Problemet med din teori, Frank, er at den ikke holder. Du siger man skal have en eller anden form for superkræfter, og så ER man pr definition en "superhelt". Det er derfor navne som Lucky Luke, Benny Bomstærk, Pippi osv bliver nævnt ... dé har alle evner der ikke er normale, og ifølge din teori, så gør det dem til superhelte. Så siger du "jamen, de er ikke med i en gruppe" - nej, men det er der så mange af de etablerede superhelte der heller ikke er.Frank Madsen skrev:Som jeg skrev i mit allerførste indlæg:Frank Madsen skrev:En superhelt skal være:
1) Super (have superkræfter)
2) Helt (tjene offentligheden på en (alt i alt) positiv måde)
Hellboy opfylder kravene, idet han arbejder i offentlighedens tjeneste (B.P.R.D.) og besidder en række egenskaber, der gør ham "super":
- Overmenneskelig styrke, kan løfte op til 10 tons.
- Hurtig heling.
- Vokser hurtigt.
- Usårlig overfor ild (på film)
- Dæmon.
- Den der Dommedagshøjrehånd-tingest.
Og, ifølge din teori, hvis man skal have superkræfter af den ene eller anden grund for at være en superhelt, så udelukker det jo andre allerede etablerede superhelte som Batman osv ...
Jeg er enig i at Hellboy på papiret (i teorien) ligner en superhelt - men så er det fordi man ikke forstår universet som Hellboy foregår i. Og for Guds skyld ... når både skaberen og forlaget siger det er "noget andet end superhelte", så vejer deres ord altså tungere end læsernes. Bare fordi der er nogle læsere der mener at et produkt er ét, gør det ikke det sandt. Det er lidt det samme som at sige at tegneserier ér usundt for børn og unge og bør forbydes, fordi der var en smågal psykolog i 50'erne der sagde det.
Så nej - Hellboy er ikke en superhelt.
End of discussion.