Er Hellboy en superhelt?
- Kim Larsen
- Brugerniveau 4
- Geografisk sted: Hjørring
Re: Er Hellboy en superhelt?
Sådan! Dét kalde jeg sgu service ... tak for det. Nu skal jeg læse! 

- Dan R. Knudsen
- Administrator
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg
- Kontakt:
Det kan være vi skulle gå sammen om at bestille såen et cav-sæt 

Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk
Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
http://www.danrknudsen.dk
Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Det er jo fine ting, Cav disker op med, og også her er jeg enig, men det sakl ikke skorte på yderligere service:Kim Lyng Larsen skrev:Sådan! Dét kalde jeg sgu service ... tak for det. Nu skal jeg læse!
Astro City af Kurt Busik og Brent Anderson findes i adskillige volumes.
Identity Crisis af forfatteren Brad Meltzer og tegneren Rags Morales. En miniserie på 7 numre, som også findes i trade og hard cover og hvad har vi. Her har vi DC' top helte i en fin krimigåde. den er helt fra 2004. Dengang kom der også gode ting.
Winter Soldier fra Marvel af Ed Brubaker og Steve Epting, jeg tror vi er i 2004 - 05.
Alle fine ting, og der er mere kvalitet på hylderne.
mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
- Kim Larsen
- Brugerniveau 4
STOP THE PRESS:
HELLBOY ER IKKE EN SUPERHELT !!!!!
Jeg skrev til Mignola og forklarede at vi her i DK havde en lille diskussion om hvorvidt Hellboy er en superhelt eller ej, og jeg spurgte ham om hvordan han selv ser på Hellboy. Det her er svaret jeg fik tilbage i dag:
Jeg skrev til Mignola og forklarede at vi her i DK havde en lille diskussion om hvorvidt Hellboy er en superhelt eller ej, og jeg spurgte ham om hvordan han selv ser på Hellboy. Det her er svaret jeg fik tilbage i dag:
Mike Mignola skrev:I don't consider him a super-hero. Not sure what he is really. He is certainly modeled more on characters from the pulps--Manley Wellman's John the Balladeer or even Howard's Conan. A wandering figure with mostly (at least in the early days) no real agenda. That's probably why I've done so many short stories with the character set out of chronological order--As Howard did with Conan.
- Frank Madsen
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Birkerød
- Kontakt:
Det er da meget fint, at kunstneren har den holdning, men det er jo alment kendt, at et kunstværk bliver til i mødet med publikum, og hvis det opfatter Hellboy som en superhelt, så er det det, der gælder.Kim Lyng Larsen skrev:STOP THE PRESS:
Jeg skrev til Mignola og forklarede at vi her i DK havde en lille diskussion om hvorvidt Hellboy er en superhelt eller ej, og jeg spurgte ham om hvordan han selv ser på Hellboy. Det her er svaret jeg fik tilbage i dag:Mike Mignola skrev:I don't consider him a super-hero. Not sure what he is really. He is certainly modeled more on characters from the pulps--Manley Wellman's John the Balladeer or even Howard's Conan. A wandering figure with mostly (at least in the early days) no real agenda. That's probably why I've done so many short stories with the character set out of chronological order--As Howard did with Conan.

- Kim Larsen
- Brugerniveau 4
Det var ... en fuser. Den sagde mig intet, bortset fra at jeg blev mindet om hvorfor jeg ikke kan lide superhelte serier mere. Jeg synes figurerne var for flade og en-dimensionelle, historien var fyldt med clicher og så brød jeg mig overhovedet ikke om tegneren.Cav skrev:Quantum & Woody (Fra Valiant) vil måske også appelerer til din smag, da den også er skrevet med et glimt i øjet der selvbevidst peger fingre af alle superhelte-konventionerne. Serien veksler mellem spruttende humor og følsom karakterudvikling, men med klar vægt på comedy. James Asmus skriver med en vidundelig timing og en smittende charme. Og så er den VIDUNDERLIGT tegnet/fortalt af et af de mest oversete talenter på mainstream-scenen, den fantastisk Tom Fowler (der vist også har været ovre og lege i Mignola-verset? Måske du kender ham?). Der er i skrivende stund kun udkommet 2 numre, så du kan sagtens nå at springe på.
Nå ja, jeg går igang med Hawkeye i toget hjem senere i dag ... er stadig optimist!

Hej Kim.
God fornøjelse med de andre titler. Tror selv at Thor: God of Thunder umiddelbart er den, der vil falde bedst i din smag, så gem endeligt den til sidst. Ligesom en slags dessert
Og, jo, Hellboy er en superhelt. Ligesom mange af de andre superhelte der er inspireret af pulp-figurerne
God fornøjelse med de andre titler. Tror selv at Thor: God of Thunder umiddelbart er den, der vil falde bedst i din smag, så gem endeligt den til sidst. Ligesom en slags dessert

Og, jo, Hellboy er en superhelt. Ligesom mange af de andre superhelte der er inspireret af pulp-figurerne

