Er Hellboy en superhelt?

Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Er Hellboy en superhelt?

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Nej, nej, nej - Lucky Luke er ikke en superhelt fordi Robin er langsommere end Hellboys skygge...
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Bathulen

Indlæg af Robin »

Kim Lyng Larsen skrev:
Robin skrev:Du skriver jo selv, Dan, at hele iscenesættelsen af Lucky Luke gør det latterligt at kalde ham superhelt. Og jeg er enig.
Af samme årsag er Hellboy heller ikke en superhelt. :wink:
Jeg prøvede virkelig at undlade at svare, men jeg ku' ikke lade være :D . Hele iscenesættelsen af Hellboy med rød hud, horn, omend slebne (lidt Daredevil-agtigt) og stor styrke (lidt superhelte-agtigt), rygende cigarer (lidt Wolverine-agtigt) og så de der venner i gruppen med div. kræfter gør Hellboy lidt supehelte-agtig :wink:

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Cav
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Gammel Kongevej

Indlæg af Cav »

Jeg er glad for at høre at Hawkeye vagte begejstring Kim! Aja er klart den bedste tegner på serien, og en tough act to follow- men jeg synes nu ikke Pullido er ueffen.

Har du fået kigget på Thor: God of Thunder? :)
Brugeravatar
Kim Larsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kim Larsen »

Cav skrev:Har du fået kigget på Thor: God of Thunder? :)
Ikke endnu, men han ligger og brøler på min iPad noget så utålmodigt!
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Robin skrev:Hele iscenesættelsen af Hellboy med rød hud, horn, omend slebne (lidt Daredevil-agtigt) og stor styrke (lidt superhelte-agtigt), rygende cigarer (lidt Wolverine-agtigt) og så de der venner i gruppen med div. kræfter gør Hellboy lidt supehelte-agtig :wink:
Javist så. Ingen tvivl om, at Hellboy er en superhelt: Han har superkræfter, er rød som en kogt krebs, tegnet i Jack Kirby-stil og kan tage ned i underverdenen og tæve Lucky Lukes skygge. Videre!
Brugeravatar
BjaAAArne
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af BjaAAArne »

Hmmm... Dark Horse selv, ser vist Helboy og dens spin off-titler som horror:

[youtube]<iframe width="960" height="720" src="//www.youtube.com/embed/v1RG_EGj11k?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>[/youtube]

(EDIT: hvordan FILAN embedder man youtube her i forummet - synes jeg har prøbet alt!)
-Har været smittet med tegneserier siden jeg var ni! :-)
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

BjaAAArne skrev:Hmmm... Dark Horse selv, ser vist Helboy og dens spin off-titler som horror:
Ja, og det er de jo velkommen til og de har sikkert deres grunde. Men hvilken kasse, Hellboy lander i, afgøres i mødet med publikum og her er hverken skaber eller forlag overdommer, det er læseren. Personligt synes jeg ikke, Hellboy virker specielt skræmmende, nærmest tværtimod. EC Comics er horror, Dracula er horror. Hellboy trykker på de knappper, der siger "superhelt, superhelt, superhelt..." "Broder Bøvs" var fx. heller ikke "humor" efter min mening, selv om forlaget mente noget andet.
BjaAAArne skrev:(EDIT: hvordan FILAN embedder man youtube her i forummet - synes jeg har prøbet alt!)
Sådan:

(Du skal huske "http://" og IKKE bruge embed-links, kun direkte links a la dette: http://www.youtube.com/watch?v=v1RG_EGj11k)
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Jeps - af en eller anden grund så virker det kun hvis man bare kopiere youtube-filmens adresse direkte fra adressebjælken....
Dan R. Knudsen

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Dan R. Knudsen skrev:Jeps - af en eller anden grund så virker det kun hvis man bare kopiere youtube-filmens adresse direkte fra adressebjælken....
Systemet forventer at blive fodret med det direkte link til den side, der afspiller filmen:

http://www.youtube.com/watch?v=N_mDeWQTioE

akkurat som med URLs og billeder, i øvrigt.
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Jo men tidligere virkede det med embedkoden - det blev så lavet om...dunno...men det virker som du selv siger hvis man gør som du anviser...
Dan R. Knudsen

Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Dan R. Knudsen skrev:Jo men tidligere virkede det med embedkoden - det blev så lavet om...dunno...men det virker som du selv siger hvis man gør som du anviser...
Både Youtube og PHPBB har jo lavet en del om, siden den knap blev implementeret. Men den virker altså stadig, hvis man bare tager links af typen

http://www.youtube.com/watch?v=N_mDeWQTioE

og smækker <youtube></youtube> foran/bagved vha. knappen.

Noget helt andet, der har holdt mig vågen hele natten:

Er Ben Grimm en superhelt?

Billede
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Hvorfor skulle han ikke være det?

Mere interessant er vel at spørge om Obelix er det - han har jo superkræfter...eller ER han bare meget, meget stærk?

Er der ikke noget med at de er uovervindelige - men ikke udødelige (Jævnfør "Asterix i Alperne")....
Dan R. Knudsen

Rudi
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Indlæg af Rudi »

Og hvad med Benny Bomstærk?
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Hvidovre

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Aaaaarj. Hold nu op. Jeg kommer til at spekulere den halve nat... :P

Hvad med Pippi Langstrømpe? Hun har endda mærkeligt farvestrålende out-fit...
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Tatiana Goldberg skrev:Aaaaarj. Hold nu op. Jeg kommer til at spekulere den halve nat... :P
Hvad med Pippi Langstrømpe? Hun har endda mærkeligt farvestrålende out-fit...
Som jeg skrev i mit allerførste indlæg:
Frank Madsen skrev:En superhelt skal være:

1) Super (have superkræfter)

2) Helt (tjene offentligheden på en (alt i alt) positiv måde)

Hellboy opfylder kravene, idet han arbejder i offentlighedens tjeneste (B.P.R.D.) og besidder en række egenskaber, der gør ham "super":

- Overmenneskelig styrke, kan løfte op til 10 tons.
- Hurtig heling.
- Vokser hurtigt.
- Usårlig overfor ild (på film)
- Dæmon.
- Den der Dommedagshøjrehånd-tingest.
Jeg vil mene, at man skal være overmenneskelig stærk (eller andre overnaturlige egenskaber) og usårlig i en eller anden grad. Vi er tilbage ved Herakles (styrke) og Achilleus (usårlighed).

Om Benny Bomstærk og Pippi Langstrømpe opfylder disse krav, skal jeg ikke gøre mig klog på - Pippi tænker jo f.eks. mest på sig selv og ikke så meget på at redde verden - men de er da begge tydelige ironiske kommentarer til den tids superhelte-hysteri. Især Astrid Lindgren kan man have mistænkt for at have moret sig med at vende alting på hovedet i forhold til Superman, som var en helt ny og populær figur, da hun opfandt Pippi under krigen:

Voksen > barn
Mand > pige
Flot kostume > Gamle strømper
Vil redde verden > Tænker mest på sig selv
Besvar