Tatianas tegneserietråd vs2

Publicér dine webcomics i dette forum og lad andre læse med
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Tatianas tegneserietråd vs2

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Jeg starter hermed en ny tråd med mine tegnerier, da den gamle tråd ikke længere giver så god mening, efter der forsvandt en del indlæg ved en opdatering af forummet.

Her vil jeg poste lidt af det, jeg går og laver.

Lige for tiden får jeg ikke lavet så mange korte historier, som jeg kan lægge i tråden her. Jeg arbejder pt. på nogle længere projekter, og kan ikke rigtig nå det hele på én gang.

Jeg er netop blevet færdig med siderne til min 36-siders psykologiske horrortegneserie Anima. Jeg er ved at færdigredigere siderne på computeren, og så er den sørme ved at være klar til udgivelse. Jeg skal nok råbe op, når den er til at købe på tryk :mrgreen:

Her er et par billeder og sider fra tegneserien:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Sopranos
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 182
Tilmeldt: 17. feb 2006, 22:19

Re: Tatianas tegneserietråd vs2

Indlæg af Sopranos »

Bortset fra det, virkeligt flotte tegninger Tatiana- en sand fornøjelse at følge din udvikling.
“Sir, you are drunk.”
“Madam, you are ugly. In the morning, I shall be sober.”
tommyfbn
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 63
Tilmeldt: 12. aug 2010, 09:31
Geografisk sted: Aarhus C
Kontakt:

Re: Tatianas tegneserietråd vs2

Indlæg af tommyfbn »

Det ser godt og spændende ud Tatiana. Hvad bruger du computeren til, når du redigerer dine sider færdige?
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Tatianas tegneserietråd vs2

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Først samler jeg siderne i Photoshop - jeg tegner A2, men har kun en A4 scanner.
Så sætter jeg siderne op med margener og bleed og renser snavs og scanningsmærker og den slags væk. Det hele får en tur med levels i Photoshop, så det sorte bliver ordentligt sort og eventuelle grålige eller farvede toner i det hvide forsvinder.
Så retter jeg, hvis der skulle være fejl i nogle af tegningerne eller streger ud over kanterne på talebobler og frames og den slags.
Og så skal der selvfølgelig tekstes.
Og så formaterer jeg siderne i størrelse/opløsning til web og tryk :)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Tatianas tegneserietråd vs2

Indlæg af Antaeus »

Der skrives i et lidt hård tone fra Ole, Dan og Sopranos i både denne op den gamle vip-tråd. Sopranos ser dog ud til at have ret.
Dan og Ole gør jo formentlig hvad de kan, men rigtig mange indlæg er mistet og det lød på Frank at der var backup af rigtig meget og som var sendt og der kunne indsættes af 2000 indlæg af gangen. At det så muligvis ikke mere kan lade sig gøre mere er beklageligt og meget ærgerligt.
Jeg skriver her da vip-tråden ikke er åben for alle.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
tommyfbn
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 63
Tilmeldt: 12. aug 2010, 09:31
Geografisk sted: Aarhus C
Kontakt:

Re: Tatianas tegneserietråd vs2

Indlæg af tommyfbn »

Ok, tak for svaret :)
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Tatianas tegneserietråd vs2

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Selv tak da - du kan bare spørge, hvis der er andet :)

Her er et billede mere fra Anima. Deeeeet tog ret lang tid at tegne. Tror ikke jeg skal lave flere tegneserier, hvori der indgår scener med trådhegn som baggrund... :P

Billede
Brugeravatar
Jørgen Høgh
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 821
Tilmeldt: 8. jul 2008, 21:46
Geografisk sted: Rens

Re: Tatianas tegneserietråd vs2

Indlæg af Jørgen Høgh »

WAUW! Jeg er helt oppe og køre over den hastige udvikling du har foretaget, siden jeg første gang så dig på disse sider. Et enkelt MEN: Undgå mest muligt helskikkelser i X-prspektiv. Det kan nemt komme til at virke kedeligt. Til resten: Thumbs up!
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Tatianas tegneserietråd vs2

