Donovan lukker

henrik
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: sydsjælland

Donovan lukker

Indlæg af henrik »

Kopi af mail modtaget i dag.

mvh
Henrik

Donovan Comics lukker desværre ned
Ja, du læste rigtigt. Det har været et langt tilløb og jeg har forsøgt, om ikke jeg kunne skrue ned eller på anden måde holde det hele bare lidt kørende, men uden held. Så nu overtager Faraos Cigarer lager, rettigheder og alt andet her pr. 1. juli.

Jubilæumsudgaven af Ridder Goodwill er lige på trapperne og den kommer så til at blive solgt via Faraos Cigarer.

Samme udmelding sker også via Facebook/DC.tegneserier hvor eventuelle ekstra spørgsmål formentlig kan besvares den næste tid.

Tusind tak for din støtte gennem årene, jeg har været glad for al din/jeres feedback, spørgsmål og gode idéer og jeg håber det vil fortsætte hos hhv. Forlaget Zoom, Forlaget Faraos Cigarer og alle de andre danske forlag, der forsat gør deres bedste for at udgive masser af gode tegneserier på dansk.

Venlig hilsen
Lars Rasmussen
Forlægger og (snart forhenværende) ejer af Donovan Comics

Du modtager dette nyhedsbrev fordi du tilmeldte dig på Donovan Comics' hjemmeside: www.tegneserier.biz
Donovan Comics

Email Marketing Powered by MailChimp
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Re: Donovan lukker

Indlæg af Gimli »

Øv, øv og atter øv.

Men Donovan bør hyldes for at have fået andre forlag til at forstå, at "skraldespandsforlagene" i lige så høj grad var fremtiden, som alle andre forlag. Se blot, hvordan Faraos, Zoom, Cobolt har taget konceptet til sig.

Håber at Largo Winch får en aftager.

Tusind tak for indsatsen Lars. Da du startede op, var du i høj grad med til at jeg holdt fast i interessen, der i den grad led under at det daværende; interpresse, Carlsen og serieforlaget droslede ned, så det var deprimerende. Uden den indsats, er det ikke godt at vide, hvordan tegneseriemarkedet havde set ud i dag.

Hurra for at Ridder Goodwill bliver udgivet.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Tusind tak for din kæmpe indsats, Lars. Du banede vejen for euroklassikernes tilbagekomst, og du har haft min fulde opbakning hele vejen. Det er et hårdt arbejde at drive hobby forlag i det omfang, du forsøgte, men det lykkedes for dig en tid. Måtte andre fans blive inspireret af dig og starte op, selv i det små.

De vigtigste aktuelle Donovan serier, vi må forsøge at redde:

Max Jordan
Michel Vaillant

Planlagte udgivelser, lige til højrebenet:

Rødskæg
Bruno Brazil
Bernard Prince
Sibyline
Isabelle

Noget siger mig, at Blueberry's Ungdom nok skal fortsætte på et andet forlag, for den er en sikker sællert.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev:Tusind tak for din kæmpe indsats, Lars. Du banede vejen for euroklassikernes tilbagekomst, og du har haft min fulde opbakning hele vejen. Det er et hårdt arbejde at drive hobby forlag i det omfang, du forsøgte, men det lykkedes for dig en tid. Måtte andre fans blive inspireret af dig og starte op, selv i det små.

De vigtigste aktuelle Donovan serier, vi må forsøge at redde:

Max Jordan
Michel Vaillant

Planlagte udgivelser, lige til højrebenet:

Rødskæg
Bruno Brazil
Bernard Prince
Sibyline
Isabelle

Noget siger mig, at Blueberry's Ungdom nok skal fortsætte på et andet forlag, for den er en sikker sællert.
Donovan gjorde det godt i et stykke tid og har haft en del af æren for det tegneseriemarket vi ser i dag, de sidste år har det ikke kørt særlig godt.
Der er nogle af de ovennævnte serier, som Zoom ikke ville starte op da Donovan havde på deres fremtidige liste, men nu kan de eller Faraos forhåbentlig køre dem videre.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Indlæg af superboy »

Gimli skrev: ...

