Brugte albums er blevet for dyre!

Debat om priser, butikker, hjemmesider, auktioner m.m.
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Re: Brugte albums er blevet for dyre!

Indlæg af Mirko Woelck »

Spærhage skrev:-og de 100% 'Mint' tegneserier jeg har er IKKE til salg; de står på hylden ;-)

/Spærhage
Mint betyder i praksis 100 % (ok). Definitionsmæssigt 99 %. Men Poul, hvad med at få dem gradueret af en prof ? Måske ville du opdage, at det kun er er 70 % af dine 100 % Mint der vitterlig er Mint eller bedre.

Jeg mener, når nu jagten på alle i Mint efter egen vurdering er afsluttet, kan man jo vel ligesom udfordre skæbnen, og få en andens vurdering og eller, hvis det giver mening, evt. få dem certificeret samtidigt ? Tænk bare på prestigen i, at have sin samlet certificeret ;)

Certificeringen ville naturligvis betyde, at du ikke kan læse i dem uden at degradere dine tegneserier, så de principielt skal certificeres påny efterfølgende. Men det er der jo råd for. Køb et ekstra sæt. Det kan så læseeksemplarer. Evt. låne dem på biblioteket ! Køb evt. udgåede biblo-eksemplarer osv.
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Indlæg af Spærhage »

Mirko Woelck skrev:
Spærhage skrev:-og de 100% 'Mint' tegneserier jeg har er IKKE til salg; de står på hylden ;-)

/Spærhage
Mint betyder i praksis 100 % (ok). Definitionsmæssigt 99 %. Men Poul, hvad med at få dem gradueret af en prof ? Måske ville du opdage, at det kun er er 70 % af dine 100 % Mint der vitterlig er Mint eller bedre.

Jeg mener, når nu jagten på alle i Mint efter egen vurdering er afsluttet, kan man jo vel ligesom udfordre skæbnen, og få en andens vurdering og eller, hvis det giver mening, evt. få dem certificeret samtidigt ? Tænk bare på prestigen i, at have sin samlet certificeret ;)

Certificeringen ville naturligvis betyde, at du ikke kan læse i dem uden at degradere dine tegneserier, så de principielt skal certificeres påny efterfølgende. Men det er der jo råd for. Køb et ekstra sæt. Det kan så læseeksemplarer. Evt. låne dem på biblioteket ! Køb evt. udgåede biblo-eksemplarer osv.
Læse....?... Nu hopper kæden da helt af for dig, Mirko. Læse -det er sgu da kun for børn! ;-)

Og, Mirko, -du kender vel ikke tilfældigvis én der for vel ca 200,- / tegneserie vil lave denne professionelle evaluering af alle mine tegneserier ? :mrgreen:

Næh, som jeg skrev før så er der jo intet problem i individuelle vurderinger, såfremt man ikke direkte referer til noget. Og selvom jeg da mener at graduere i hht. CGC, så er det vel i sidste ende bare min egen lille tolkning, og det har jeg det fint med. Det er næsten udelukkende for min egen skyld, så jeg kan lave et hurtigt tjek på standen af det album jeg har derhjemme, hvis jeg står med et andet i hånden der måske skulle erstatte det. Og her er det jo egentlig ligegyldigt hvad andre synes om min vurdering, og for den sags skyld hvad jeg synes om andres eventuelle vurdering af den serie jeg står med i hånden.

Problemet kommer vel egentlig først når man skal sælge noget på distancen, og bruger standbetegnelserne til at beskrive albummet. Selv bruger jeg sjældent disse betegnelser da der jo netop er relativ stor uenighed om hvad der betyder hvad. Så er det jo værd at huske på hvorfor standbetegnelserne egentlig blev opfundet: for på en enkel måde at give en generel idé om standen af en tegneserie. Men det KAN jo også klares ved simpelthen beskrive standen; det er bare noget mere omstændigt, men samtidig er det jo noget mere præcist. Fotos er jo en god ting og kan jo i dag snildt sendes/uploades. Så man kan vel sige at standbetegnelser er for den dovne, mens den seriøse sælger bruger et par timer eller 3 pr. album... ;-)

/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
lynet
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af lynet »

GoogaMooga skrev: jeg prissætter også mine varer her lavere end butikkerne, men ingen bider på. De er vel alle på qxl. Eksempelvis har jeg amerikanske Dick Tracy albums i mint til 50 kr stk, ingen reaktion.
Det kunne jo også være fordi du minimerer købekredsen ret så kraftigt,
når du kun vil mødes i København....

