Forsideafstemning Finale

Vælg din FORSIDE favorit

Afstemning sluttede 22. maj 2016, 22:18

Det Gule Mærke
9
30%
Herskernes Fugle
6
20%
Den Sorte Ø
10
33%
Bone
5
17%

Afgivne stemmer: 30

Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Forsideafstemning Finale

Indlæg af Antaeus »

Så er vi nået til finalen.
Du kan stemme på EN forside af de fire herunder.
Afstemningen varer til søndag den 22. maj cirka kl. 22.

Blake & Mortimer Det Gule Mærke
Billede

Linda og Valentin Herskernes Fugle
Billede

Tintin Den Sorte Ø
Billede

Bone The One Volume:
Billede
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Re: Forsideafstemning Finale

Indlæg af D@niel »

Det bliver sværere og sværere, jeg er glad for, at jeg har en uge.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

D@niel skrev:Det bliver sværere og sværere, jeg er glad for, at jeg har en uge.
Ja, du har tid til diverse undersøgelser og god overvejelse af mange aspekter ;)
Du kan også bare tage den på mavefølelsen, det er helt op til dig :)
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg vil gerne anerkende folks valg, sørme. Men jeg kan altså ikke forstå at Bone er med i opløbet. Hvad er det, som jeg ikke kan se eller forstå ved den forside? Mig siger den nemlig intet. Er I venlige at hjælpe med et par ord?
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Enig med Berti, temmelig ligegyldig Bone forside.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Henrik Andreasen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Syd for Køge

Indlæg af Henrik Andreasen »

Jeg er nu ret glad for den Bone forside (spoiler: jeg er gigantisk Bone og Jeff Smith fan). Forsiden er også en af Jeff Smiths egne favoritter og så har den Old Mans Cave som baggrund (hvilket er et rigtigt sted). Elsker den forside!
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Kontakt:

Ja, det blev jeg jo ikke klogere af. Hvad er det, Henrik og andre, hvad er det, som I godt kan lide?
Brugeravatar
Henrik Andreasen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Syd for Køge

Indlæg af Henrik Andreasen »

Bone er en serie der starter ud som en lidt funny animal serie (med mennesker) og de 3 Bone fætre, som bliver drevet ud af deres landsby og forvilder sig ind i skjult dal. Men serien udvikler sig lidt efter lidt fra funny animal til Ringenes Herre, mørk og dystre, hvor vores helte (3 x Bone) og de venner de har fået i løbet af de første nr. står over for en næsten uovervindelig fjende, og det er en dannelses rejse for mange af personer.

En moderne klassiker på 1300 sider, som ikke kan anbefales nok.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Kontakt:

Javel ja, men hvad har det med forsiden at gøre? Hvorfor stemmer folk på den?
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af lolsen »

Hvorfor stemmer folk på Det Gule Mærke?

For mig at se er det en gabende kedelig og ekstremt ligetil forside (to personer op ad en væk, med et enkelt grafitti-tegn i baggrunden, ikke videre inspirerende), der hverken formår at skabe spænding, mystik eller på anden måde drage mig nærmere end at jeg tænker: "Nå okay, videre i stakken, for den der?... Ke-De-Lig".

Bone er i det mindste flot at se på (mere end hvad jeg umiddelbart kan siges at synes om Det Gule Mærke), dertil kommer at man nærmest kan mærke skoven med dens dragende mystik og løfter om eventyr, dette ellers realistiske scenarie kombineret med den underlige skabning en Bone nu er, rent visuelt, står i skarp kontrast til hverandre, hvilket selvfølgeligt pådutter at en undersøgelse og afdækning straks må i gang sættes, for der er tydeligvis noget på færde her.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

lolsen skrev:Hvorfor stemmer folk på Det Gule Mærke?

For mig at se er det en gabende kedelig og ekstremt ligetil forside (to personer op ad en væk, med et enkelt grafitti-tegn i baggrunden, ikke videre inspirerende), der hverken formår at skabe spænding, mystik eller på anden måde drage mig nærmere end at jeg tænker: "Nå okay, videre i stakken, for den der?... Ke-De-Lig".

