... forresten, spændende ide mht plano-oplag!
Havde man egentlig en kategori for bedste tegner til Ping Prisen (umiddelbart oplagt) ?GoogaMooga skrev:Tage Andersen er Danmarks bedste serietegner nogensinde. Men han kom end ikke i betragtning, da chancen endelig var der. Ligeledes for Italiens bedste serietegner, Hugo Pratt. Men måske en anden gang, man kan kun håbe. Jeg tror på, at Ping Prisen vil udvikle sig og tage mere kommercielle/klassiske udtryk med i betragtning i fremtiden.
Ja Becher, den lange tråd her skyldes jo kun at alle har villet stille sig på skuldrene af hinanden for at rose Ping Prisen....Peter Becher Damkjær skrev:Efter alle herinde nu har rost Pingprisen og arrangementet til skyerne, vil jeg gerne have lov at dryppe lidt malurt i bægeret ...
Den der filmede præsentation af hver tegneserie, hvor der lå en eller anden løjser og læste albummet under dynen, sammenklippet med nogle fiskeøje-optagelser af det givne albums sider og akkompagneret af lydsporet fra en eller anden japansk (muligvis taiwanesisk) gyserfilm - "BAAAAAEEEOIIIIIIOOOOIIIIIIIINNNNNNNG!!!" - ... kunne med fordel nytænkes til næste gang.
Jeg ville helt personligt bakke op omkring sådan én pris, men jeg kan nu godt se nogle grunde til, at den ikke er så oplagt igen. For det første skal man jo undgå at præmiere en eller anden, som måske nok tegner fremragende, men som ikke er i nærheden af at have bidraget eller komme til at bidrage til værker, som er relevante for publikum og de interesserede. Og selv derudover skulle det sikkert indsnævres betydeligt. Hvor pjattet jeg end er med Pratt, især som tegner, ville jeg finde det ret off topic, hvis han havde fået en dansk bedste tegner-pris i 2012. Det gælder til dels også Tage Andersen, selv om en genudgivelse af WPE muligvis kunne være formel anledning nok.Antaeus skrev:Havde man egentlig en kategori for bedste tegner til Ping Prisen (umiddelbart oplagt)?GoogaMooga skrev:Tage Andersen er Danmarks bedste serietegner nogensinde. Men han kom end ikke i betragtning, da chancen endelig var der. Ligeledes for Italiens bedste serietegner, Hugo Pratt. Men måske en anden gang, man kan kun håbe.