Signeringer med Mézières og Janry

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Signeringer med Mézières og Janry

Indlæg af Erling Søby »

Ifølge Cobolts og Zooms respektive facebooksider kommer hhv. Mézières til Bogforum (10.-12. november) og Janry i Faraos Cigarer (9. november). Godt at der også sker noget mellem tegneseriefestivalerne :D
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22998
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Signeringer med Mézières og Janry

Indlæg af GoogaMooga »

Det må være fjerde besøg for Mézi. Sidste chance?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Re: Signeringer med Mézières og Janry

Indlæg af Karl-E. »

Jo det er vel fint nok for københavnerne, men jeg undrer (og ærger) mig over at de så ikke kommer til Artbubble senere på måneden.

Jeg har altså hverken tid eller råd til at tage turen fra Jylland flere gange på en måned. :(
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Signeringer med Mézières og Janry

Indlæg af marius »

Karl-E. skrev:Jo det er vel fint nok for københavnerne, men jeg undrer (og ærger) mig over at de så ikke kommer til Artbubble senere på måneden.

Jeg har altså hverken tid eller råd til at tage turen fra Jylland flere gange på en måned. :(
Det er enormt ærgerligt at Bogforum og Artbubble arrangeres med blot en uge imellem set i lyset af, at tegneserieudbudet ved Bogforum efterhånden har nået et niveau som svarer til en tegneseriefestival.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7180
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Signeringer med Mézières og Janry

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev:Det må være fjerde besøg for Mézi. Sidste chance?
Det kunne man godt formode. Manden vil være 79 år gammel, når han besøger BogForum. Men han er i relativt god form og glæder sig.
Karl-E. skrev:Jo det er vel fint nok for københavnerne, men jeg undrer (og ærger) mig over at de så ikke kommer til Artbubble senere på måneden.
Mézières er inviteret af BogForum i samarbejde med Cobolt. Og så vidt jeg ved, er Janry på gennemrejse til Rapusfestivalen i Norge. Så de kommer næppe tilbage en uge efter.
marius skrev:Det er enormt ærgerligt at Bogforum og Artbubble arrangeres med blot en uge imellem set i lyset af, at tegneserieudbudet ved Bogforum efterhånden har nået et niveau som svarer til en tegneseriefestival.
Ja, det er lidt trist. Men så vidt jeg forstår, vil Art-Bubble fremover fast finde sted i Aarhus og på et andet tidspunkt end BogForum. Så der er nok håb forude for en både geografisk og tidsmæssig spredning, hvilket er glædeligt.

Der bliver desværre ikke noget egentligt "Comics-område" på BogForum i år ligesom sidste år, men det gør der igen fra næste år. Men alene hos Cobolt bliver der i år besøg af plus/minus tyve tegneserieskabere, ud over Mézières. Nærmere forklaring om dette enorme antal følger snart :-)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Signeringer med Mézières og Janry

Indlæg af Antaeus »

Carsten Søndergaard skrev:
GoogaMooga skrev:Det må være fjerde besøg for Mézi. Sidste chance?
Det kunne man godt formode. Manden vil være 79 år gammel, når han besøger BogForum. Men han er i relativt god form og glæder sig.
Karl-E. skrev:Jo det er vel fint nok for københavnerne, men jeg undrer (og ærger) mig over at de så ikke kommer til Artbubble senere på måneden.
Mézières er inviteret af BogForum i samarbejde med Cobolt. Og så vidt jeg ved, er Janry på gennemrejse til Rapusfestivalen i Norge. Så de kommer næppe tilbage en uge efter.
marius skrev:Det er enormt ærgerligt at Bogforum og Artbubble arrangeres med blot en uge imellem set i lyset af, at tegneserieudbudet ved Bogforum efterhånden har nået et niveau som svarer til en tegneseriefestival.
Ja, det er lidt trist. Men så vidt jeg forstår, vil Art-Bubble fremover fast finde sted i Aarhus og på et andet tidspunkt end BogForum. Så der er nok håb forude for en både geografisk og tidsmæssig spredning, hvilket er glædeligt.