Bone er i det mindste flot at se på (mere end hvad jeg umiddelbart kan siges at synes om Det Gule Mærke), dertil kommer at man nærmest kan mærke skoven med dens dragende mystik og løfter om eventyr, dette ellers realistiske scenarie kombineret med den underlige skabning en Bone nu er, rent visuelt, står i skarp kontrast til hverandre, hvilket selvfølgeligt pådutter at en undersøgelse og afdækning straks må i gang sættes, for der er tydeligvis noget på færde her.
Jeg synes om alle de fire forsider dog finder jeg de tre øverste klart bedst, men endte med at vælge Det Gule Mærke og jeg kan slet ikke genkende din vurdering. Mit valg stod mellem Den Sorte Ø og Det Gule Mærke, begge perfekte forsider.

Det Gule Mærke er virkelig spændende, mystisk og meget tiltrækkende. De har spændte kroppe og ansigter og der er det store gule mærke bag dem og jeg får det indtryk at de er trængt op af muren af Det Gule Mærke og kan ikke komme væk og må tage kampen op. Mortimer går efter sin lomme, er det en pistol han har her. Skyggerne understøtter det dystre og farlige i tegningen sammen med personernes ageren. Kompositionen er lækker i en baggård af en slags med sans for detaljer som fx gadelygten, skraldespand og riste til at understøtte stemningen og med muren som baggrund i nogle meget lækre farvevalg, som understøtter hinanden. Herunder nogle sorte farver som passer fremragende til det røde og gule og igen understøtter det mørke og farlige i billedet og er der hvor deres blikke søger hen så det tilfører endda noget ekstra farlighed og dysterhed. Meget elegant fremført. For mig er den nærmest perfekt.
Andrebyboer
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Andrebyboer »

Berti Stravonsky skrev:Jeg vil gerne anerkende folks valg, sørme. Men jeg kan altså ikke forstå at Bone er med i opløbet. Hvad er det, som jeg ikke kan se eller forstå ved den forside? Mig siger den nemlig intet. Er I venlige at hjælpe med et par ord?
Vel, jeg vil si at som de andre finalistene er den rett og slett en god komposisjon. Den bygger på en sterk kontrast: På den ene siden de mørke, ruvende klippene, på den andre den gyldne skogen som nærmest drukner i blendende sollys. Den mørke siden er vagt truende: man leter i skyggene etter monstre, og stenene halvt antyder ansikter, men det er ikke noe konkret å peke på. Den lyse siden antyder nesten himmelriket. De to delene er i harmonisk balanse (også på grunn av fargene), men skillet mellom dem er organisk og dynamisk, ikke kjedelig.

Og mellom dem sitter Bone, alene. En liten figur som ser enda mindre ut i det overveldende landskapet. Uskyldig, kanskje i fare, sitter han og ser utover i... ærefrykt? tankefullhet? sorg? ro? ensomhet?

Det er en forside som antyder et drama av stor skala, men samtidig med pauser til å ta inn over seg opplevelsene og omgivelsene. En fortelling som våger seg ut i den vilde naturen, og kan gjengi den.

Og teknikken er god: halvt klassisk maleri, halvt Disneyfilm-bakgrunn, og med Bone naturlig integrert selv om han er tegnet i en helt annen stil.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Skal jeg tabe, må det meget gerne blive til Det Gule Mærke, ikonisk forside. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Kontakt:

Jeg fatter stadig ikke at Ferd'nand og Buster Brown ikke klarede cuttet og røg i finalen. Skandale sgu.

Til jer som ikke har stemt på disse > why the hell not?
Brugeravatar
Peder Riis
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Peder Riis »

Berti Stravonsky skrev: Til jer som ikke har stemt på disse > why the hell not?
Siden du spørger:
Buster Brown signalerer alt andet end en humortegneserie. Farverne er så brune jeg stadig kan lugte cigarrøgen fra det gamle hjem den kommer fra.De creepy ansigtsudtryk hinter en scene fra en gyserfilm, af den slags hvor legetøjet bliver levende. Dette skyldes at Buster Brown ligner, for en som mig der aldrig har læst serien, en dukke med morderiske tendenser.
Væsenet til højre i billedet må være en hund fra en af de top 3 inderste cirkler fra helvede, udsent for at assistere dukken i dens ugerninger. Hunden morer sig, fordi den ved den morderiske dukke allerede har udset sig et offer; læseren.

Ferd'nan er fint nok, men ikke noget der skiller sig ud.
Age of Peder -Eller kaos!
Besvar