Jeg var jo ellers i lang tid meget aktiv med posts omkring mit projekt med at skabe en ny dansk albumserie, så det fortjener da en opdatering, nu jeg endelig er blevet færdig med første album.
Det er nok det der episke-saga-projekt, som man ofte ikke får ført ud i livet, og jeg har da også lagt øre til mange (venligt mente) kommentarer om, at det var for stort og for ambitiøst og ikke ville lykkes. Og ja, fire børn, fuldtidsarbejde og så tegneprojekter har da bestemt også trukket projektet i langdrag. Men heldigvis er jeg bare mere stædig end de fleste

Kijara har kostet mange timer og meget hårdt arbejde, men det har været ren passion, og derfor også en fornøjelse. Jeg startede faktisk med de første grundsten til figurer og plot helt tilbage i 2006. Og nu bliver første album udgivet gennem det nystartede forlag Comic Factory, og filerne er sendt til tryk, så det skulle nå retur til Copenhagen Comics d. 25. februar, hvor man så kan anskaffe sig det med signering og det hele

Det er det første album i en længere række. Det store plot til hele serien er skrevet ned, og manus til de næste 2 album er 100% færdigt, så det er bare at tegne derudaf. Pt. er jeg 16 sider inde i nummer to - albummene ligger på ca. 80 sider pr. stk inklusive "skitsebogs-gallerier" bag i.
Genremæssigt er vi mest ovre i underholdning, måske lidt krimi-agtigt med et strejf af sci-fi. Folk, der skyder og slås, i hvert fald

Men jeg har også brugt min baggrund i psykologi til at forsøge at skabe nogle levende og sammenhængende figurer, så et stort fokus for serien er deres udvikling over tid.
Jeg håber i hvert fald, at læserne vil være underholdt, og jeg håber også at holde bare lidt liv i en genre af tegneseriemediet, som efterhånden er meget smal i Danmark.