser nogle gode tegneserier kan i andre lege krig.
Kritik tages meget ilde op og ordene bliver hurtigt alt for skarpe. Men midt i de mange grimme ord så er noget af det måske rigtigt, men det det graves hurtigt under gulvtæppet og så leger man skyttegravskrig i stedet. I stedet burde man se på om nogle af argumenterne var fornuftige. Tænk hvis man kunne diskutere stille og roligt i en god tone, men et enkelt forkert udtryk bliver ganget med 2 af læseren og så skrives indlægget ud fra dette og så kører det.
Nu skal man åbenbart også til at boykotte hinanden, nok ikke særlig smart gjort. Nærmest dumt, hvis man er inden for branchen.
Nå men jeg kommer til Art Bubble og Komiks (hvis de ikke er sprængt til atomer) og imens jeg læser nogle gode tegneserier kan i andre lege krig.
- Tatiana Goldberg
- Brugerniveau 3
- Geografisk sted: Hvidovre
Nu må I altså lige tage en pause drenge! Nu går det altså for vidt.
Bare fordi man har forskellige synspunkter angående dansk tegneserie berettiger det altså ikke boykot af hinandens events, foreninger, udgivelser og tiltag, når disse på mange måder er alment gavnende for alle i den danske tegneserieverden.
Nej, jeg synes bestemt ikke, at det er forventeligt og fair, at folk begynder at boykotte hele tegneseriefestivalen Artbubble, fordi de ikke lige er enige med Jakobsens personlige meninger om dansk tegneserie. Det synes jeg faktisk er utroligt unfair og meget, meget småligt og umodent.
Jeg har selv brokket mig rigeligt over Ping – bla. over personlig e-mail korrespondance med Barkman (det var for øvrigt en fin og sober meningsudveksling, vi havde der). Men jeg dukker da for helvede op til Ping alligevel! Jeg deler mange af Rehr og Jakobsens synspunkter omkring Ping, mens jeg ikke deler mange synspunkter med folkene bag Ping. Sådan er dét – vi har forskellig smag. Derfor kan jeg sq godt finde ud af at respektere Ping for det event, det er i dansk tegneserie. Det har været en fantastisk promotion for dansk tegneserie generelt, og dermed noget, der gavner os alle. Virkelig flot og velplanlagt, veludført og overall vellykket arrangement. Også selvom jeg selv har haft mange anker omkring nomineringsprocesserne og genreudvalget.
Tag dog lige og opfør jer lidt voksent! Hvad så? Skulle jeg have boycottet Ping?
Så kan jeg jo i samme ombæring prompte melde mig ud af Dansk Tegneserieråd, fordi jeg blev pisset af af Thorhauges bemærkning om wannabe-tegnere? Selvfølgelig melder jeg mig da ikke ud! Det ville være både umodent og pigesurt på en 7. klasse-agtig måde, og det gavner ikke noget som helst i dansk tegneserie! Tværtimod! Dansk Tegneserieråd gør et kæmpe arbejde for dansk tegneserie, og det vil jeg selvfølgelig gerne støtte! Ja, okay, så kom Thorhauge sq lige til at slynge en uheldig bemærkning ud – det gør da ikke hele Dansk Tegneserieråd til The Dark Side?! (Eller Thorhauge, for den sags skyld…).
Er det den vej, I vil gå, med boykotteriet? For så håber jeg, at I er klar over, at den slags har det med at gribe om sig. Hvis Ole boykotter Artbubble, så kunne resten af Blækfabrikken da fx hurtigt ryge med. Og så kan folk fra ”den anden side” så gå i gang med at boykotte Ping og Copenhagen Comics. Hvor bliver dét hyggeligt…
Og så til en side af sagen, som jeg synes, at alle herinde virkelig bør tage alvorligt: hvor mange aspirerende tegneserietegnere tror I sidder og læser med her?! Jeg gør. Og jeg kender personligt adskillige andre, der gør. Jeg vil slet ikke vide, hvor mange, jeg ikke kender, der sidder lige nu og ser den her side af det danske tegneseriemiljø.
