Hvilke tegneserie er du sikker på andre ikke har i samlingen
-
- Brugerniveau 3
- Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare
Re: Hvilke tegneserie er du sikker på andre ikke har i samli
Er det nogle prøvetryk, siden de har forskellige numre? Og er det også i forskellige formater?
Ja, det er prøvetrykk. Nr 42, den orange, ble brukt, og var den som kom ut i salg. De andre eksisterer kun som prøvetrykk. Formatet er det samme på alle.
- Henrik Andreasen
- Brugerniveau 2
- Geografisk sted: Syd for Køge
Den første ting jeg lagde op var godt nok i begrænset oplag, men det er måske heller ikke en tegneserie som så mange er bekendt med, selvom de nok kender Michael Zulli. Den næste tegneserie, eller bog om tegneserie skabere nærmere bestemt, eksisterer godt nok i et større oplag, men er noget mere unik/sjælden.
I årene 1976 til 1979 delte Barry Windsor-Smith, Berni Wrightson, Michael W. Kaluta & Jeffrey Jones studie, et studie der nærmest har opnået legendarisk status. Det blev der lavet en bog om i 1979, der bar navnet "The Studio". Den udkom i stort format (12x12) i softcover. Men der blev også lavet en indbunden udgave i en kassette i 40 eks., hvoraf 36 eks. blev signeret af alle 4 kunstnere (det eks. som hver enkelt tegner fik var ikke signeret, da de på det tidspunkt ikke alle sammen var på god fod.) Min Death trade HC er igen brugt for at kunne se størrelses forholdet. Den har jeg også vedlagt et seperat billede af, selvom det ikke er en special udgave, men jeg har fået gjort den mere unik. Ses til Copenhagen Comics!
I årene 1976 til 1979 delte Barry Windsor-Smith, Berni Wrightson, Michael W. Kaluta & Jeffrey Jones studie, et studie der nærmest har opnået legendarisk status. Det blev der lavet en bog om i 1979, der bar navnet "The Studio". Den udkom i stort format (12x12) i softcover. Men der blev også lavet en indbunden udgave i en kassette i 40 eks., hvoraf 36 eks. blev signeret af alle 4 kunstnere (det eks. som hver enkelt tegner fik var ikke signeret, da de på det tidspunkt ikke alle sammen var på god fod.) Min Death trade HC er igen brugt for at kunne se størrelses forholdet. Den har jeg også vedlagt et seperat billede af, selvom det ikke er en special udgave, men jeg har fået gjort den mere unik. Ses til Copenhagen Comics!
Får vi nu Tintin og Alfabetkunsten på dansk?
Piratudgaven er åbenbart godkendt af Moulinsart...??!!!
http://tin-7.xooit.fr/t214-Tintin-et-l- ... m?start=60
Piratudgaven er åbenbart godkendt af Moulinsart...??!!!
http://tin-7.xooit.fr/t214-Tintin-et-l- ... m?start=60
Her er forsiden tror jeg nok...
- Dan R. Knudsen
- Administrator
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg
- Kontakt:
Det var pokkers?! Og den der hvide kalv med det bizarre ansigtsudtryk - hvor mon den kommer fra - og ikke alene er Tintins ben lavet af gummi - de er tilsyneladende også krympet.
I betragtning af at det må være en af de helt store tegneseriefranchises er det da utroligt at de ikke kan få den slags HELT elementære ting på plads - bare på forsiden for pokker. Hergé må rotere i sin grav...
I betragtning af at det må være en af de helt store tegneseriefranchises er det da utroligt at de ikke kan få den slags HELT elementære ting på plads - bare på forsiden for pokker. Hergé må rotere i sin grav...
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk
Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
http://www.danrknudsen.dk
Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
- Erling Søby
- Brugerniveau 4
Jeg tror ikke der er tale om andet og mere end en piratudgave, uanset hvor meget der står "Casterman" på forsiden. De er nogle snedige slyngler, de pirater!
Jeg har den danske piratudgave af Tintin og hajsøen (den oprindelige avisudgave med tegnede baggrunde, ikke de elendige malede fra albummet). Den er udgivet af "Illustrationsforlaget". Der må vel være andre der har den, men helt almindelig er den næppe.
Jeg har den danske piratudgave af Tintin og hajsøen (den oprindelige avisudgave med tegnede baggrunde, ikke de elendige malede fra albummet). Den er udgivet af "Illustrationsforlaget". Der må vel være andre der har den, men helt almindelig er den næppe.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
- Jim Moriarty
- Niels Falk
- Brugerniveau 2
- Geografisk sted: 2960 RK
- Kontakt:
Min kone købte for maaaange år siden en tegneserie til mig lavet over Stings tekster. Den er lavet af en tjekkisk kunstner, der udover at have et sjovt navn næsten ligner Sting mere end Sting gør... Den er et kuriosum, men faktisk også ret fin, da han har afprøvet en række af tegneseriens muligheder, stilarbejder og greb. Og så tegner han pænt...
- Niels
- Niels
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Jeg ejer et eks. undergrundsbladet El Perfecto Comics, som er notorisk for i tidernes morgen at have fået dryppet LSD på indersiden af omslaget, på en sort prik, som man så skulle slikke på, hvis man ellers turde. Jeg prøvede så, men der skete ikke noget. Syren var nok tørret ud, eller slikket ren for år tilbage.