Prøv at kigge lidt udenfor din lille boble....
Brugeravatar
Steffen Jensen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Laaaaangt ude på landet.....

Indlæg af Steffen Jensen »

lynet skrev:
GoogaMooga skrev: jeg prissætter også mine varer her lavere end butikkerne, men ingen bider på. De er vel alle på qxl. Eksempelvis har jeg amerikanske Dick Tracy albums i mint til 50 kr stk, ingen reaktion.

:mrgreen:
Camelspotter
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Et kloster nær Randers

Indlæg af Camelspotter »

Steffen Jensen skrev:
lynet skrev:

:mrgreen:
Tjaaeee...Jeg støtter nu GoogaMooga!
Jeg gider altså ikke modtage pakker med slidte tegneserier,der er blevet beskrevet som mint..
Personlig kontakt er så langt at foretrække...og hvis folk ikke gider at køre et par hundrede kilometer,for at hente et Anders And blad,er de nok ikke interesserede! :lol:
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

Man kunne bare lade være med at benytte Postdanmark.
Og benytter man Postdanmark, så skal man sikre sig med god indpakning og at modtager er indforstået med at eventuelle skader kan opstå via forsendelsen og at det er modtagers problem. Forsendelsen og evt. indpakning betales selvfølgelig af modtager.

Både Googa og især Camelspotter reducerer deres kundeantal til et minimum med deres salgsbetingelser. Især Camelspotter ville kunne få meget mere for sine ting, hvis han gjorde betingelserne mere kundevenlige.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Camelspotter
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Et kloster nær Randers

Indlæg af Camelspotter »

Antaeus skrev:Man kunne bare lade være med at benytte Postdanmark.
Og benytter man Postdanmark, så skal man sikre sig med god indpakning og at modtager er indforstået med at eventuelle skader kan opstå via forsendelsen og at det er modtagers problem. Forsendelsen og evt. indpakning betales selvfølgelig af modtager.

Både Googa og især Camelspotter reducerer deres kundeantal til et minimum med deres salgsbetingelser. Især Camelspotter ville kunne få meget mere for sine ting, hvis han gjorde betingelserne mere kundevenlige.

Jamen...Jeg vil ikke have mere for mine tegneserier!
Hvis jeg ville...: Ville jeg da bare sætte priserne op!
Brugeravatar
Lars Kristensen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

Indlæg af Lars Kristensen »

Det her er så udelukkende et problem, fordi folk ikke pakker tingene godt nok. Det er ikke særlig svært, men få kan finde ud af det: Tre lag - med det blødeste inderst og det hårdeste yderst!

I øvrigt er der endnu ingen, der har betalt for indpakning hos mig :-)
Brugeravatar
Lars Kristensen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

Indlæg af Lars Kristensen »

Lars Kristensen skrev:
Det her er så udelukkende et problem, fordi folk ikke pakker tingene godt nok. Det er ikke særlig svært, men få kan finde ud af det: Tre lag - med det blødeste inderst og det hårdeste yderst! Jeg har solgt en del ting efterhånden og har aldrig fået nogen klager...

Janus
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Janus »

Lars Kristensen skrev:
Det her er så udelukkende et problem, fordi folk ikke pakker tingene godt nok. Det er ikke særlig svært, men få kan finde ud af det: Tre lag - med det blødeste inderst og det hårdeste yderst!

Hvorfor skulle man betale for indpakning hos dig, det er da mere hyggeligt at komme forbi og hente et par album og få en sludder :)
Besvar