Har du ikke bemærket, at stykprisen pr. album er billigere i intégralerne? S&C til 298,-, altså ca. 100 pr. album, hvorimod de enkeltvis ville koste over 100 kr. Der er visse besparelser, såsom porto, administration, lager, kun et omslag, m.m., der gør, at man kan sælge det billigere. Men det er selvklart, at det er dyrere at udgive en integrale end et enkelt album. På længere sigt er det billigere for forlagene, men det kræver jo som sagt en større investering til at begynde med. Beklager, hvis jeg har formuleret det dårligt.benadikt skrev:Altså, man samler 3 album i en bog, der bliver billigere for køberen end de 3 album hver for sig. Hvordan skal forlaget så punge ud med 3-4 gange prisen på ét album? Det regnestykke er lidt for svært for mig. Men måske jeg som matematiklærer er for jordbundet.GoogaMooga skrev:Det er dyrere for forlagene, da der skal investeres tre-fire-dobbelt på een gang, men stykprisen pr album er billigere for kunden.
Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Ja, jeg havde da også forestillet mig noget lusuriøst, som Jan Lööf, der jo koster 400 for hvad der svarer til tre album. Ligeledes er der formentligt også hurtigere omsætning i een udgivelse med tre album frem for tre gange et enkelt album....og logistikken bliver formentligt også nemmere.benadikt skrev:Altså, man samler 3 album i en bog, der bliver billigere for køberen end de 3 album hver for sig. Hvordan skal forlaget så punge ud med 3-4 gange prisen på ét album? Det regnestykke er lidt for svært for mig. Men måske jeg som matematiklærer er for jordbundet.GoogaMooga skrev:Det er dyrere for forlagene, da der skal investeres tre-fire-dobbelt på een gang, men stykprisen pr album er billigere for kunden.
...men fremfor alt giver jeg gerne mere for at få mere. Både kvalitet og kvantitet.
- Carsten Søndergaard
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Man kan ikke regne sig frem til noget blot ved at gange og dividere. Der kan være mange forskellige faktorer involveret, som gør det mere plausibelt at udgive i enkelt- eller samlebind. Samlebind i den nukendte form burde koste 400 eller 500 kr. eller mere, som enkelte af dem da også gør. Men det betyder formentlig også, at de æder hinanden op, hvilket i det hele taget gælder for de mange klassiske, europæiske serier, der udgives i disse år. SÅ mange euroklassikerfanatikere er der trods alt ikke, og de falder jo fra af naturlige årsager efterhånden.
De bedst solgte tegneserieudgivelser er jo altså ikke "euroklassikere".
De bedst solgte tegneserieudgivelser er jo altså ikke "euroklassikere".
- Carsten Søndergaard
- Brugerniveau 7
- Kontakt:
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Donovan's bedst sælgende euroklassikere er i oplag på 1.000 eks.Carsten Søndergaard skrev:De bedst solgte tegneserieudgivelser er jo altså ikke "euroklassikere".
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Natacha vender tilbage med 2007 albummet Atoll 66 på forlaget Cobolt! Hermed har Cobolt begger piger i deres katalog, Natacha og Franka! Bruno di Sano er medtegner på dette nye udspil.

Ja, det er simpelthen så stærkt! Er der mon en ledig stilling på Cobolt ???GoogaMooga skrev:Natacha vender tilbage med 2007 albummet Atoll 66 på forlaget Cobolt! Hermed har Cobolt begger piger i deres katalog, Natacha og Franka! Bruno di Sano er medtegner på dette nye udspil.
-
- Brugerniveau 2
Superfed nyhed!!GoogaMooga skrev:Natacha vender tilbage med 2007 albummet Atoll 66 på forlaget Cobolt! Hermed har Cobolt begger piger i deres katalog, Natacha og Franka! Bruno di Sano er medtegner på dette nye udspil.
De seneste albums har godt nok ikke været de bedste, men jeg har nu alligevel savnet hende...

Mvh.
Erling
- Carsten Søndergaard
- Brugerniveau 7
- Kontakt:
Og Yoko Tsuno!GoogaMooga skrev: Hermed har Cobolt begger piger i deres katalog, Natacha og Franka!]
Og der kommer mange flere piger i årets løb.
- Antaeus
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Hvad med Natacha samlealbum, fortsætter de ?
- Carsten Søndergaard
- Brugerniveau 7
- Kontakt:
Det er usikkert, men de er ikke opgivet helt.Antaeus skrev:Hvad med Natacha samlealbum, fortsætter de ?
heyy Carsten, nu du er her
Jeg venter spændt på afslutningen af både Linda & Valentin- og Jan Lööf serierne.
Er der et ca. tidspunkt vi kan forvente henholdsvis bind 7 og 3 ??
Og var det ikke omkring årsskiftet at "Det galaktiske leksikon" skulle komme??
Og er der sket noget med overvejelserne omkring udgivelse af de korte L&V historier i samme format som samlede eventyr??
Mvh Erik

Jeg venter spændt på afslutningen af både Linda & Valentin- og Jan Lööf serierne.
Er der et ca. tidspunkt vi kan forvente henholdsvis bind 7 og 3 ??
Og var det ikke omkring årsskiftet at "Det galaktiske leksikon" skulle komme??
Og er der sket noget med overvejelserne omkring udgivelse af de korte L&V historier i samme format som samlede eventyr??
Mvh Erik
- Carsten Søndergaard
- Brugerniveau 7
- Kontakt:
Linda og Valentin 7 udkommer samtidig med den nye og udvidede udgave af Folk og fæ i himmelrummet til maj.
Til efteråret kommer et tophemmeligt projekt, som Mézières og Christin netop nu er ved at færdiggøre!
Ad rummets veje kommer i foråret 2014.
Jan Lööf 3 er ikke fastsat endnu, men kommer på et tidspunkt.
Til efteråret kommer et tophemmeligt projekt, som Mézières og Christin netop nu er ved at færdiggøre!
Ad rummets veje kommer i foråret 2014.
Jan Lööf 3 er ikke fastsat endnu, men kommer på et tidspunkt.
Jeg troede, Mézières var holdt op med at tegne.(?)Carsten Søndergaard skrev:Til efteråret kommer et tophemmeligt projekt, som Mézières og Christin netop nu er ved at færdiggøre!
-
- Brugerniveau 2
Håber virkelig at I fortsætter. Det er mildt sagt skuffende at have startet på at samle disse, og så blive stillet i udsigt at der ikke kommer flere..Carsten Søndergaard skrev:Det er usikkert, men de er ikke opgivet helt.Antaeus skrev:Hvad med Natacha samlealbum, fortsætter de ?

Venlig hilsen
Erling