Brugte albums er blevet for dyre!

Debat om priser, butikker, hjemmesider, auktioner m.m.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Brugte albums er blevet for dyre!

Indlæg af GoogaMooga »

Rask væk 200-300 kroner for et godt brugt album, det er lige før, man helt opgiver at fylde hullerne ud. Altså i 80'erne kostede de en flad tyver, er den almindelige pris-udvikling virkelig ti-doblet på 30 år?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Camelspotter
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Et kloster nær Randers

Re: Brugte albums er blevet for dyre!

Indlæg af Camelspotter »

GoogaMooga skrev:Rask væk 200-300 kroner for et godt brugt album, det er lige før, man helt opgiver at fylde hullerne ud. Altså i 80'erne kostede de en flad tyver, er den almindelige pris-udvikling virkelig ti-doblet på 30 år?
Læser du ikke længere mine annoncer , GoogaMooga? :D
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Jo da. men pt har du ikke noget, jeg står og mangler
Brugeravatar
Steffen Jensen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Laaaaangt ude på landet.....

Indlæg af Steffen Jensen »

GoogaMooga skrev:Rask væk 200-300 kroner for et godt brugt album, det er lige før, man helt opgiver at fylde hullerne ud. Altså i 80'erne kostede de en flad tyver, er den almindelige pris-udvikling virkelig ti-doblet på 30 år?
Der er såmen bare tale om udbud og efterspørgelse, min kære Googa.

Der er ingen handlende der sætter en pris der er højere end den de regner med at kunne få for en given vare, eller med andre ord, hvis en handlende ved at et album kan sælges for 300 kr. så ville denne handler da ikke være den skarpeste kniv i skuffen, hvis han/hun satte prissatte den til 200 kr.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Der må snart komme en modreaktion. 700 kroner for Kampen om Verdensherredømmet er simpelthen for meget.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev:Der må snart komme en modreaktion. 700 kroner for Kampen om Verdensherredømmet er simpelthen for meget.
Den kommer vel snart fra Faraos, var det ikke det der blev annonceret.
Jeg har selvfølgelig alt Blake & Mortimer.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev:
GoogaMooga skrev:Der må snart komme en modreaktion. 700 kroner for Kampen om Verdensherredømmet er simpelthen for meget.
kunne første udgaverne så bare falde i pris, når der kommer nye oplag, men det lader de ikke til
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev:
Antaeus skrev:
kunne første udgaverne så bare falde i pris, når der kommer nye oplag, men det lader de ikke til
Nej, det tror jeg heller ikke de gør, de fortsætter med at stige.
Mine tre er alle 1. oplag i NM og blev købt til 35-40 kr. stykket i et antikvariat, for mange år siden.
Brugeravatar
Steffen Jensen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

For dig kære Googa, er tilsyneladende, men jf. mit tidligere indspark i denne tråd, så ville en handlende ikke sætte det til salg for 400 kr. hvis han/hun ved den kan sælges for 700 kr.

Det er sådan udbud og efterspørgelse fungerer.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Steffen Jensen skrev:
For dig kære Googa, er tilsyneladende, men jf. mit tidligere indspark i denne tråd, så ville en handlende ikke sætte det til salg for 400 kr. hvis han/hun ved den kan sælges for 700 kr.

Jeg er bekendt med disse ting, men du glemmer åbanbart en faktor, hvor længe Kampen om Verdenherredømmet skal stå til salg. Der er også noget, der hedder "priced to go". Skrupelløse amazon dealers ligger inde med deres dyre varer endog meget længe, fordi de sætter dem for højt. Så det er også et spørgsmål om, hvor længe man vil ligge inde med varen. Jeg tror ikke, der er nogen, der glædeligt slipper 700 dask for Kampen om Verdensherredømmet, så er de desperate.
Brugeravatar
Steffen Jensen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

GoogaMooga skrev:
Steffen Jensen skrev:

Jeg er bekendt med disse ting, men du glemmer åbanbart en faktor, hvor længe Kampen om Verdenherredømmet skal stå til salg. Der er også noget, der hedder "priced to go". Skrupelløse amazon dealers ligger inde med deres dyre varer endog meget længe, fordi de sætter dem for højt. Så det er også et spørgsmål om, hvor længe man vil ligge inde med varen. Jeg tror ikke, der er nogen, der glædeligt slipper 700 dask for Kampen om Verdensherredømmet, så er de desperate.
Så længe der er nogen der betaler 700 kr for Kampen om Verdensherredømmet, så er det ikke for dyrt, Googa.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Jeg kunne heller ikke drømme om at give den pris, der er alt for dyrt, selv for en Blake & Mortimer, men der er åbenbart enkelte der vil.
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Indlæg af Spærhage »