"Consider" er nok nøgleordet her, og som almindelig publikummer vil jeg tillade mig at "considre" Hellboy som superhelt, og fortsætte med at nyde ham som sådan.Kim Lyng Larsen skrev:STOP THE PRESS:
Jeg skrev til Mignola og forklarede at vi her i DK havde en lille diskussion om hvorvidt Hellboy er en superhelt eller ej, og jeg spurgte ham om hvordan han selv ser på Hellboy. Det her er svaret jeg fik tilbage i dag:Mike Mignola skrev:I don't consider him a super-hero. Not sure what he is really. He is certainly modeled more on characters from the pulps--Manley Wellman's John the Balladeer or even Howard's Conan. A wandering figure with mostly (at least in the early days) no real agenda. That's probably why I've done so many short stories with the character set out of chronological order--As Howard did with Conan.
mvh.
- Kim Larsen
- Brugerniveau 4
Yes, now we're talking! Super fed serie, som jeg bestemt godt kunne se mig selv læse fremadrettet. Jeg vil dog sige at det kunne spiller totalt når det er David Aja der tegner - de andre tegnere skal bare overstås. Jeg fik læst de første 11 numre.Cav skrev:Hawkeye (fra Marvel) Matt Fraction skriver her en intim historie om hvad Hawkeye laver når han ikke er ude at lege med resten af The Avengers. Serien er centreret omkring de folk der bor i en lille bygning på Manhattan Clint Barton/Hawkeye har købt for sine sparepenge. Den er ret imødekommende overfor nye læsere, og kræver således ikke et indgående kendskab til Marveluniverset. Hawkeye har endnu ikke optrådt i kostume i serien, bortset fra i korte flashbacks. Omdrejningspunktet er relationship-stuff mere end action. Den kører en charmerende selvbevidst stil med tungen ude kinden, uden at kamme over og blive FOR hipster-smart. Og så er den i øvrigt begavet med fine tegnere. Den er kun kommet til nummer 15, så start bare fra starten og giv den en 3-4 numre inden du kaster din dom. Men lov mig at du tjekker det Chris Ware-inspirerede nr. 11 ud!
Dén mand kan tegne: http://blog.davidaja.com/
- Kim Larsen
- Brugerniveau 4
Mht hvad er en superhelt... når nu en helt ikke behøver at have "superkræfter" (jvf Franks kommentar om Batman, der opvejer manglerne med gadgets), er James Bond så også en superhelt? Eller hvis det eneste man skal kunne er at ramme ting med en bue (Hawkeye), er de olympiske deltagere så også sån lidt superhelt-agtige?
Eller med andre ord, det er et skråplan at begynde at kalde alm mennesker der bare er rige nok til at købe sejt grej, eller folk med talent for ét eller andet fysisk, for superhelte.
Eller med andre ord, det er et skråplan at begynde at kalde alm mennesker der bare er rige nok til at købe sejt grej, eller folk med talent for ét eller andet fysisk, for superhelte.
- Svend Amstrup Jeppesen
- Brugerniveau 4
- Geografisk sted: Hinnerup. DK
Jeg kan godt leve med at Bats ikke må kalde sig superhelt. Han er jo bare en skide lovovertræder.
Pas på! Det her blir nok morsomt, men også farligt!
http://svendamstrupjeppesen.net63.net/
https://www.facebook.com/pages/Flush-Ro ... 0156390595
http://svendamstrupjeppesen.net63.net/
https://www.facebook.com/pages/Flush-Ro ... 0156390595
- Steffen Jensen
- Brugerniveau 4
- Geografisk sted: Laaaaangt ude på landet.....
Apropos Hellboy, så er her nogle ægte superhelte, efter en omgang Hellboy fodbold på en strand i Aarhus 

- Kim Larsen
- Brugerniveau 4
Og det er jo også et problem med de såkaldte "helte" ... de er alle sammen selvtægtsfolk, der skider på lovgivningen, og gør det de selv synes er "rigtigt". Men det er måske egetlig bare et udtryk for den amerikanske volds- og jeg-klare-ærterne-selv mentalitet.Svend Amstrup Jeppesen skrev:Han er jo bare en skide lovovertræder.
Kim Lyng Larsen skrev:Og det er jo også et problem med de såkaldte "helte" ... de er alle sammen selvtægtsfolk, der skider på lovgivningen, og gør det de selv synes er "rigtigt". Men det er måske egetlig bare et udtryk for den amerikanske volds- og jeg-klare-ærterne-selv mentalitet.Svend Amstrup Jeppesen skrev:Han er jo bare en skide lovovertræder.
Helt klart! Men i superhelteblade er det underholdende. Det andet er bare dumt! Når du kan tåle Hawkeye, så få tjekket Daredevil af Mark Waid eller noget andet af MW f. Eks. Irredeemable (9 tradepaperbacks eller deromkring) eller hans Indestructible (7 tpb'er). Vældig anbefalelsesværdigt. De handler om hvad nu, hvis den gode superhelt føler sig svigtet og bliver ond og hvis skurken fortryder. Det BOOM der har udgivet, findes også som blade og har fået Eisner Awards, hædrede omtale, og hva ' har vi. Og jeg kan alligevel lide det. Så det......
mvh.
- Kim Larsen
- Brugerniveau 4
Læser lidt op på hvad Wiki synes en superhelt er: http://en.wikipedia.org/wiki/Superhero
... og falder over at de mener at The League of Extraordinary Gentlemen også er superhelte... ej, come on.
... og falder over at de mener at The League of Extraordinary Gentlemen også er superhelte... ej, come on.