Første officelle trailer til den kommende AVENGERS film.

Debat om tegneserie-relaterede film, tv-serier, tegnefilm mm.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Bathulen

Re: Første officelle trailer til den kommende AVENGERS film.

Indlæg af Robin »

Så er den set, og det var fantastisk!!! God fornøjelse allesammen!!!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Nøhr
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Kalundborg

Indlæg af Nøhr »

Herlig film. Min indre nørd hyggede sig gevaldigt, ramasjang og ballede fra start til slut.
Jeg ku' godt undvære 3D'en - fuldstændig unødvendig gimmick, heldigvis ikke noget der trækker fra.
Anbefalelsesværdig tju-bang film, se den hvis du elsker overdreven action og solidt skuespil.
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Har også fået den set og er også begejstret. Eneste quips skulle være at hvorfor faen skal invaderende horder fra rummet være så humanoide? Det virker lidt fjollet...men bevares - det hele er fjollet...
Og scener som den med "Træk i det store røde håndtag når jeg siger til" virker unødvendigt pappede når alt det andet spiller så godt - men hva’ - detaljer...

Iøvrigt var Ruffalo LANGT den bedste HULK vi har set...og Robert DJ er igen igen pragtfuld som arrogant blikmand. Og nøj hvor er det outfit STADIGVÆK et musthave...

Iøvrigt enig med Nøhr om det overflødige og stærkt irriterende i 3D - især for os der går med briller MEN! Jeg prøvede noget jeg længe har tænkt på - jeg havde et par 3Dbriller liggende - dem splittede jeg ad, tog "glassene" - der jo bare er tyndt plast - og klippede dem til så de passede inden i mine briller. Lidt tape - så blev de siddende - og det fine er at man sagtens kan se med dem uden for biffen...de ligner baresolbriller (såen give n take a few). Og de virkede sgu...så det er bare igang med saksen...
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
mummi
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af mummi »

Var inde og se Avengers i går. SUPER underholdning! Intet dybere plot, men ren nydelse fra start til slut.
Og rigtig godt cast -enig i at wasshisname der spiller Hulk; KLART den bedste!
Humoren i filmen er også fantastisk :D Scarlet som black widow fungerer brilliant. Og det er jo næsten ikke nødvendigt at nævne robert downey som ironman :)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

Jeg skulle have set den i sidste uge, men det blev aflyst i sidste øjeblik så nu bliver det i stedet i morgen. Jeg skal selvfølgelig se den i 2D (3D er stadig langt fra 2D kvaliteten).
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Vigan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: 56.127211, 8.90295

Indlæg af Vigan »

Jeg skal se den onsdag og ville også have valgt 2D-udgaven, for den 30 kroner højere billetpris giver mig ingen mærkbar ekstragevinst i oplevelsen. Captain America og Tron: Legacy havde jeg f.eks. hellere set i 2D. Men eftersom 2Deren her i byen altid bliver smidt ned i den diminutive sal 4, mens 3Deren knaldes op i sal 1, så bliver det alligevel 3D. Og sådan kan biografen så senere med statistikken i hånden vise, at folk er helt vilde med 3D og gerne betaler ekstra for det.
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Kontakt:

I Århus gik 3D versionen stort set også hver time mens 2D gik 21.20 - no go med børn...det er bare fordi røvbananerne så kan undskylde en billetpris på 125 kr...GRRRRRR
Dan R. Knudsen

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Jeg fik set den i dag. Og kl. 13 viste de 2D versionen i sal 1 så det var valget. Alle aftenfilm vises i 3D og i sal 1.

Ja, folk vælger de store sale og vises 3D i disse så vælger folk også disse. Jeg fatter ikke at folk ikke kan se at billedet ikke er nær så klart i 3D og man kun får lidt ekstra lir, som reelt intet betyder. Jeg havde håbet at 3D døde igen eller i hvert fald blev markant forbedret. Det ender jo med at 2D dør og vi skal til at se mindre klare film og til en højere pris.

Nå, men selve filmen var ganske underholdende 4/6.
Plot og historie gik man ikke så meget op i, men skuespillerne, replikkerne og aktion var god. Endvidere var der er par fejl, som viste at historien måske ikke var så gennemtænkt (se nedenstående).

Spoiler
Rumvæsenerne virkede ikke specielt overlegne. De blev pløkket med bue og pil samt helt almindelige pistoler og deres våben var ikke specielt avancerede. Det viste sig at vores var langt mere avancerede. De havde intet, der kunne matche en atombombe. Hvorfor i alverden ikke bare fyre atombomben mod moderskibet i stedet for at bombe New York sønder og sammen med en atombombe, det giver ingen mening.
Brugeravatar
Ole Damgaard
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Ole Damgaard »

De skulle have tabt en spoiler på de rumvæsener. Hvorfor var der ingen der tænkte på det?
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Åhhhh nej, jeg glemte at blive siddende til efter rulleteksterne. Der skulle være en teaser til nr. 2. Nogle der blev siddende og så denne?

SPOILER
Samlet Spoiler, der var jo lidt mere.

Rumvæsenerne virkede ikke specielt overlegne. De blev pløkket med bue og pil samt helt almindelige pistoler og deres våben var ikke specielt avancerede. Det viste sig at vores var langt mere avancerede. De havde intet, der kunne matche en atombombe. Hvorfor i alverden ikke bare fyre atombomben mod moderskibet i stedet for at bombe New York sønder og sammen med en atombombe, det giver ingen mening.

Og havde de her aliens endelig nogle virkelig slemme våben hvorfor brugte de dem så ikke? Hvis de var slemme nok så ville jordens befolkning overgive sig for at undgå fx flere angreb af lign. slags (ligesom det vi så i sin tid i 2. verdenskrig da amerikanerne kastede atombomberne).