Nu har jeg alle 3 af "Kampen om verdensherredømmet" i ny stand, så dem skal jeg ikke bruge flere af. Men "SOS meteorer" i 1. oplag står til henad det samme, og er der nogen derude der har et eks i en straight Nm/M så slipper jeg gerne de 800 spir den åbenbart skal koste. Edgar P kan bare ikke købes for dyrt ;-)

Nej, jeg har jo alle de andre B&M albums i NM, men lige bestemt dét her har jeg sgu ledt efter i den der hysterisk-perfekte stand i over 20 år. Skulle jeg så ikke være parat til at slippe 800 for den, hvis jeg så den? Selvfølgelig er jeg det... Men jeg har jo også set en masse der bestemt var rigtig flotte, bare lige uden at være decideret perfekte. Dem gider jeg jo så ikke betale de 4-500 for, som de jo så efter sigende skulle koste. Det er der sikkert andre der gør; bare ikke mig.

Og det er vel finten i det her: Hvis man bare går en anelse ned af stands-stigen; ja så ser tingene pludselig ikke helt så hysteriske ud længere, og de fleste true-believers burde kunne være med. Et 'Fine' album er jo et ganske fornuftigt album der vel bare har været læst et par gange og fået en anelse slid til omslaget. Med mindre man er idiot (som jeg jo er) burde man vel kunne leve med det. Og det koster så ca. 1/3. Går man til yderligheder og køber 2. oplag bliver prisen jo bare endnu bedre...

Problemet er vel mest de albums der kommer i disse år, og som bliver udsolgt. F.eks Donovans oplag er tilsyneladende ikke særligt store og misser du en udgivelse, snakker man sikkert noget med at skulle købe den ud af en samling. Og den slags er sjældent billigt. Deraf også heftige priser på de udsolgte Donovan-titler.

/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
Camelspotter
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Et kloster nær Randers

Indlæg af Camelspotter »

Spærhage skrev:Nu har jeg alle 3 af "Kampen om verdensherredømmet" i ny stand, så dem skal jeg ikke bruge flere af. Men "SOS meteorer" i 1. oplag står til henad det samme, og er der nogen derude der har et eks i en straight Nm/M så slipper jeg gerne de 800 spir den åbenbart skal koste.

/Spærhage
Ja...priser er noget mærkeligt noget!
Jeg har f.eks. i lang tid annonceret et lot tegneserier hvori indgår "SOS" i 1. oplag...(i Fin stand..lille minus :et lille navnetræk ) derudover indgår flere andre albums der står til høje priser rundt omkring : Jerry Cornelius, Ridder Goodwill ,Isens dæmon samt et par 1. udgaver af Tintin ...men en samlet pris på 750 kroner er åbenbart for meget...og selv da "SOS" blev annonceret til afhentning for 50,- kroner var der ingen interesse!Jeg bliver vel nødt til at sælge til en forhandler,så priserne kan nå op i et leje, som folk vil betale! :D :D
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Camelspotter skrev:
Spærhage skrev:Nu har jeg alle 3 af "Kampen om verdensherredømmet" i ny stand, så dem skal jeg ikke bruge flere af. Men "SOS meteorer" i 1. oplag står til henad det samme, og er der nogen derude der har et eks i en straight Nm/M så slipper jeg gerne de 800 spir den åbenbart skal koste.

/Spærhage
Ja...priser er noget mærkeligt noget!
Jeg har f.eks. i lang tid annonceret et lot tegneserier hvori indgår "SOS" i 1. oplag...(i Fin stand..lille minus :et lille navnetræk ) derudover indgår flere andre albums der står til høje priser rundt omkring : Jerry Cornelius, Ridder Goodwill ,Isens dæmon samt et par 1. udgaver af Tintin ...men en samlet pris på 750 kroner er åbenbart for meget...og selv da "SOS" blev annonceret til afhentning for 50,- kroner var der ingen interesse!Jeg bliver vel nødt til at sælge til en forhandler,så priserne kan nå op i et leje, som folk vil betale! :D :D
jeg prissætter også mine varer her lavere end butikkerne, men ingen bider på. De er vel alle på qxl. Eksempelvis har jeg amerikanske Dick Tracy albums i mint til 50 kr stk, ingen reaktion.
Besvar