"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
- Frank Madsen
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Birkerød
- Kontakt:
Eller også var det bare fis!GoogaMooga skrev:Jeg ejer et eks. undergrundsbladet El Perfecto Comics, som er notorisk for i tidernes morgen at have fået dryppet LSD på indersiden af omslaget, på en sort prik, som man så skulle slikke på, hvis man ellers turde. Jeg prøvede så, men der skete ikke noget. Syren var nok tørret ud, eller slikket ren for år tilbage.

- Steffen Jensen
- Brugerniveau 4
- Geografisk sted: Laaaaangt ude på landet.....
Det kan jeg ikke forstille mig Frank. Tegneserieudgivere virker da som meget et meget seriøst folk, så at lige præcis de skulle lave fis, det har jeg svært ved at forstille migFrank Madsen skrev:Eller også var det bare fis!GoogaMooga skrev:Jeg ejer et eks. undergrundsbladet El Perfecto Comics, som er notorisk for i tidernes morgen at have fået dryppet LSD på indersiden af omslaget, på en sort prik, som man så skulle slikke på, hvis man ellers turde. Jeg prøvede så, men der skete ikke noget. Syren var nok tørret ud, eller slikket ren for år tilbage.

- Frank Madsen
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Birkerød
- Kontakt:
Uanset hvad det var, så er det i hvert fald fordampet nu! Eller slikket af.Steffen Jensen skrev:Det kan jeg ikke forstille mig Frank. Tegneserieudgivere virker da som meget et meget seriøst folk, så at lige præcis de skulle lave fis, det har jeg svært ved at forstille migFrank Madsen skrev:Eller også var det bare fis!GoogaMooga skrev:Jeg ejer et eks. undergrundsbladet El Perfecto Comics, som er notorisk for i tidernes morgen at have fået dryppet LSD på indersiden af omslaget, på en sort prik, som man så skulle slikke på, hvis man ellers turde. Jeg prøvede så, men der skete ikke noget. Syren var nok tørret ud, eller slikket ren for år tilbage.

Jeg ville elske at have den danske piratudgave af "Tintin og Hajsøen"Erling Søby skrev:Jeg tror ikke der er tale om andet og mere end en piratudgave, uanset hvor meget der står "Casterman" på forsiden. De er nogle snedige slyngler, de pirater!

- Erling Søby
- Brugerniveau 4
Jeg købte den (piratudgaven af Tintin og hajsøen) hos en af standene ved en hjemlig tegneseriefestival. Det blev ikke oplyst hvor den kom fra, og jeg spurgte heller ikke.
Jeg har dog hørt, at den såvel som andre danske Tintin-piratudgivelser undertiden skulle være til at finde i Den Blå Avis, så det er en mulighed du kan prøve. Du skal dog nok regne med at prisen ligger i den ret høje ende.
Jeg har dog hørt, at den såvel som andre danske Tintin-piratudgivelser undertiden skulle være til at finde i Den Blå Avis, så det er en mulighed du kan prøve. Du skal dog nok regne med at prisen ligger i den ret høje ende.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
- Jim Moriarty
Erling, er det muligt at få et forsidebillede, scan eller foto?
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)