Zoom overvejer at udgive BOB MORANE af William Vance

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Re: Zoom overvejer at udgive BOB MORANE af William Vance

Indlæg af Erling Søby »

GoogaMooga:
Bevisbyrden ligger lige så meget hos dig som hos mig.
Som skrevet (da du åbenbert ikke læste det):
Hold nu op, GoogaMooga, så dum er du jo ikke. Det vil være fuldt ud tilstrækkeligt, at henvise til hvad de to tegneserieskabere har bedrevet - hvilke værker de har begået og hvilken indflydelse de har haft. Og til den almindelige kritiske konsensus, som du også så gerne henviser til. Det er jo ikke mig, der indtager et særstandpunkt her.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Erling Søby skrev:GoogaMooga:
Bevisbyrden ligger lige så meget hos dig som hos mig.
Som skrevet (da du åbenbert ikke læste det):
Hold nu op, GoogaMooga, så dum er du jo ikke. Det vil være fuldt ud tilstrækkeligt, at henvise til hvad de to tegneserieskabere har bedrevet - hvilke værker de har begået og hvilken indflydelse de har haft. Og til den almindelige kritiske konsensus, som du også så gerne henviser til. Det er jo ikke mig, der indtager et særstandpunkt her.
Så let slipper du ikke. Konsensus er ikke argument nok. Enten kan du ikke eller også tør du ikke begrunde.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af Erling Søby »

GoogaMooga, igen må jeg konstatere at du ikke læser hvad jeg skriver. Jeg kunne skrive en lang redegørelse om emnet; Hvad de to tegneserieskabere har bedrevet - hvilke værker de har begået og hvilken indflydelse de har haft. Konklusionen ville være den samme, som jeg allerede har skitseret. Men det ville jo ikke gøre nogen forskel. Du ville jo ikke ændre mening alligevel, eftersom du er helt og aldeles argumentresistent. Det ved vi godt, du og jeg.

Og igen må jeg sige: Det er jo ikke mig, der indtager et særstandpunkt. Det er dig. Og jeg må konstatere, at du på ingen måde er i stand til at argumentere for det. Og at det er en mærkelig omvendt verden, hvor jeg åbenbart skal argumentere for det almindeligt accepterede, mens du - der befinder dig et helt andet sted - ikke behøver at forklare noget som helst.

Og hvis du ønsker en mere omfattende argumentation, så kan jeg anbefale Henry Sørensens velskrevne nekrolog over Giraud/Moebus på Nummer9 (husk at læse begge dele):
http://nummer9.dk/artikler/jean-giraud- ... 012-1-del/
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Erling Søby skrev:GoogaMooga, igen må jeg konstatere at du ikke læser hvad jeg skriver. Jeg kunne skrive en lang redegørelse om emnet; Hvad de to tegneserieskabere har bedrevet - hvilke værker de har begået og hvilken indflydelse de har haft. Konklusionen ville være den samme, som jeg allerede har skitseret. Men det ville jo ikke gøre nogen forskel. Du ville jo ikke ændre mening alligevel, eftersom du er helt og aldeles argumentresistent. Det ved vi godt, du og jeg.

Og igen må jeg sige: Det er jo ikke mig, der indtager et særstandpunkt. Det er dig. Og jeg må konstatere, at du på ingen måde er i stand til at argumentere for det. Og at det er en mærkelig omvendt verden, hvor jeg åbenbart skal argumentere for det almindeligt accepterede, mens du - der befinder dig et helt andet sted - ikke behøver at forklare noget som helst.
Du må da have dannet dig nogle selvstændige meninger, eller læner du dig helt og holdent op ad konsensus? Du vil have debat, jeg vil bare videre. Jeg bruger ikke kræfter på en mand, der har trollet mig fra dag ét. Begrundelser vil du kunne finde i mine anmeldelser, så kan du jo skyde dem ned, som du vil. Men det kunne være rart - bare én gang efter alle disse år - at læse en personlig begrundelse fra Erling. HVORFOR kommer Vance ikke i nærheden af Giraud tegnemæssigt?
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Indlæg af Berti Stravonsky »

Det ER jo et debatforum, og når du postulerer og taler i absolutter, Googa, er det vel fair at spørge ind til kernen, er det ikke?
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Berti Stravonsky skrev:Det ER jo et debatforum, og når du postulerer og taler i absolutter, Googa, er det vel fair at spørge ind til kernen, er det ikke?
Okay, Vance er ikke den bedste (det er han så bare i mine øjne). Lad den bedste blive afgjort i en... afstemning! Nå nej, det har vi jo gjort.

