HOF- Don Rosa 1, 8 og 9 stjålet, hvad nu?
HOF- Don Rosa 1, 8 og 9 stjålet, hvad nu?
Jeg var så uheldig at have indbrud i mit kælderrum, hvor jeg havde pakket en masse ned fordi jeg stod og skulle flytte her i sidste uge. Tyvene gik efter DVDer, hardware og elektronik. Desværre var der også 3 førsteudgaver af HOF, Don Rosa nr 1, 8 og 9, så nu mangler de i samlingen. 8 og 9 kan købes igen til omkring 1k v. faraos cigarer men ikke nr. 1.
Der er jo et nyt boksset med Don Rosas samlede værker lige på trapperne, så jeg spekulerer på, om det ikke var bedre at sælge resten og så købe det i stedet.
Jeg ved dog ikke hvilken pris jeg skal tage for dem, eller om det overhovedet er en god ide. Nogle der har nogle råd?
Jeg bor i Århus og har en enkelt gang købt i Stribeladen, så der kunne man jo gå ind.
Der er jo et nyt boksset med Don Rosas samlede værker lige på trapperne, så jeg spekulerer på, om det ikke var bedre at sælge resten og så købe det i stedet.
Jeg ved dog ikke hvilken pris jeg skal tage for dem, eller om det overhovedet er en god ide. Nogle der har nogle råd?
Jeg bor i Århus og har en enkelt gang købt i Stribeladen, så der kunne man jo gå ind.
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Re: HOF- Don Rosa 1, 8 og 9 stjålet, hvad nu?
Synd og skam når sådan noget sker. Overrasket over, at de tog dvd'er, dem kan man få for 10 kr stk på loppemarkeder og i genbrugsbutikker. HOF bøgerne er jo bare smagsprøver, sats hellere på DRSV, eller endnu bedre, Barks fra Fanta.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Kedelig oplevelse!Jabberdau skrev:Jeg var så uheldig at have indbrud...

...på alle de andre tegneserieskabere; Don Rosa blev udgivet KOMPLET i HoF-serien!GoogaMooga skrev:... HOF bøgerne er jo bare smagsprøver...
Før du sælger HoF til fordel for DRSV, bør du tænke over, at disse Samlede Værker er store, tunge bøger, som bør ligge på et bord, mens man læser i dem. Jeg har både HoF og Samlede Værker, og jeg læser langt oftere i HoF, fordi de er i et mere "læsevenligt" format. Men Samlede Værker er langt flottere bøger, der indeholder en del eksklusive ting ud over tegneserierne.
Det nytter ikke at satse på Barks, hvis det er Rosa, man gerne vil læse!GoogaMooga skrev:... sats hellere på ... Barks fra Fanta.

"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Jeg synes også, du skulle genanskaffe førsteudgaverne - som jeg tilfældigvis har til salg !
Du kan hapse dem alle 3 for 2200 kr.
mvh
Thomas
Du kan hapse dem alle 3 for 2200 kr.
mvh
Thomas
- Antaeus
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Jeg har hørt fra flere at de danske nye Don Rosa ikke fremstår helt klare, mens den norske udgave af samme skulle være fin.
Det er nu synd for det er ellers et fint projekt.
Jeg har også alle Hall of Fame, men selv om jeg ikke er speciel Rosa fan. Jeg har ikke engang læst dem alle endnu.
Det er nu synd for det er ellers et fint projekt.
Jeg har også alle Hall of Fame, men selv om jeg ikke er speciel Rosa fan. Jeg har ikke engang læst dem alle endnu.
- Peter Becher Damkjær
- Brugerniveau 5
- Geografisk sted: Svendborg
Jeg har lige bladret de tre bøger i første kassette igennem, og har lidt svært ved at hitte ud af, hvad der menes med, at de "ikke står helt klart".
There's always one who drinks too much but far more drink too little.
Hmmm ja jeg ser heller ikke nogen fejl i mine ?
- Antaeus
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Jeg har ikke selv set de nye album, men hørt det fra flere som har købt den (se bl.a. Hartungs facebook tegneserieside) og endda talt med af en som står bag udgivelsen, som måtte indrømme at der var et problem.
- Peter Becher Damkjær
- Brugerniveau 5
- Geografisk sted: Svendborg
Jeg har kun de oprindelige Gladstone-udgivelser at sammenligne med, og ifht dem, synes jeg slet ikke, der er noget problem.
There's always one who drinks too much but far more drink too little.