Håber at Largo Winch får en aftager.
...
Hør, hør ...
Donovan har gjort en flott jobb med Largo Winch. Håper det kommer mer av denne.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Lidt bekymret for "Ramiro" af William Vance. Bange for, der kun bliver dette ene bind (?)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af Erling Søby »

Jeg håber også, at andre forlag tager Largo Winch og Den unge Blueberry op efter Donovan. Og der må såmænd også gerne komme mere med XIII, selvom vi heldigvis fik hele van Hamme/Vance-delen ud.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev:Lidt bekymret for "Ramiro" af William Vance. Bange for, der kun bliver dette ene bind (?)
Jeg ser gerne at mange af de Donovan havde på listen over kommende udgivelser bliver taget op af andre forlag.

Hvem ved, hvis Zoom har succes med Vances Bob Morane, så følger Bruno Brazil og måske også Ramiro.

Rødskæg og Isabelle finder jeg ret spændende nå ja og så mange andre.
Bluberry er langt fra fordums kvalitet, men stadig god nok til at jeg vil overveje at købe nye album.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af D@niel »

Øv, tak for indsatsen Lars, det var ellers godt gået.
Lars Rasmussen skrev:Forlaget Zoom
Hva' så Zoom. Clifton i integraler? Ja, tak :lol:
Brugeravatar
BjaAAArne
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af BjaAAArne »

D@niel skrev:Øv, tak for indsatsen Lars, det var ellers godt gået.
Lars Rasmussen skrev:Forlaget Zoom
Hva' så Zoom. Clifton i integraler? Ja, tak :lol:
Var det ironi? Jeg synes det er en god idé! :)
-Har været smittet med tegneserier siden jeg var ni! :-)
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af D@niel »

Nej nej, ikke ironi, det skal man altid være lidt varsom med på skrift :) Men vi har før talt om Clifton herinde, og jeg har indtrykket af, at mange forlæggere tvivler på en god forretning der. Donovan havde jo i hvert fald én udgivelse i overvejelserne, og det ville da være skønt, hvis nogen ville overtage denne klassiker og udgive det, vi mangler. Måske endda oversætte de fede integraler, der allerede findes på fransk. Smiley'en var bare sådan "ah, mon dog at vi kunne være så heldige?"-agtigt. Men Zoom overrasker jo gang på gang, så jeg har da bestemt et spinkelt håb :)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

D@niel skrev:Nej nej, ikke ironi, det skal man altid være lidt varsom med på skrift :) Men vi har før talt om Clifton herinde, og jeg har indtrykket af, at mange forlæggere tvivler på en god forretning der. Donovan havde jo i hvert fald én udgivelse i overvejelserne, og det ville da være skønt, hvis nogen ville overtage denne klassiker og udgive det, vi mangler. Måske endda oversætte de fede integraler, der allerede findes på fransk. Smiley'en var bare sådan "ah, mon dog at vi kunne være så heldige?"-agtigt. Men Zoom overrasker jo gang på gang, så jeg har da bestemt et spinkelt håb :)
Clifton: Men de franske integraler er det ikke med en masse ekstramateriale?

Zoom gør det rigtig godt, det lidt ærgerlige når de går for samlealbum så er det altid efter samme koncept, billig-løsning, samme type papir, uden RIGTIG ekstramateriale. Det er også fint til noget (fx Allan Falk), men til andet ville det have været så lækkert og at foretrække med luksusløsninger som det vi bl.a. ser fra Cobolt. Især hvis det hele findes på fransk og er lige til at tage.