Erling, jeg venter stadig...
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Indlæg af Gimli »

I himler op om at Googa ikke læser, hvad i skriver. Men er der nogen af jer, der har noteret jer, at han selv, har angivet, at hans åbnings-udmelding skulle betragtes som en reklame søjle for Vance.

Hvordan var det nu med Lukasevangeliet.

Jeg vil også meget gerne høre argumenter for, at en tegner bliver oplevet som noget særligt. Men ikke ved hjælp af anklager og pres. Hvis nysgerrighed ikke kan gøredet, må det blive ved det.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg bryder mig ikke om at skrue bissen på, men Erling har plaget mig i snart mange år. Det er på tide, at han viser, hvad han mener, hvorfor er den ene streg så meget bedre end den anden, gerne teknisk og analytisk.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Kontakt:

Gimli skrev:I himler op om at Googa ikke læser, hvad i skriver. Men er der nogen af jer, der har noteret jer, at han selv, har angivet, at hans åbnings-udmelding skulle betragtes som en reklame søjle for Vance.

Hvordan var det nu med Lukasevangeliet.

Jeg vil også meget gerne høre argumenter for, at en tegner bliver oplevet som noget særligt. Men ikke ved hjælp af anklager og pres. Hvis nysgerrighed ikke kan gøredet, må det blive ved det.
Himler ligefrem? Hvor ser du det henne?

Igen - det er et debatforum og det er vel ok at debattere, tænker jeg. Pres og anklager? Hvor ser du det?
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af Erling Søby »

GoogaMooga:
Jeg bruger ikke kræfter på en mand, der har trollet mig fra dag ét.
Jeg debatterer ikke på så lavt et niveau. Jeg har redegjort for mine synspunkter, GoogaMooga. Og indtil du selv bidrager med noget konstruktivt, så er det hvad du får.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Indlæg af Gimli »

Erling Søby skrev:GoogaMooga, igen må jeg konstatere at du ikke læser hvad jeg skriver.
Her himles op.
Berti Stravonsky skrev:Det ER jo et debatforum, og når du postulerer og taler i absolutter, Googa, er det vel fair at spørge ind til kernen, er det ikke?
Og her vises, at Googas mening med det oprindelige indlæg ikke respekteres. Det kalder jeg anklage.

De 2 ting tilsammen må opfattes som pres
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Kontakt:

Gimli...

Så ser vi eddermame meget forskelligt på tingene...
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af Erling Søby »

Når jeg skriver et indlæg, Gimli, så forventer jeg at de øvrige debattører forholder sig til det jeg har skrevet, uden at de begynder at fortolke eller spidsvinkle hvad jeg har skrevet. Hvis det er at sætte nogen under pres, så sætter jeg gerne nogen under pres. Og hvis du opfatter det som at "himle op", så himler jeg gerne op. Sådan sagt i al stilfærdighed...
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Indlæg af Gimli »

Jamen så ser vi meget forskelligt på tingene.

Erling du siger at du forventer, at det du skriver, bliver læst uden at blive spidsformuleret. Undskyld mig, det synes jeg, at jeg har påvist indtil flere gange, at du selv formår at gøre. Der er adskillige gange i denne debat, hvor du har hæftet dig ved enkeltdelene af et samlet udsagn, og helt har overset andre dele.

Berti, jeg er enige om at der gerne må debateres. Der må også godt blive gået hårdt til sagen. Men det stopper, når en person, siger stop!
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af Erling Søby »

Gimli, jeg har ikke overset nogen dele, men der er dele jeg har undladt at kommentere på. Nu er der jo så forskel på kun at kommentere dele af en tekst og på at spidsvinkle. Hvis du mener jeg har gjort mig skyldig i sidstnævnte, så er du velkommen til at uddybe.

Og så lad mig lige sige: En debat kan jo ikke stoppes, bare fordi der er én der ikke vil mere. Så kan vedkommende lade være at deltage, men man kan jo ikke kræve at alle andre holder inde.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Besvar