Seriejournalens tur til Ærø

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.

Hvad var det bedste ved SSSS2005DK?

Dans sammen-lignende foredrag om Blake og Mortimer kontra Tintin på Dunkær Kro
0
Ingen stemmer
Antaeus' velforberedte holdquiz i overflødig paratviden på Dunkær Kro
1
5%
Hindbærbrus og biks på Søby Bodega og skål for Rasmus Klump
2
10%
Evalueringen af Rackhams CBSV-anmeldelse ved Skt. Croix
1
5%
Lørdag aftens spisning på restaurant Mumm
0
Ingen stemmer
Busturene på Ærø (Næste år må vi huske de Blake og Mortimer firkort)
2
10%
Ali G-kavalkaden, Ilse-films-væddemålet og hjemmeværns-diskussionen i læder-sofaerne hos Peter Becher
1
5%
Lørdag aftens terningspil på Arrebo
0
Ingen stemmer
Bord-fodbold-spils-turne-ringen
0
Ingen stemmer
Dans cykeltur fra Dunkær tilbage til Ærøskøbing
1
5%
Det var ALT SAMMEN rigtig, rigtig godt
3
15%
Jeg var ikke med på turen, jeg idiot!
9
45%

Afgivne stemmer: 20

Cav
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Gammel Kongevej

Ked af det...

Indlæg af Cav »

Nu er det ikke for at puste til den i forvejen lidt spændte stemning mellem de 2 boards (gæt selv hvilke 2 jeg taler om :wink: ), men den der tegning af "Allan Haverholm på Mars", kunne i ikke godt ha' sparet jer for at uploade den? Det virker helt urimeligt umodent og bidrager ikke ligefrem til at dulme den før omtalte spændte stemning. Jeg blev sgu lidt ked af den da jeg så den må jeg indrømme :cry:
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Persepolis

Indlæg af Frank Madsen »

Thomas S skrev:Jamen, den er nu skrevet og afsendt til overstyrmanden. Den er kun 1 side lang, klinisk renset for fornærmende fyndord og helt uden overskrifter og billedtekster, der skaffer mig forlag på nakken (men Frank har seføli ikke haft fingrene i den endnu). Så må vi håbe den er brugbar, nu hvor Seriejournalen er det sidste medie i hele verden til at få anmeldt Persepolis.
Forhåbentlig er Carlsen hurtigere til at sende anmeldereksemplarer ud i fremtiden.

Anmeldelsen ser fin ud. Jeg lægger den op kl. 24.00. Tak skal du have, Thomas.
Senest rettet af Frank Madsen 27. sep 2005, 22:45, rettet i alt 1 gang.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

Re: Ked af det...

Indlæg af Frank Madsen »

Cav skrev:Nu er det ikke for at puste til den i forvejen lidt spændte stemning mellem de 2 boards (gæt selv hvilke 2 jeg taler om :wink: ), men den der tegning af "Allan Haverholm på Mars", kunne i ikke godt ha' sparet jer for at uploade den? Det virker helt urimeligt umodent og bidrager ikke ligefrem til at dulme den før omtalte spændte stemning. Jeg blev sgu lidt ked af den da jeg så den må jeg indrømme :cry:
For Helvede, Cav! Vi var unge... og fulde!

Cav, du og Allan og Matthias og Thorhauge skal s'gu med til Ærø næste gang, så skal I nok få noget at tude over. Op med humøret. :wink:

Og for fuldstændighedens skyld får du lige de to andre tegnejam-tegninger, der godt nok ikke er i farver:

Billede

Billede

Og mine improviserede visualiseringer af Dans Blake og Mortimer/Tintin-foredrag, da han havde efterladt projektoren (og computeren) derhjemme:

Billede
Senest rettet af Frank Madsen 27. sep 2005, 22:30, rettet i alt 2 gange.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Sneglen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Odense

muh-ligvis et minus...

Indlæg af Sneglen »

Frank Madsen skrev:Jeg synes, der må noget struktur på SSSS2005DK-debatten:

HVAD GJORDE VI RIGTIGT, HVAD FUNGEREDE IKKE, HVAD KAN VI GØRE BEDRE I 2006 OG HVEM HAR FORTRUDT, AT DE IKKE TOG MED?

Lad os se nogle indlæg og hænder...

alt, alt for få/lidt muh-latter... :(

S.V.N.
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: muh-ligvis et minus...

Indlæg af Thomas S »

Sneglen skrev:Jeg synes, der må noget struktur på SSSS2005DK-debatten:

HVAD GJORDE VI RIGTIGT, HVAD FUNGEREDE IKKE, HVAD KAN VI GØRE BEDRE I 2006 OG HVEM HAR FORTRUDT, AT DE IKKE TOG MED?

Jeg ærgrer mig over, at jeg aldrig nåede ud at lege med det gevær i beruset tilstand. Men jeg er også en bonderøv.
Brugeravatar
Thomas Schrøder
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

.

Indlæg af Thomas Schrøder »

.
Senest rettet af Thomas Schrøder 4. okt 2005, 18:20, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Thomas Schrøder
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

.

Indlæg af Thomas Schrøder »

.
Senest rettet af Thomas Schrøder 4. okt 2005, 18:20, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6

Re: Ked af det... (Så bliv glad igen!)

