Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Rudi
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Rudi »

Jakobsen skrev:Så er Rødhætte udkommet - og i sidste måned kom Tankespil, Forlaget Fabel har sat gang i udgivelserne. De er på vej ud til butikkerne og på mandag forventes de ude - men du kan jo altid bestille direkte fra forlaget. Til efteråret kommer den fantastiske Arminius af danske Jacob Thybo, den er intet mindre end fantastisk! Også Adamson er på vej, en samling striber og hele den fantastiske historie bag serien som i 1935 tog en usædvanlig drejning, som først nu er blevet opdaget.

http://forlaget-fabel.dk/lille-roede-haette/
Jeg ville ønske at der var nogle eksempler på indholdet.
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af Erling Søby »

Michael (om Bernard Prince):
jeg tænker belgisk album 4-5-6 og der er en kort historie i mellem vi også skal have med så det første bind bliver nok 160 sider. Så ser vi hvordan salget går og hvis ellers det fungerer kører vi løs med de første udgivelser og stopper når vi kommer til Donovans udgivelser.
Det lyder godt nok - det svarer vel til de 13 belgiske albums (hvor første album er de to halvlange historier). Så bliver det ikke fire bind, hvis alt går godt, heraf ét med fire historier (albums)?
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Michael G. Nielsen

Indlæg af Michael G. Nielsen »

Ja, ERLING, det bør vel blive 4 bind og lidt varieret sidetal alt efter hvordan de korte historier skal sættes ind.
Midt februar er planen for første bog.
dernice
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af dernice »

Michael G. Nielsen skrev: ....at vi gik ud fra Copenhagen Comics skulle afholdes i juni som vanligt. Men sommerperioden er slet ikke noget dårligt tidspunkt at sende meget ud på, og derfor holdt vi også bare fast i de planlagte udgivelser da tegneseriemessen blev flyttet.
Hvornår finder næste Copenhagen Comics så sted?
Brugeravatar
Jakobsen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Indlæg af Jakobsen »

Rudi skrev:
Jakobsen skrev:Så er Rødhætte udkommet - og i sidste måned kom Tankespil, Forlaget Fabel har sat gang i udgivelserne. De er på vej ud til butikkerne og på mandag forventes de ude - men du kan jo altid bestille direkte fra forlaget. Til efteråret kommer den fantastiske Arminius af danske Jacob Thybo, den er intet mindre end fantastisk! Også Adamson er på vej, en samling striber og hele den fantastiske historie bag serien som i 1935 tog en usædvanlig drejning, som først nu er blevet opdaget.

http://forlaget-fabel.dk/lille-roede-haette/
Jeg ville ønske at der var nogle eksempler på indholdet.
https://www.youtube.com/watch?v=22ys5FmgmLA
dernice skrev:
Michael G. Nielsen skrev: ....at vi gik ud fra Copenhagen Comics skulle afholdes i juni som vanligt. Men sommerperioden er slet ikke noget dårligt tidspunkt at sende meget ud på, og derfor holdt vi også bare fast i de planlagte udgivelser da tegneseriemessen blev flyttet.
Hvornår finder næste Copenhagen Comics så sted?
Art Bubble er i hvertfald i Rundetårn i november, med kendte gæster! :D
jango
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: København S

Indlæg af jango »

[/quote]

Det bliver vel tre historier i et hc album med få siders ekstramateriale som med Red Kelly samlealbum.
Jeg håber de får ændret konceptet og bringer helsides forsider. I Red Kelly blev vi fuldstændig snydt for forsider. Det er fine album til prisen.[/quote]

Westerns er ikke lige min favorit genre, Red Kelly kommer derfor ikke ind i samlingen. Men derfor er det da ærgerligt med forsiderne alligevel.

Jeg håber de gamle Bernard Prince forsider kommer med i den nye HC. Bare de gamle forsider er med inde i bogen vil jeg blive glad, for de nye forsider er ret kedelige for at sige det pænt. De er nederst på siden i linket.

http://comicwiki.dk/wiki/Bernard_Prince
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Lars S »

jango skrev:
Det bliver vel tre historier i et hc album med få siders ekstramateriale som med Red Kelly samlealbum.
Jeg håber de får ændret konceptet og bringer helsides forsider. I Red Kelly blev vi fuldstændig snydt for forsider. Det er fine album til prisen.

Jeg tilslutter mig gerne ønsket om forsider - var selv lidt forundret og skuffet over de manglende forsider i Red Kelly.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

jango skrev:
Jeg håber de får ændret konceptet og bringer helsides forsider. I Red Kelly blev vi fuldstændig snydt for forsider. Det er fine album til prisen.[/quote]

Westerns er ikke lige min favorit genre, Red Kelly kommer derfor ikke ind i samlingen. Men derfor er det da ærgerligt med forsiderne alligevel.

Jeg håber de gamle Bernard Prince forsider kommer med i den nye HC. Bare de gamle forsider er med inde i bogen vil jeg blive glad, for de nye forsider er ret kedelige for at sige det pænt. De er nederst på siden i linket.

http://comicwiki.dk/wiki/Bernard_Prince[/quote]

Ja, de gamle forsider er noget bedre end de nye.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Flash
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af Flash »

jango skrev:

http://comicwiki.dk/wiki/Bernard_Prince[/quote]
Jeg er helt enig. I det hele taget siger Hermanns nye stil mig absolut intet. Bernard Prince anno 1970 er til gengæld lige i skabet.
Michael G. Nielsen

Red Kelly: Forsiderne er på bagsiden og inde på side 3.
I bog 2 viser vi forsiderne i stor størrelse.
Mht. Bernard Prince bliver opbygning som Allan Falk, altså nogle sider af Thierry og så 3 album historier + evt. korte.
Det bliver samme koncept på Bob Morane og vores xxxx-serie som endnu ikke kan nævnes.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Indlæg af Gimli »

Det er måske ikke lige en euro-klassiker, men er der nogen der ved, hvad der sker med 'Store mand'/'Rubber and Blanket-stories', som Aben maler annoncerede i efteråret, men der siden hen har været absolut tavshed om?
Brugeravatar
BjaAAArne
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af BjaAAArne »

Fredag d. 2. juni!

-Har været smittet med tegneserier siden jeg var ni! :-)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Ser godt ud, måske endnu en vinder?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Lars S »

Gimli skrev:Det er måske ikke lige en euro-klassiker, men er der nogen der ved, hvad der sker med 'Store mand'/'Rubber and Blanket-stories', som Aben maler annoncerede i efteråret, men der siden hen har været absolut tavshed om?
Ja for f.... hvad sker der lige for den!! Havde glemt alt om den - håber virkelig at den kommer.
Michael G. Nielsen

Iznogood vender tilbage som bogserie fra Zoom. 15. februar udkommer første bog.
Besvar