Jeg lover jer, at vi ender med at skride et andet sted hen med vores tegneserier, fordi vi bare ikke orker et tegneseriecommunity som er mere optaget af at spænde ben for hinanden med infantile personlige hævnaktioner og sabotage af hinandens arrangementer end af at arbejde sammen for dansk tegneserie. Det er så lille en verden, dansk tegneserie – hvad med at respektere hinanden for at have forskellige meninger og samarbejde for det danske tegneseriemedie, i stedet for at boycotte alle arrangementer der har noget som helst at gøre med personer, som I ikke lige er enige med?
Grow up.
Bare fordi man har forskellige synspunkter angående dansk tegneserie berettiger det altså ikke boykot af hinandens events, foreninger, udgivelser og tiltag, når disse på mange måder er alment gavnende for alle i den danske tegneserieverden.
Nej, jeg synes bestemt ikke, at det er forventeligt og fair, at folk begynder at boykotte hele tegneseriefestivalen Artbubble, fordi de ikke lige er enige med Jakobsens personlige meninger om dansk tegneserie. Det synes jeg faktisk er utroligt unfair og meget, meget småligt og umodent.
Jeg har selv brokket mig rigeligt over Ping – bla. over personlig e-mail korrespondance med Barkman (det var for øvrigt en fin og sober meningsudveksling, vi havde der). Men jeg dukker da for helvede op til Ping alligevel! Jeg deler mange af Rehr og Jakobsens synspunkter omkring Ping, mens jeg ikke deler mange synspunkter med folkene bag Ping. Sådan er dét – vi har forskellig smag. Derfor kan jeg sq godt finde ud af at respektere Ping for det event, det er i dansk tegneserie. Det har været en fantastisk promotion for dansk tegneserie generelt, og dermed noget, der gavner os alle. Virkelig flot og velplanlagt, veludført og overall vellykket arrangement. Også selvom jeg selv har haft mange anker omkring nomineringsprocesserne og genreudvalget.
Tag dog lige og opfør jer lidt voksent! Hvad så? Skulle jeg have boycottet Ping?
Så kan jeg jo i samme ombæring prompte melde mig ud af Dansk Tegneserieråd, fordi jeg blev pisset af af Thorhauges bemærkning om wannabe-tegnere? Selvfølgelig melder jeg mig da ikke ud! Det ville være både umodent og pigesurt på en 7. klasse-agtig måde, og det gavner ikke noget som helst i dansk tegneserie! Tværtimod! Dansk Tegneserieråd gør et kæmpe arbejde for dansk tegneserie, og det vil jeg selvfølgelig gerne støtte! Ja, okay, så kom Thorhauge sq lige til at slynge en uheldig bemærkning ud – det gør da ikke hele Dansk Tegneserieråd til The Dark Side?! (Eller Thorhauge, for den sags skyld…).
Er det den vej, I vil gå, med boykotteriet? For så håber jeg, at I er klar over, at den slags har det med at gribe om sig. Hvis Ole boykotter Artbubble, så kunne resten af Blækfabrikken da fx hurtigt ryge med. Og så kan folk fra ”den anden side” så gå i gang med at boykotte Ping og Copenhagen Comics. Hvor bliver dét hyggeligt…
Og så til en side af sagen, som jeg synes, at alle herinde virkelig bør tage alvorligt: hvor mange aspirerende tegneserietegnere tror I sidder og læser med her?! Jeg gør. Og jeg kender personligt adskillige andre, der gør. Jeg vil slet ikke vide, hvor mange, jeg ikke kender, der sidder lige nu og ser den her side af det danske tegneseriemiljø.