Hvorfor i alverden vælter Nick Fury ikke regeringen bagefter, den er komplet inkompetent og vælger at fyre atombomber af midt i New York, mens kampen stadig kan svinge til begge sider.

Nå ja, kom lige i tanke om lidt mere.
Thor har altid været stærkere end Loke, derfor virker Loke ikke så skræmmende når man ved at Thor alene kan klare ham. OK, der er så aliens-hæren i bagspil, men det tager alligevel lidt af skurkerollen.

Nu er det begrænset hvad jeg har læst af Marvel, men jeg mener at have set lister over styrke og at Thor står ret højt (lidt under Hulk), mens Ironman er medium. Som jeg ser det burde Thor bare have smadret Ironman og så var den sag diskuteret. Og Captain America han kan da umuligt stå specielt højt i styrke. Han virkede i hvert fald ikke som en der er i nærheden af Ironman, efter at jeg så filmen "Captain America". Nå ja, måske de bare skal underholde, men der må godt være lidt hold i tingene.

Ovenstående viser at plottet ikke er særlig gennemtænkt, men den var trods alt stadig både god og underholdende.
Brugeravatar
Niels Falk
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: 2960 RK
Kontakt:

Indlæg af Niels Falk »

Filmen var fin - jeg var godt underholdt - og der var en del fede one-liners og flot action. Den ramte det jeg elsker ved Avengers meget godt.

Synes Anatøws kritik er lidt pernittengrynet - der er cirka 200 ting, der i udgangspunktet er mere latterligt end det du peger på. Hvis man tilgår historien helt udfra, så er en frossen supersoldat, en grøn forsker og et flyvende hangarskib samt to drenge fra Asgård vel heller ikke heeeeeeelt uproblematiske. Min eneste klage går på at Agent Hill ikke havde stramt nok tøj på...

Var meget tilfreds med den noget nørdede reference, der kom efter texterne - men jeg var tilgengæld den eneste af dem jeg så filmen med, som vidste hvem den unge mand med det vindende smil var... Men jeg morede min over, at man vel kan bestemme Joss Whedons alder ret præcist udfra referencen.

Og så synes det er skjønt hvis der kommer en to'er - efter Iron Man 3:-)

- Niels
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Niels Falk skrev:Filmen var fin - jeg var godt underholdt - og der var en del fede one-liners og flot action. Den ramte det jeg elsker ved Avengers meget godt.

Synes Anatøws kritik er lidt pernittengrynet - der er cirka 200 ting, der i udgangspunktet er mere latterligt end det du peger på. Hvis man tilgår historien helt udfra, så er en frossen supersoldat, en grøn forsker og et flyvende hangarskib samt to drenge fra Asgård vel heller ikke heeeeeeelt uproblematiske. Min eneste klage går på at Agent Hill ikke havde stramt nok tøj på...

Var meget tilfreds med den noget nørdede reference, der kom efter texterne - men jeg var tilgengæld den eneste af dem jeg så filmen med, som vidste hvem den unge mand med det vindende smil var... Men jeg morede min over, at man vel kan bestemme Joss Whedons alder ret præcist udfra referencen.

Og så synes det er skjønt hvis der kommer en to'er - efter Iron Man 3:-)

- Niels
De ting du nævner er lige som en del af Avengers så det er købt fra starten når jeg sætter mig ind i biffen. De ting jeg nævner er unødvendige huller i plottet. Det er for mig sværere at acceptere (selv om jeg til dels gjorde det, jeg kan ikke lade være at undre mig over ting der er så åbenlyse - jeg kan ikke forstå at de ikke skriver en historie, der holder lidt bedre). Hvorfor pernittengrynet? Så et plot behøver slet ikke holde når bare udgangskriterierne også er lidt ud over det usædvanlige (Hulk, frosset osv.)? Hov, det kan jeg godt selv svare på. Selvfølgelig SKAL plottet holde alligevel eller ikke have så åbenlyse huller. Men hvad jeg var stadig godt underholdt selv om jeg undrede mig.
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Enig...en fesen invasion...
Dan R. Knudsen

Brugeravatar
mummi
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af mummi »

Spoiler-alert-svar:

Bare lige en kommentar til ironman vs thor --> tænker om ikke Ironman (verdens klogeste blabla) måske kan 'outsmarte' thor, hvis karakter ikke virker som den skarpeste kage i dåsen...

Ang. kaptajnen -han virkede lidt fesen og moody i avengers. Hans egen film kan jeg ikke komme igennem -faldet konsekvent i søvn 10-20 min inde i filmen.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

mummi skrev:Spoiler-alert-svar:

Bare lige en kommentar til ironman vs thor --> tænker om ikke Ironman (verdens klogeste blabla) måske kan 'outsmarte' thor, hvis karakter ikke virker som den skarpeste kage i dåsen...

Ang. kaptajnen -han virkede lidt fesen og moody i avengers. Hans egen film kan jeg ikke komme igennem -faldet konsekvent i søvn 10-20 min inde i filmen.
Kunne Einstein klare Muhammed Ali, hvis de nu ellers var i topform samtidig (nå, bare lidt sjov)?
Personlig mener jeg at Iron man ikke ville kunne stå imod ret længe i en kamp mod Thor. Outsmarte, tjaaa.. så skal han godt nok være hurtig, men meget er selvfølgelig muligt. Mennesker kan endda tage Hulk til fange.

Captain America filmen er ok i mine øjne, men bestemt heller ikke mere. En 3/6 karakter. Hverken filmen eller ham som figur har specielt meget at byde ind med.
Besvar