Der bliver desværre ikke noget egentligt "Comics-område" på BogForum i år ligesom sidste år, men det gør der igen fra næste år. Men alene hos Cobolt bliver der i år besøg af plus/minus tyve tegneserieskabere, ud over Mézières. Nærmere forklaring om dette enorme antal følger snart :-)
Carsten, Mezieres er jo en af de store kanoner, indfører i et nummersystem så vi ikke skal stå i en 5 timer lang kø (køen var godt nok lang for Don Rosa sidste år) ?

I øvrigt fremragende at i har kunne få ham til København og så lige i denne tid hvor filmen også er oppe 8)

Jeg skrev det samme på bogforum, men de sagde jeg skulle henvende mig hos Cobolt.
Jeg kan godt gøre spørge officielt der, hvis du hellere vil have det?

Nå ja, og så i øvrigt spændende med tyve tegneserieskabere.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7180
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Signeringer med Mézières og Janry

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Der bliver helt afgjort nummersystem. Og jeg vil ikke love noget, Mézières ikke kan leve op til. Han er en ældre herre, og selv om han stiller velvilligt op, er der også grænser for hans formåen. Der bliver formentlig mindre tegninger og mest blot signering. Der bliver en runde fredag sent eftermiddag (muligvis i andet regi end Cobolts og muligvis uden mulighed for at medbringe allerede indkøbte album/samlebind) og igen lørdag eftermiddag (kl. 13 umiddelbart efter hans sceneinterview, der starter 11.45, og med andre Linda og Valentin-tegnere samtidig (navne offentliggøres snart)), og igen søndag eftermiddag, hvor det er meningen af fejre Linda og Valentins 50-års fødselsdag med space birthday cake. Nærmere oplysninger følger, så snart alt er på plads.
Michael G. Nielsen

Re: Signeringer med Mézières og Janry

Indlæg af Michael G. Nielsen »

Janry signerer torsdag den 9. november kl. 15.30 hos Faraos Cigarer i øvrigt samtidig med Thierre Capezzone og Per Sanderhage (det nye Rasmus Klump album).
Janry er i København et par dage og så drager han videre til Raptus i Bergen, som i år bliver afholdt 10-12. november, den plejer ellers at være september, men det var et andet større arrangement i byen. Han tager tilbage til Bruxelles efter Bergen.

Zoom har besluttet udelukkende at deltage i én årlig dansk tegneseriemesse. I år var det ArtBubble i Aarhus og vi er der sandsynligvis også næste år, det skulle blive september så vidt jeg ved.

Bogforum har vi prøvet et par gange, men det er vores oplevelse at de fleste kommer for at få tilbud, så vi vil hellere bruge energien på andre projekter, såsom selv at invitere nogle tegnere en gang i mellem.

Men det vil være rigtig fint hvis ArtBubble og Copenhagen Comics kunne køre på skift hvert år og rigtig godt at der også sker noget udenfor København. :D
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Signeringer med Mézières og Janry

Indlæg af D@niel »

Michael G. Nielsen skrev:Zoom har besluttet udelukkende at deltage i én årlig dansk tegneseriemesse. I år var det ArtBubble i Aarhus og vi er der sandsynligvis også næste år, det skulle blive september så vidt jeg ved.
Ku' vi lige tage den der én gang til for prins Knud? Zoom kommer ikke på Copenhagen Comics?
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Signeringer med Mézières og Janry

Indlæg af Antaeus »

D@niel skrev:
Michael G. Nielsen skrev:Zoom har besluttet udelukkende at deltage i én årlig dansk tegneseriemesse. I år var det ArtBubble i Aarhus og vi er der sandsynligvis også næste år, det skulle blive september så vidt jeg ved.
Ku' vi lige tage den der én gang til for prins Knud? Zoom kommer ikke på Copenhagen Comics?
Sidste gang var det fordi de blev overrasket af tidspunktet.
Næste gang må det så være fordi de foretrækker ArtBubble.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7180
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Signeringer med Mézières og Janry

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Jeg forstår godt Michaels ønske om, at der kunne være Art-Bubble og Copenhagen Comics hvert år. For det er hårdt arbejde at være forlag på en messe, om det så er en tegneseriemesse eller en bredere bogmesse som BogForum.