Indlæg af Thomas S »

Frank Madsen skrev: For Helvede, Cav! Vi var unge... og fulde!
Nogle af os yngre end andre, andre fuldere end nogle... Men under alle omstændigheder støtter jeg op om, at Matthomas Caverholm naturligvis skal med næste gang. Om de så vil det eller ej.

Og var der ikke noget med, at din impro-snølle vakte protester? Der skulle være fire snullerundt på en snølle og din har kun 2½. Det synes jeg skal med for fuldstændighedens skyld.
Brugeravatar
Ole Damgaard
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Aarhus N

Re: SSSS2005DK - the Verdict!

Indlæg af Ole Damgaard »

Frank Madsen skrev:Jeg synes, der må noget struktur på SSSS2005DK-debatten:

Jeg er som sagt lidt ærgerlig over, at jeg missede mit idol Jørgen Leth.

Men uden fis: Det var da bare skidehyggeligt. Er det ikke den generelle opfattelse?
Ærømesterskaberne i stafet-speedmarker var et højdepunkt. Tegningerne er uden tvivl meeget sjovere end hvis folk havde været ædru...
Senest rettet af Ole Damgaard 27. sep 2005, 23:09, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Thomas S skrev:Og var der ikke noget med, at din impro-snølle vakte protester? Der skulle være fire snullerundt på en snølle og din har kun 2½. Det synes jeg skal med for fuldstændighedens skyld.
Protester fra Dan, måske. Men materialet giver mig ret. De Tintin-album, jeg lige har bladret i, har snøller fra 1½ til 3½ snullerundter (men ikke 4, sjovt nok). Mine 2½ er et gennemsnit.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6

Indlæg af Thomas S »

Frank Madsen skrev: Protester fra Dan, måske. Men materialet giver mig ret. De Tintin-album, jeg lige har bladret i, har snøller fra 1½ til 3½ snullerundter (men ikke 4, sjovt nok). Mine 2½ er et gennemsnit.
Jeg bøjer mig for empirien (Dan er også bare en kværulant).
Cav
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Gammel Kongevej

Nok snak...

Indlæg af Cav »

Lad mig lige starte med at sige at hvis økonomien tillader det, tager jeg såmænd gerne med på SSSS2006DK, det lader til at i har haft en fin tur. :D
Det er såmænd også fint nok at ha' et par billige grin på andres bekostning, den slags hører med i festligt lag. Jeg blev bare sådan lidt ked af at det skulle offentligtgøres. Jeg synes skulle ha' holdt det for jer selv.
Men lad os ikke snakke mere om det. Min første post var lige lovligt skarp, det er indrømmet (Allan er jo en af mine buddies), men det er åbenbart en vane jeg har tillagt mig. Altså, at mine første posts om et emne altid bliver en tand for skarpe... :wink:
Jeg synes bare lige jeg ville nævne det for jer. Og så ikke mere snak om det.
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Ang. overfølsomhed...

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Thomas S skrev:Jeg bøjer mig for empirien (Dan er også bare en kværulant).
Jeg vil være storempir istedet for storempiren...
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Nordsjælland

Næste gang

Indlæg af Christian Aarestrup »

ja, jeg håber også at kunne make it næste år. ærø er sådan et dejligt land.

og så bemærker jeg mig, at avisnotitsen udnæver SJ til landets førende tegneserieforum. skrev I selv teksten eller hvad?

not that ther's anything wrong with that.

p.s. Mike Carey rykker på "Hellblazer"!!!!
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

Re: Nok snak...

Indlæg af Frank Madsen »

Cav skrev:Lad mig lige starte med at sige at hvis økonomien tillader det, tager jeg såmænd gerne med på SSSS2006DK, det lader til at i har haft en fin tur. :D
Det er såmænd også fint nok at ha' et par billige grin på andres bekostning, den slags hører med i festligt lag. Jeg blev bare sådan lidt ked af at det skulle offentligtgøres. Jeg synes skulle ha' holdt det for jer selv.
Jeg har svært ved at se, at teksten "Allan Haverholm på Mars" kan være sårende. Det var mig, der tilføjede den til allersidst, dels fordi der ikke var mere plads til at tegne noget, dels fordi figurens skæg lignede Allans. Det er en sjov association, ikke en ondskabsfuldhed. Ellers havde jeg nok ikke lagt den ud til almen beskuelse, men netop holdt den for mig selv. SSSS2005DK var i det hele taget et af de træf i tegneseriekredse, hvor jeg har oplevet mindst moren sig på ikke-tilstedeværendes bekostning.

Og lad nu spekulationerne om Rackham vs. Seriejournalen hvile. Vi er i det her game, fordi vi kan lide tegneserier og have det sjovt, ikke for at se spøgelser. Vi elsker også Egmont og Thomas Schrøder, bare de vil høre efter og rette skønhedsfejlene i CBSV.
Christian Aarestrup skrev:og så bemærker jeg mig, at avisnotitsen udnæver SJ til landets førende tegneserieforum. skrev I selv teksten eller hvad?
Nej, sådan er det bare. Men det var endnu mere førende, dengang Emil Aarestrups tipoldebarn var fast gæst.

Og her kommer et opråd til A.C.:

HVORNÅR KOMMER ALLE DE BILLEDER, DU TOG PÅ ÆRØ? VI VIL SE DEM!!!
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Besvar