Jeg lover jer, at vi ender med at skride et andet sted hen med vores tegneserier, fordi vi bare ikke orker et tegneseriecommunity som er mere optaget af at spænde ben for hinanden med infantile personlige hævnaktioner og sabotage af hinandens arrangementer end af at arbejde sammen for dansk tegneserie. Det er så lille en verden, dansk tegneserie – hvad med at respektere hinanden for at have forskellige meninger og samarbejde for det danske tegneseriemedie, i stedet for at boycotte alle arrangementer der har noget som helst at gøre med personer, som I ikke lige er enige med?
Grow up.
Læs Kijara: http://www.kijara.com/
Følg Kijara på Facebook: http://www.facebook.com/pages/Kijara-co ... 025?ref=hl
Følg Kijara på Facebook: http://www.facebook.com/pages/Kijara-co ... 025?ref=hl
Sådan Tatiana
/Spærhage

"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
- Dan R. Knudsen
- Administrator
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg
- Kontakt:
Jeg opsummere så lige EN gang til: Hovedkritikken af Ping gik på at nomineringsudvalget var for smalt sammensat. Og Pingfolkene var hurtigt ude og sige at det var man obs på og næste gang ville man gå efter at inddrage flere.
Så var der egentligt ikke så meget mere suppe at koge på det ben. Det er der så blevet alligevel. I den forbindelse er der blevet bragt synspunkter til torvs som nogen (incl. mig selv) har fundet en kende langt ude.
Hvis det fører til at man mister lysten til at levere store mængder af gratis arbejde til et foretagende - så er det ikke boycot - så er det et spørgsmål om at prioritere ens tid og vælge hvem man gerne vil associeres med.
Man kan jo deltage i arrangementer på 3 niveauer:
Man kan arbejde for projektet (gratis)
Man kan deltage som udstiller/content provider
Man kan komme som gæst
Deltagelse på det første niveau forudsætter en hvis grad af begejstring for projektet og for de folk man kommer til at arbejde sammen med.
Andet niveau forudsætter at man har noget at komme med der måtte have interesse for what ever publikum der dukker op.
Tredie kræver sådan set bare at man er lidt nysgerrig og har tid og penge til overs.
Blækfabrikken HAR deltaget i Art-bubble på niveau 1 og 2. Og hvis vi vælger at prioritere vores tid og ressourcer anderledes denne gang - bl.a. fordi der INTET publikum var til det VI kom med - så handler det ikke om fløjkrige og boycot. Men tid og penge.
Og jeg regner da med at dukke op som publikummer - medmindre jeg da risikere at blive stenet...
Så var der egentligt ikke så meget mere suppe at koge på det ben. Det er der så blevet alligevel. I den forbindelse er der blevet bragt synspunkter til torvs som nogen (incl. mig selv) har fundet en kende langt ude.
Hvis det fører til at man mister lysten til at levere store mængder af gratis arbejde til et foretagende - så er det ikke boycot - så er det et spørgsmål om at prioritere ens tid og vælge hvem man gerne vil associeres med.
Man kan jo deltage i arrangementer på 3 niveauer:
Man kan arbejde for projektet (gratis)
Man kan deltage som udstiller/content provider
Man kan komme som gæst
Deltagelse på det første niveau forudsætter en hvis grad af begejstring for projektet og for de folk man kommer til at arbejde sammen med.
Andet niveau forudsætter at man har noget at komme med der måtte have interesse for what ever publikum der dukker op.
Tredie kræver sådan set bare at man er lidt nysgerrig og har tid og penge til overs.
Blækfabrikken HAR deltaget i Art-bubble på niveau 1 og 2. Og hvis vi vælger at prioritere vores tid og ressourcer anderledes denne gang - bl.a. fordi der INTET publikum var til det VI kom med - så handler det ikke om fløjkrige og boycot. Men tid og penge.
Og jeg regner da med at dukke op som publikummer - medmindre jeg da risikere at blive stenet...
Dan R. Knudsen