Jeg har lige som mange af os albummene fra disse serier: Natacha, Yoko Tsuno, Franka, Smølferne, Red Kelly, Bernard Prince, Clifton m.fl.. Og så er det bare lidt mere fristende at købe de samme album i luksusudgave-samlealbum end bare at købe det hele igen fordi de tre album nu er sat sammen i et hc album og et par siders forord. Jeg vil langt hellere give 400 kr. for disse i luksusudgaver end 250 kr. for den billigere løsning.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af D@niel »

Enig, Antaeus, det skal være de uforkortede integraler med al ekstramaterialet, og ja, der er en hel del ekstra hejs i de franske (eller belgiske er de vel egentligt, i hvert fald fra Le Lombard) Clifton. Jeg har faktisk ingen af Zooms samlealbum, men jeg har læst Allan Falk på biblioteket, og jeg er enig i, at den ikke er samme super lækre kvalitet som Cobolts samleting. Desværre tror jeg ikke, at chefredaktøren på Cobolt er helt vild med ideen. Det er Zoom måske heller ikke, men jeg tænker alligevel, at det er en lille smule mere sandsynligt :) jeg ved det ikke, der er også rigeligt at læse i forvejen, så det går nok.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Carsten Søndergaard »

D@niel skrev:Enig, Antaeus, det skal være de uforkortede integraler med al ekstramaterialet, og ja, der er en hel del ekstra hejs i de franske (eller belgiske er de vel egentligt, i hvert fald fra Le Lombard) Clifton. Jeg har faktisk ingen af Zooms samlealbum, men jeg har læst Allan Falk på biblioteket, og jeg er enig i, at den ikke er samme super lækre kvalitet som Cobolts samleting. Desværre tror jeg ikke, at chefredaktøren på Cobolt er helt vild med ideen. Det er Zoom måske heller ikke, men jeg tænker alligevel, at det er en lille smule mere sandsynligt :) jeg ved det ikke, der er også rigeligt at læse i forvejen, så det går nok.
Du har ret, chefredaktøren på Cobolt er ikke vild med idéen. Dels fordi Clifton jo bare er en håndværkervare, ganske veludført som sådan, men også jævnt søvndyssende i længden. Allerede i min egen tid på Carlsen i 80'erne var salget ringe, og serien lukkede så tidligt som 1990. At genoptage den næsten tredive år senere forekommer mig meningsløst.

Og forhåbninger om at kunne udgive samlebind med sjovt og spændende ekstrahejs er helt grundløse - af nøjagtig samme årsag: Der er simpelthen ikke noget at fortælle om tilblivelsen af serien, den er jo blot en konstruktion, som er trofast vedligeholdt i mange år af de oprindelige og senere håndværkere. De belgiske samlebind indeholder umådeligt fattigt ekstramateriale, til gengæld indeholder de fire album hver og ville komme til at koste 500-600 kr. på dansk, hvis man fordanskede dem direkte. I modsætning til Allan Falk og Bernard Prince passer Zooms skrabede samlebindsmodel således udmærket til Clifton, hvis det skal være.
Sanderhage
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Sanderhage »

På Zoom har vi noteret interessen for Clifton, men har ikke aktuelle planer. Vi har også noteret kommentarer fra Forlaget Cobolt om vore andre udgivelser. Vi har også vore meninger omkring Cobolts måde at drive forlag på, men i modsætning til Cobolt ser vi ingen grund til at hælde kritik ud på et debatforum. Faktisk ser vi ingen grund til at at forlagene indbyrdes kommenterer noget som helst om hinanden udover henvisninger til hvem der udgiver hvad.
Zooms udgivelses- og prispolitik burde være velkendte, da vi åbent har meldt ud om vores overvejelser og beslutninger. Det ville klæde Forlaget Cobolt hvis de gjorde det samme om deres egne - i det omfang de måtte have nogen - i stedet for om vores. Cobolt er velkomne til deres synspunkter, men forvent ikke at vi føler noget behov for at diskutere dem. Vi har travlt og vi er langt mere interesserede i vores læseres meninger end vore kollegaers.
Besvar