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Tak Jørgen! Ja, der sker da lidt :wink:

Hvordan mener du med helskikkelser i x-perspektiv - er det personer, som er set lige forfra i fuld figur? (ved ikke, om det er det, du mener, men det kan jeg godt selv synes ser lidt dødt ud).
Brugeravatar
mummi
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 158
Tilmeldt: 20. jul 2010, 23:26

Re: Tatianas tegneserietråd vs2

Indlæg af mummi »

Juhuuh -mere! mere! mere!
Og jeg istemmer mig også at det er fantastisk at se din udvikling. Det bliver flottere og flottere :D
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Tatianas tegneserietråd vs2

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Tak :)

Jeg lægger noget mere op snarest - jeg har fået den sindssyge idé at lægge farver på, så det vil jeg lige lufte noget af. Jeg blev lige inspireret, både af Kasper Hviids tråd om farvelægning, og så af den positive respons, jeg har fået på de billeder, jeg farvelagde til omslaget.
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Tatianas tegneserietråd vs2

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Når man nu ligefrem bliver opfordret til at lægge mere på, så kunne det godt være, at man skulle få fingeren ud...

Jeg lovede jo noget fra farvelægningen af Anima, så here goes.
Sådan her kommer den til at se ud i farver. Flade, blege farver brudt af enkelte stærke farveglimt og masser af jordnuancer.
Det skifter lidt i eksemplerne her, hvor meget der er skraveret. Anima er delt op i tre kapitler, og det første kapitel er all-out skraveringshelvede, mens kapitel to starter let og ender i skraveringer, og kapitel 3 går modsatte vej. Det har en pointe ift. fortællingen.
Farvestemningen er også skiftende - kapitel 1 (Fabrikken) er lidt varmere i farverne og primært gulligt og rødbrunt, kapitel 2 (Hospitalet) kører fra gul over i rød, og kapitel 3 (Storbyen) er primært koldt og gråblåt.


Billede


Billede


Billede


Billede
MICHAELSEN
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 96
Tilmeldt: 20. dec 2012, 11:45

Re: Tatianas tegneserietråd vs2

Indlæg af MICHAELSEN »

Tatiana Goldberg skrev:Jeg lovede jo noget fra farvelægningen af Anima, så here goes.
Sådan her kommer den til at se ud i farver. Flade, blege farver brudt af enkelte stærke farveglimt og masser af jordnuancer.
Det ser s'gu godt ud. Det er et fornuftigt valg at bruge farverne helt fladt, når skraveringerne er så fine. Så blender de optisk med farven og gi'r en virkelig god effekt. Det minder mig lidt om sådan nogle gamle håndkolorerede sort/hvid fotografier. I Tardi's "Isens dæmon" opnår han også en virkelig god stemning, ved at kombinere en varm tone med ultra fine kobberstiks-agtige skraveringer og så helt hvide højlys!
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Tatianas tegneserietråd vs2

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Ja, og igen med de få farver - det fungerer altså rigtig godt at begrænse sig.

Jeg satsede straks på flade farver - jeg er vild med detaljer, og kører også et koncept i Anima, hvor der er så meget at afkode i billederne, at man knap får det hele med (i hvert fald ikke bevidst) - komplicerede farver havde været over the top. Skraveringerne har jo også i sig selv en effekt på farverne - fx skyggelægger jeg ikke med farver, da skraveringerne er skygger.
MICHAELSEN
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 96
Tilmeldt: 20. dec 2012, 11:45

Re: Tatianas tegneserietråd vs2

Indlæg af MICHAELSEN »

Tatiana Goldberg skrev:Skraveringerne har jo også i sig selv en effekt på farverne - fx skyggelægger jeg ikke med farver, da skraveringerne er skygger.
PRÆCIS, Tatiana :) Du har simpelthen lavet en slags raster. Det spiller rigtig fint!
Besvar