Carlsens nye Tintin oversættelse.
- Horneman
- Brugerniveau 2
- Geografisk sted: Immer vieder Pinligt Selskab
Vance - et af verdens bedste??????
WOW! Det var ellers et af de rigtig store hemmeligheder du her afslørede? Er det ironisk eller synes du virkeligt om William Vance´s tegneserier - dem jeg har kendskab til kommer nok nærmere ind på min hitliste over stive kedsommelige tegneserier. I sær hans rentegning har altid været mig en torn i øjet.GoogaMooga skrev: Hvornår går det op for danske forlæggere at Vance er en af Europas, nej verdens bedste serietegnere???
Tunge slag
- Niels Soendergaard
- Brugerniveau 1
- Geografisk sted: Ruelle de cuir
- Kontakt:
Re: Tenten
Han skal skam stadig hedde Terry.RKM skrev:Og hvad så med Terry, det ligger vel milevidt fra det oprindelige Milou?
Nogle forslag til hvad den lille vovhund skal hedde i den nye oversættelse?!
VRUF!
There ain't no such thing as a free lunch
- Horneman
- Brugerniveau 2
- Geografisk sted: Immer vieder Pinligt Selskab
Hvad med Martin?RKM skrev:Og hvad så med Terry, det ligger vel milevidt fra det oprindelige Milou?
Tunge slag
- Dan R. Knudsen
- Administrator
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg
- Kontakt:
Re: folkebevægelsen
Nu består bevaægelsen af minimum TO personer - i'm in like Flynn!henrik rehr skrev:I øvrigt starter jeg hermed Folkebevægelsen For At Max Bjævermose Bliver VED Med At Hedde Max Bjævermose! Konstantin Strøm, må jeg være fri! Det svarer jo til at Dronning Margrethe lige plus'li' sku' hedde Børge!
Å Becher har ret - Affæren Tournesol er WAY cooler....
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk
Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Men ordstillingen er ret udansk. Tournesol-affæren (og Francis Blake-affæren) havde nu været bedre.D-Cay skrev:Affæren Tournesol er WAY cooler....
-
- Brugerniveau 5
- Geografisk sted: ny york
TINKA, se'fø'li'.RKM skrev:Og hvad så med Terry, det ligger vel milevidt fra det oprindelige Milou?
I øvrigt indsamler jeg email-underskrifter for Fokebevægelsen For At Max Bjævermose Bliver Ved Med At Hedde Max Bjævermose på hrehr@nyc.rr.com. Når jeg har samlet mere end fem (krydser fingre), indsendes underskrifterne løbende til Carlsens redaktion.
Nå, jeg tegner videre.
-
- Brugerniveau 5
Sikke en solsikke!
Affæren Tournesol...Tournesol-Affæren...who cares! Så længe filmudgaven bare kommer til at hedde Professor på Røven i de danske biografer, så er jeg lyk'li'!Thomas S skrev:Men ordstillingen er ret udansk. Tournesol-affæren (og Francis Blake-affæren) havde nu været bedre.D-Cay skrev:Affæren Tournesol er WAY cooler....
Nå, jeg tegner videre.
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Re: Vance - et af verdens bedste??????
Uuuuhh, så det er DIG, der holder Vance uden for det danske marked! Manden rentegner på en ubønhørlig barsk måde, der går fint i tråd med hans action serier. I barskhed er han en af de tre store sammen med Hermann og Giraud. Desuden beskærer han og blokker sine figurer i sine billeder på en indlevende måde. Man bliver som læser en del af hans univers. Og så slipper han godt fra så godt som aldrig at bruge tre-kvart vinkler til sine figurer, hvilket er nærmest uforståeligt og gør ham helt unik. Det er sindssygt godt, og jeg er bund-ærgerlig over, at hans klassikere ikke kommer på dansk!Horneman skrev:WOW! Det var ellers et af de rigtig store hemmeligheder du her afslørede? Er det ironisk eller synes du virkeligt om William Vance´s tegneserier - dem jeg har kendskab til kommer nok nærmere ind på min hitliste over stive kedsommelige tegneserier. I sær hans rentegning har altid været mig en torn i øjet.GoogaMooga skrev: Hvornår går det op for danske forlæggere at Vance er en af Europas, nej verdens bedste serietegnere???
