Så lader det til at "Hemmelighedsfulde byer" endelig bliver udgivet komplet på engelsk.
http://theobscurecities.com/home/
Ikke kun hovedserien, men også nogle af udenomsværkerne.
Når man nu ikke er franskkyndig, og danske forlag åbenbart ikke tror på serien, kan jeg (vi) da i det mindste se frem til at få det på engelsk.
Siden Bogfabrikken udgav seks album i 80'erne, er der kun kommet de to nyeste fra Faraos.
Og slet intet af udenomstingene.
Mvh Erik
Hemmelighedsfulde byer på engelsk
Re: Hemmelighedsfulde byer på engelsk
Arboris udsendte Erindringer om den evige nutid (Souvenirs de l'Éternel Présent), i det der aflange irriterende - men lækre - format i 1994. I samme serie udkom Alain Goffins Gensyn med La Rapée i 1995.
Gad vide om de egentligt er noget værd i dag?
Kærlighed og dødsfjender ... https://www.facebook.com/rur.poli/posts/800873023335259
Jeg anede ikke at den var kommet på dansk. tak for info.
Mht. værdi: jeg kan se at Pegasus sælger den for 500,- (Men de plejer nu også at prissætte højt)
Mvh Erik
Mht. værdi: jeg kan se at Pegasus sælger den for 500,- (Men de plejer nu også at prissætte højt)
Mvh Erik
- Lars Kristensen
- Brugerniveau 4
- Geografisk sted: Østerbro
- Kontakt:
Bogfabrikken har i øvrigt udgivet syv album i serien...
- Erling Søby
- Brugerniveau 4
Bogfabrikken og Faraos har faktisk udsendt næsten hele hovedserien (jf. Bedetheques hjemmeside): Det er kun et enkelt bind, der mangler. Både Arkivaren (bind 5 i den danske serie) og Erindringer regnes til udenomsværkerne.
Og hvis man kan lide serien bør man også tjekke Goffin: Gensyn med la Rapee + Schreder: Mysteriet i Coimbra ud. Begge har - såvidt jeg ved - været assistenter for Schuiten, og de to værker kredser om samme emner.
Og hvis man kan lide serien bør man også tjekke Goffin: Gensyn med la Rapee + Schreder: Mysteriet i Coimbra ud. Begge har - såvidt jeg ved - været assistenter for Schuiten, og de to værker kredser om samme emner.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
- Jim Moriarty
Yes, det er kun nr.7 "L'ombre d'un homme" der mangler fra hovedserien.
Faraos har tidligere haft den på udgivelsesplanen, men den er tilsyneladende opgivet igen.
Og "Arkivaren" blev udgivet som en del af hovedserien herhjemme. I overstørrelse og begrænset oplag. Dvs. otte af de ni titler i hovedserien + to udenomsværker findes på dansk.
Dog er de fleste titler udkommet i udvidede/reviderede udgaver i frankrig i løbet af nullerne.
Om det er et fremskridt ved jeg ikke, men jeg bliver da lidt nysgerrig.
Mvh Erik
Faraos har tidligere haft den på udgivelsesplanen, men den er tilsyneladende opgivet igen.
Og "Arkivaren" blev udgivet som en del af hovedserien herhjemme. I overstørrelse og begrænset oplag. Dvs. otte af de ni titler i hovedserien + to udenomsværker findes på dansk.
Dog er de fleste titler udkommet i udvidede/reviderede udgaver i frankrig i løbet af nullerne.
Om det er et fremskridt ved jeg ikke, men jeg bliver da lidt nysgerrig.
Mvh Erik
- Lars Kristensen
- Brugerniveau 4
- Geografisk sted: Østerbro
- Kontakt:
Rudi skrev:Arboris udsendte Erindringer om den evige nutid (Souvenirs de l'Éternel Présent), i det der aflange irriterende - men lækre - format i 1994. I samme serie udkom Alain Goffins Gensyn med La Rapée i 1995.
Jeg har smidt Erindringer om den Evige Nutid på QXL, hvis nogen skulle være interesseret:eje skrev:Jeg anede ikke at den var kommet på dansk. tak for info.
Mvh Erik
http://auktioner.qxl.dk/larsbvk