Danske Disney DVD'er spørgsmål

Debat om tegneserie-relaterede film, tv-serier, tegnefilm mm.
Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Danske Disney DVD'er spørgsmål

Indlæg af GoogaMooga »

Var lige ved at købe Fantasia brugt for en tier i dag, men der var fingeraftryk. Jeg kan ikke rigtig blive klog på, om danske DVD udgaver af Disney film har et engelsk lydspor, om man kan vælge mellem dansk og engelsk tale? Nogen, der kan bekræfte?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Færøerne

Re: Danske Disney DVD'er spørgsmål

Indlæg af benadikt »

For en tier havde jeg købt den uanset. Men ifølge oplysninger på nettet har den både dansk og engelsk (og norsk) lydspor og tekst:
http://laserdisken.dk/html/visvare.dna? ... 5637180407
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

benadikt skrev:For en tier havde jeg købt den uanset. Men ifølge oplysninger på nettet har den både dansk og engelsk (og norsk) lydspor og tekst:
http://laserdisken.dk/html/visvare.dna? ... 5637180407
jeg finder den nok brugt igen, ellers har jeg næsten alt Disney på sovset vhs. Men desværre med dansk tale.

Nogen, der kan bekræfte, om Disney dvd'erne generelt har både dansk og engelsk lydspor?
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Indlæg af benadikt »

Jeg har et ret stort udvalg af Disneys DVD'er, nogle udgivet i USA, nogle udgivet i DK. Alle de danske udgaver har ovennævnte kombination: Tekst og tale kan vælges uafhængigt af hinanden, dansk og engelsk (og norsk). Nogle har også andre valgmuligheder, som nok ikke er interessante.

For ALLE DVD'er, som jeg har set, er oplysninger om lydspor og evt. tekstspor angivet nederst på bagsiden af omslaget.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

benadikt skrev:Jeg har et ret stort udvalg af Disneys DVD'er, nogle udgivet i USA, nogle udgivet i DK. Alle de danske udgaver har ovennævnte kombination: Tekst og tale kan vælges uafhængigt af hinanden, dansk og engelsk (og norsk). Nogle har også andre valgmuligheder, som nok ikke er interessante.

For ALLE DVD'er, som jeg har set, er oplysninger om lydspor og evt. tekstspor angivet nederst på bagsiden af omslaget.
Tak skal du have, Benadikt. Nu vil jeg opgradere til dvd, efterhånden som jeg finder dem brugt. Jeg syntes ikke, det fremgik tydeligt med Fantasia, men med din bekræftelse er det jo bare med at komme i gang.
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Indlæg af benadikt »

GoogaMooga skrev:... Jeg syntes ikke, det fremgik tydeligt med Fantasia, men med din bekræftelse er det jo bare med at komme i gang.
Samme film kan findes i flere udgaver, også på dansk, så det sikreste er altid at læse teksten nederst på bagsiden af omslaget. På Fantasia står:
Tekstet på: Dansk / norsk / engelsk
Lyd: DEHT 5.1 Engelsk Ny 2010 dubbing: Dansk / norsk.
5.1 står for 5 lydkanaler plus subwoofer (højttalerne er endvidere tegnet ind); ny dubbing står for at lyden er ny, så der findes sandsynligvis en ældre version på dansk.
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Indlæg af superboy »

Det er en generel regel at DVD har original lyd i tillegg til annen lyd. Dette er en av de store fordeler med DVD, i tillegg til at bildet er mye bedre enn VHS. Men dersom du ønsker amerikanske undertekster må du sjekke nærmere på innholdsoversikten. Det hender jeg kjøper tyske DVDer som oftere har engelske undertekster enn engelske DVDer. Dette gjelder da DVDer som ikke finnes på norsk (eller dansk).
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

de er svære at finde billigt i genbrug og på loppemarkeder, de disney dvd'er. og der findes vist over 80 i rækken af klassikere. på brugtmarkedet ryger de til 60-80,- og på TILBUD i kvickly til 99,50 !! :shock:
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Indlæg af superboy »

Det finnes 52-53 nummererte Disney klassikere. Men så finnes det en mengde Disney-filmer uten nummer som er klassikere, og en god del som ikke er klassikere.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

superboy skrev:Det finnes 52-53 nummererte Disney klassikere. Men så finnes det en mengde Disney-filmer uten nummer som er klassikere, og en god del som ikke er klassikere.
jeg mener, at have set højere numre her i danmark, men er ikke helt sikker. så det er nok i den omegn.
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Indlæg af superboy »

Det er 52 nummererte Disney klassikere også i Danmark. Listen er helt lik for hele region (sone) 2.
http://da.wikipedia.org/wiki/Disneys_klassikere
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

tak for svar og link! :)
Besvar