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Re: Tintin problemer
Det er LIGE PRÆCIS denne undskyldning Jens Trasborg altid stikker os for ikke at gøre euroklassikerne færdige: "Blåfrakkerne er ikke, hvad de har været." Nej, Jens, Blåfrakkerne har ALDRIG været rigtig gode, men skal det absolut være en undskyldning?Steffen P. Maarup skrev:og Blåfrakkerne #78
- Frank Madsen
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Birkerød
- Kontakt:
Re: Sikke en solsikke!
"Krabbekød til raske spejderdrenge" (med Bud Spencer som Tintin)henrik rehr skrev:Affæren Tournesol...Tournesol-Affæren...who cares! Så længe filmudgaven bare kommer til at hedde Professor på Røven i de danske biografer, så er jeg lyk'li'!Thomas S skrev:Men ordstillingen er ret udansk. Tournesol-affæren (og Francis Blake-affæren) havde nu været bedre.D-Cay skrev:Affæren Tournesol er WAY cooler....
"De appelsiner Blå"...
"Det kasserede Øre"...
"Tintin i sovjetternes land"...
"Man har gået strækmarch på Månen"...
- Niels Emmersen
Det hedder frolsikke-sø!
"Tintin i sneen"Frank Madsen skrev: "Krabbekød til raske spejderdrenge" (med Bud Spencer som Tintin)
"De appelsiner Blå"...
"Det kasserede Øre"...
"Tintin i sovjetternes land"...
"Man har gået strækmarch på Månen"...
Der er altid en "i sneen" i gode, gamle serier -- Jan-bøgerne for eksempel. Jeg ved ikke om De Fire Esser har været i sneen, men til gengæld ved de hvad en Kukkerfinke er. De 3 Detektiver har måske nok ikke... Oh well, vi gi'r tintin noget varmt tøj på og sender ham "i sneen", så er han også fri for at tage helt til Tibetanien.
-
- Brugerniveau 5
Re: Det hedder frolsikke-sø!
For slet ikke at nævne:Niels Emmersen skrev:"Tintin i sneen"
Der er altid en "i sneen" i gode, gamle serier -- Jan-bøgerne for eksempel. Jeg ved ikke om De Fire Esser har været i sneen, men til gengæld ved de hvad en Kukkerfinke er. De 3 Detektiver har måske nok ikke... Oh well, vi gi'r tintin noget varmt tøj på og sender ham "i sneen", så er han også fri for at tage helt til Tibetanien.
"Tintin Vender Tilbage."
"Tintin i Fare."
"Tintin og Hans Venner."
"Tintin og Hans Venner Vender Tilbage."
"Tintin og Hans Vennner Vender Sig i Sengen Inden de Vender Tilbage Til Månen"
"Tintin og Døden Kører Hårdt"
Nå, jeg tegner videre.
- Peter Becher Damkjær
- Brugerniveau 5
- Geografisk sted: Svendborg
Re: Det hedder frolsikke-sø!
Jeg vil være med:
"Tintin i Bulgarien"
"Det 3. Ben"
"Tintin og Ronkedorerne"
"Den Gule Fare"
"Tintin i Bulgarien"
"Det 3. Ben"
"Tintin og Ronkedorerne"
"Den Gule Fare"
There's always one who drinks too much but far more drink too little.
- Dan R. Knudsen
- Administrator
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg
- Kontakt:
D-Cay skrev:Å Becher har ret - Affæren Tournesol er WAY cooler....
Hvis vi erstatter Affæren med Problemt får vi Tournesol-problemet vs. Problemet Tournesol hvor det første lugter af at når har lille Tourne igen været uartig så lyder det andet mere som et maatematisk problem der kræver en avanceret løsning - mere i historiens ånd sku jeg mene!
Dan R. Knudsen