Ping-Prisen 2012

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Brugeravatar
Kim Larsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Hjørring

Re: Ping-Prisen 2012

Indlæg af Kim Larsen »

Billede

... forresten, spændende ide mht plano-oplag!
Brugeravatar
Jakobsen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Indlæg af Jakobsen »

@Ole Damgaard, jeg beklager at være kommet til at referere til din mail 06.03.12. hermed min uforbeholdne undskyldning!

Jeg føler nok at jeg er blevet skudt nogle holdninger i skoene – At jeg sikkert hellere vil af med Ping-prisen, osv. Det er på ingen måde tilfældet...

Til alle de andre læsere af dette forum.
Debatter mistolkes og der bruges for mange kræfter på at nedgøre hinanden. Jeg vil bruge min tid positivt på mennesker, der vil lave tegneserier fordi de elsker det de laver og brænder for det,
frem for at bevæge mig i en negativ cirkel der kun trækker menneskesyn og kreativitet nedad.

Jeg takker mange gange for de mails jeg har modtaget, fra dem der afstår fra at deltage i debatten. Glæder mig over den nu har taget en anden form.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev:Tage Andersen er Danmarks bedste serietegner nogensinde. Men han kom end ikke i betragtning, da chancen endelig var der. Ligeledes for Italiens bedste serietegner, Hugo Pratt. Men måske en anden gang, man kan kun håbe. Jeg tror på, at Ping Prisen vil udvikle sig og tage mere kommercielle/klassiske udtryk med i betragtning i fremtiden.
Havde man egentlig en kategori for bedste tegner til Ping Prisen (umiddelbart oplagt) ?

Tage Andersen ville helt sikkert være en kandidat.
Peter Madsen er også en fantastisk tegner og andre ville sikkert også kunne blande sig.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Plejehjemmet

Indlæg af Thomas S »

Nej, ingen kategorier til tegnere. Det var i det hele taget ikke skaberne men værkerne, der blev prisbelønnet.
Brugeravatar
Peter Becher Damkjær
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Svendborg

Indlæg af Peter Becher Damkjær »

Efter alle herinde nu har rost Pingprisen og arrangementet til skyerne, vil jeg gerne have lov at dryppe lidt malurt i bægeret ...
Den der filmede præsentation af hver tegneserie, hvor der lå en eller anden løjser og læste albummet under dynen, sammenklippet med nogle fiskeøje-optagelser af det givne albums sider og akkompagneret af lydsporet fra en eller anden japansk (muligvis taiwanesisk) gyserfilm - "BAAAAAEEEOIIIIIIOOOOIIIIIIIINNNNNNNG!!!" - ... kunne med fordel nytænkes til næste gang.
There's always one who drinks too much but far more drink too little.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Peter Becher Damkjær skrev:Efter alle herinde nu har rost Pingprisen og arrangementet til skyerne, vil jeg gerne have lov at dryppe lidt malurt i bægeret ...
Den der filmede præsentation af hver tegneserie, hvor der lå en eller anden løjser og læste albummet under dynen, sammenklippet med nogle fiskeøje-optagelser af det givne albums sider og akkompagneret af lydsporet fra en eller anden japansk (muligvis taiwanesisk) gyserfilm - "BAAAAAEEEOIIIIIIOOOOIIIIIIIINNNNNNNG!!!" - ... kunne med fordel nytænkes til næste gang.
Ja Becher, den lange tråd her skyldes jo kun at alle har villet stille sig på skuldrene af hinanden for at rose Ping Prisen.... :wink:

Måske i kan få Trier til at designe nogle filmklip :mrgreen:
Brugeravatar
Barkman
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Skanderborg
Kontakt:

Indlæg af Barkman »

Jeg synes nu, klippene var ret sjove. Var hverken med til at hitte på dem eller lave dem, så det kan jeg godt tillade mig at sige :)

Men de vil givetvis se anderledes ud næste gang - ingen grund til at gøre tingene på samme måde år efter år.
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

Hold nu Kæf' Becher!! :lol:
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Christian Aarestrup »

Antaeus skrev:
GoogaMooga skrev:Tage Andersen er Danmarks bedste serietegner nogensinde. Men han kom end ikke i betragtning, da chancen endelig var der. Ligeledes for Italiens bedste serietegner, Hugo Pratt. Men måske en anden gang, man kan kun håbe.
Havde man egentlig en kategori for bedste tegner til Ping Prisen (umiddelbart oplagt)?
Jeg ville helt personligt bakke op omkring sådan én pris, men jeg kan nu godt se nogle grunde til, at den ikke er så oplagt igen. For det første skal man jo undgå at præmiere en eller anden, som måske nok tegner fremragende, men som ikke er i nærheden af at have bidraget eller komme til at bidrage til værker, som er relevante for publikum og de interesserede. Og selv derudover skulle det sikkert indsnævres betydeligt. Hvor pjattet jeg end er med Pratt, især som tegner, ville jeg finde det ret off topic, hvis han havde fået en dansk bedste tegner-pris i 2012. Det gælder til dels også Tage Andersen, selv om en genudgivelse af WPE muligvis kunne være formel anledning nok.

Og i den anden ende af den indsnævring, f.eks. forbeholdt danskere med årsaktuelle udgivelser, lurer faren for, at en håndfuld tegnere ville kunne overrække sådan en pris til hinanden som en slags evighedsstafet. Hvis man vitterligt skulle tage det her med "bedste" alvorligt - det burde jo ikke ændre sig voldsomt inden for en kortere årrække. Og alternativt, hvis man forsøgte at undgå gentagelsen, så ville man ende med at præmiere værket alligevel og sikkert få en slags "trøstepræmiere" til den, der var lige ved at vinde for bedste tegneserie. Sådan er det jo også et stykke hen ad vejen med Oscars.

Så det er ikke så nemt at skrue ordentligt sammen...
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Jeg kan godt lide idéen om bedste tegner pris eller bedste tegninger, hvis det er værket som skal præmieres.

Jeg synes dog at det kun er nye værker, der kan komme i betragtning og ikke genoptryk af gamle værker. Derfor mener jeg ikke at fx Tage Andersen skal nomineres. Hvis Tage og andre historiske tegnere, skabere eller tegneserier skal have en pris så må det være en ærespris eller hvad man nu plejer at gøre (Oscar gør det - og Ping gjorde det også da Fantask skaberne fik en pris). Pratt kan ikke få en pris for danske tegner af den simple grund at han ikke er dansker. Hvis han skal komme på banen så må det være for bedste tegner på verdensplan, men det må skulle relateres til et album som er blevet udgivet det år.
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Christian Aarestrup »

Jamen, jeg kan også godt lide det, Antøws. Det passer bare lidt bedre til mere kommercielle tegneseriemarkeder end Danmark, hvor der er så få levebrøds-tegneserietegnere. De mere personlige enkeltmandsværker egner sig dårligere til at præmiere specifikt for tegningerne alene.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Besvar