Alligevel må man håbe, at der BÅDE bliver Art-Bubble OG Copenhagen Comics HVERT ÅR på et tidspunkt. Og da gerne flere andre tegneseriemesser, som der jo da også dukker nogle op af indimellem. Gerrrrne på forskellige tidspunkter på året, også i forhold til BogForum ;-)
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Signeringer med Mézières og Janry

Indlæg af D@niel »

D@niel skrev:Ku' vi lige tage den der én gang til for prins Knud? Zoom kommer ikke på Copenhagen Comics?
Antaeus skrev:Sidste gang var det fordi de blev overrasket af tidspunktet.
Næste gang må det så være fordi de foretrækker ArtBubble.
Carsten Søndergaard skrev:Jeg forstår godt Michaels ønske om, at der kunne være Art-Bubble og Copenhagen Comics hvert år. For det er hårdt arbejde at være forlag på en messe, om det så er en tegneseriemesse eller en bredere bogmesse som BogForum.

Alligevel må man håbe, at der BÅDE bliver Art-Bubble OG Copenhagen Comics HVERT ÅR på et tidspunkt. Og da gerne flere andre tegneseriemesser, som der jo da også dukker nogle op af indimellem. Gerrrrne på forskellige tidspunkter på året, også i forhold til BogForum ;-)
Nårh ja, det fordi der ikke er CC i 2018, nu giver det også mening for prins Knud 8)
Michael G. Nielsen

Re: Signeringer med Mézières og Janry

Indlæg af Michael G. Nielsen »

Tanken er Artbubble september 2018 og så må vi se hvad der kommer af messer i 2019. Hvis det er slutningen af februar og Øksnehallen med Copenhagen Comics kommer jeg ikke til at deltage, men derfor kan det jo godt være at Zoom er der. Nu får vi se, men det bliver kun til én årlig messe, vi vil hellere bruge energien på at få flere forhandlere så vi når endnu bredere ud. :D
Jakobsen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 570
Tilmeldt: 23. mar 2009, 14:02

Re: Signeringer med Mézières og Janry

Indlæg af Jakobsen »

Her er Art Bubble fakta til kalenderen -

Art Bubble finder sted hvert år! Det vil skifte mellem København og Århus, 18-19 november i år er det i Rundetårn og i 2018 er det igen på DOKK1 i Århus i midten af september, datoer er på vej.
Vi er ikke nået til planlægning af 2019 - men det bliver så i København.

Art Bubble havde allerede forsøgt at få fat i Mézieres - men det lykkedes Carsten at overtale ham til at besøge bogmessen i stedet for Art Bubble. Vi har også hørt fra Janry der gerne ville have været til Art Bubble igen - men han havde desværre allerede en aftale for denne weekend.

Desuden vil Art Bubble i Rundetårn kun koste 50 kr for hele weekenden - man kan bestille armbånd snart eller købe det i døren. Se www.art-bubble.dk

I 2018 vil der være gratis adgang hele weekenden til Art Bubble for ALLE!

Vi har arbejdet hårdt på at det skal være GRATIS at tage til festival, fordi vi ved hvor mange penge man skal bruge på nye tegneserier :D
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Re: Signeringer med Mézières og Janry

Indlæg af Karl-E. »

Jakobsen skrev: Art Bubble havde allerede forsøgt at få fat i Mézieres - men det lykkedes Carsten at overtale ham til at besøge bogmessen i stedet for Art Bubble.D
Hmmmmmmmm...... :evil:
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Besvar