Ja, det er lige det jeg mener. Jeg tror, jeg har hørt nævnt 7-8 gange, at Glimt er trykt i andet oplag, men som Kim havde jeg heller ikke hørt, at Ruiner også er. (Og enig med Kim i, at det ikke rigtig kan bruges til noget uden tal på, hvor store oplagene er).Henrik Rehr skrev:Det tror jeg ikke, du skal håbe alt for meget på at få. Fidusen ved mainstream junk er jo, at salgstallene og publikums bevågenhed (også kendt som gysser og læsere) er belønningen, mens anerkendelse på parnasset, hvis primære fokus er kunstneriske kvaliteter (bl.a. den nyskabelse, du selv nævner), ofte ikke har så bred appeal. (Ja, ja, jeg veeed godt at Glimt er trykt i andet oplag. Det er Ruiner, en anden dansk debut fra samme år, forresten også. Hvorfor er der aldrig nogle der nævner det, når man skal enes om hvad "der peger fremad"? Bare nysgerrrig.)Tatiana Goldberg skrev: Jeg er meget enig, og som tilføjelse til det, vil jeg vove at påstå, at vi mangler noget anerkendelse af mainstream junk i dansk tegneserie.
Altså jeg er egentlig primært interesseret i, at folk synes, at det jeg laver er fedt, og at de har lyst til at læse det. Og med "folk" mener jeg helt almindelige læsere. Jeg har ingen illusioner om, at det skal vinde mig priser og anerkendelse i dansk tegneserie. Jeg tror ikke, at det bliver anerles mht. anerkendelsen.
Jeg synes bare, at det er ærgerligt, at dansk tegneserie absolut skal rynke på næsen af mainstream. Jeg har hørt folk argumentere for, at mainstream ikke bør vinde priser eller anerkendelse, slet ikke, hvis det er rigtig godt, for så kan det jo "klare sig selv", eller hvad man skal sige, og har ikke brug for at blive fremmet. Det er sq en fesen måde at tænke på

Og hvis der ikke blev rynket helt så meget på næsen af mainstream, så kunne det være, at flere nye serieskabere ville satse på det og dermed få gjort dansk tegneserie til noget, som blev forhandlet flere steder og som solgte lidt bredere. I stedet for at dansk tegneserie skal være noget der er værdigt til at blive udstillet på Statens museum for kunst.
Nogle gange skal tegneserier bare have lov at være tegneserier. Uden at man behøver rynke på næsen af det og betragte det som useriøst og middelmådigt.