Lige præcis.Andrebyboer skrev:
Han har innsett at Luke Skywalker 35 år senere ikke er nøyaktig den samme mannen han var på slutten av Return of the Jedi. Han introduserer en kompleksitet og realisme (moralsk, psykologisk, historisk, ...) som er tvingende nødvendig for at fortellingen skal kunne fortsette forbi den opprinnelige slutten.
Star Wars episode VIII - The Last Jedi
Re: Star Wars episode VIII - The Last Jedi
- Antaeus
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
At du fryder du dig over fans som hader den kan jeg ikke sætte mig ind i.
Det opfatter jeg som ret grimme tanker, som jeg har svært ved at sætte mig ind i.
Lige blandt Star Wars fans så er der nok en hel del som er mere vidende end vores instruktør selv om han formentlig er mere vidende end den generelle fan. Bare ærgerligt at han udnytter det så dårligt.
Luke ville forsøge at redde Darth Vader så snart han følte der var godt i ham og tager reelt på en selvmordsmission for at redde den onde selv fordi det er hans far. Hatten af for det og viser hvad Luke er gjort af.
Når man ødelægger det for så mange fans så har man ikke reddet filmen, tværtimod.
Han følger ikke op på 7'eren så de to film hænger dårligt sammen, håner nærmest den første trilogi og ellers tager han ikke ret mange chancer eller foretager noget nyskabende. Så reelt kommer han ikke meget videre vi får bare gammel vin på nye flasker og med nogle ubehagelige overraskelser. Og meget af det der fungerer er bare twist af scener fra den tidligere trilogi. Den er da langt fra kompleks og realistisk, som du næver som en force.
Der er ikke nogen tvivl om at Disney må være bekymret når cirka halvdelen af Star Wars fans ikke synes om filmen (rotten tomatoes). Så har Johnson reddet Star Wars?, Nej, lige nu har en ubehagelig storm blæst ind over Star Wars selv om økonomien er i orden for denne film, men de har en stor investering og mange film i pipeline så det er helt usædvanlig vigtigt for Disney, at de beholder begejstringen for Star Wars universet og lige nu har det godt nok fået et knæk for mange fans.
Det opfatter jeg som ret grimme tanker, som jeg har svært ved at sætte mig ind i.
Lige blandt Star Wars fans så er der nok en hel del som er mere vidende end vores instruktør selv om han formentlig er mere vidende end den generelle fan. Bare ærgerligt at han udnytter det så dårligt.
Luke ville forsøge at redde Darth Vader så snart han følte der var godt i ham og tager reelt på en selvmordsmission for at redde den onde selv fordi det er hans far. Hatten af for det og viser hvad Luke er gjort af.
Når man ødelægger det for så mange fans så har man ikke reddet filmen, tværtimod.
Han følger ikke op på 7'eren så de to film hænger dårligt sammen, håner nærmest den første trilogi og ellers tager han ikke ret mange chancer eller foretager noget nyskabende. Så reelt kommer han ikke meget videre vi får bare gammel vin på nye flasker og med nogle ubehagelige overraskelser. Og meget af det der fungerer er bare twist af scener fra den tidligere trilogi. Den er da langt fra kompleks og realistisk, som du næver som en force.
Der er ikke nogen tvivl om at Disney må være bekymret når cirka halvdelen af Star Wars fans ikke synes om filmen (rotten tomatoes). Så har Johnson reddet Star Wars?, Nej, lige nu har en ubehagelig storm blæst ind over Star Wars selv om økonomien er i orden for denne film, men de har en stor investering og mange film i pipeline så det er helt usædvanlig vigtigt for Disney, at de beholder begejstringen for Star Wars universet og lige nu har det godt nok fået et knæk for mange fans.
-
- Brugerniveau 2
Jo, det er fordi jeg oppfatter Star Wars-fanbasen som generelt bakstreversk og tildels "toxic", på samme måten som fansen av Doctor Who, Rick & Morty, og så mye annet. Jeg husker godt de første reaksjonene som kom på den nye Battlestar Galactica (en serie som hadde en hel del likheter med denne filmen) fra fans av den gamle. En kvinnelig Starbuck? Hovedpersoner med menneskelige feil? Nei fy og tvi!Antaeus skrev:At du fryder du dig over fans som hader den kan jeg ikke sætte mig ind i.
Og ja, det har en politisk dimensjon! For dere som sier filmen er påtatt politisk korrekt i sitt mangfold, tenk på at de mest høylytte klagene fra "fansen" i oppløpet til forrige film var at heltene var en svart mann og en kvinne. Å lage en film som peker tydelig nese til slike motbydelige holdninger er bortimot et moralsk ansvar.
(Det gjør også filmen av sin tid: De rasistiske og misogynistiske motforestillingene mot Episode 7 var et varsel om det som har skjedd i USA de siste par årene, og Episode 8 kan tydelig leses som en allegori for den politiske utviklingen.)
Nå tenker jeg ikke på hvem som kan svare best i spørrelek, men hvem som har best forståelse av fortellingen.Antaeus skrev:Lige blandt Star Wars fans så er der nok en hel del som er mere vidende end vores instruktør selv om han formentlig er mere vidende end den generelle fan. Bare ærgerligt at han udnytter det så dårligt.
Luke er en helt like så mye etter The Last Jedi som han var etter Return of the Jedi. En helt med menneskelige feil og øyeblikk av svakhet. Som han alltid har vært (men nå på en mer psykologisk overbevisende måte).Antaeus skrev:Luke ville forsøge at redde Darth Vader så snart han følte der var godt i ham og tager reelt på en selvmordsmission for at redde den onde selv fordi det er hans far. Hatten af for det og viser hvad Luke er gjort af.
Hvis fans ikke kan se det, så mener jeg bestemt det er deres forståelse det er noe galt med, ikke filmen.
Filmen henger tettere sammen med Episode 7 enn noen andre par Star Wars-filmer (med unntak av Rogue One-A New Hope, og den har langt bedre kontinuitet enn de to). Alle de løse trådene fra Episode 7 blir fanget opp og besvart i denne filmen.Antaeus skrev:Han følger ikke op på 7'eren så de to film hænger dårligt sammen,
Jeg synes overhode ikke filmen håner den opprinnelige trilogien, selv om den forestår som et korreks på noen punkter. Og selv om det er noen gjentagelser (som det har vært i Star Wars siden Imperiet bygget nok en Death Star i Return of the Jedi) er den da langt mer original enn Episode 7.Antaeus skrev:håner nærmest den første trilogi og ellers tager han ikke ret mange chancer eller foretager noget nyskabende. Så reelt kommer han ikke meget videre vi får bare gammel vin på nye flasker og med nogle ubehagelige overraskelser. Og meget af det der fungerer er bare twist af scener fra den tidligere trilogi.
Jeg tenker f.eks. på måten den fremstiller krig og tap på. I Star Wars blir Leias hjemplanet ødelagt, og hennes foreldre og alle de hun har kjent siden barndommen utryddet, men det er bare et plottpoeng for å vise hvilken trussel dødsstjernen er. Det virker ikke som om det gjør noe spesielt dypt inntrykk på Leia, og det blir vel aldri nevnt igjen.Antaeus skrev:Den er da langt fra kompleks og realistisk, som du næver som en force.
I kontrast var tapene i slaget som åpner denne filmen mye mer gripende, det går tydelig inn over Leia, og når vi møter Rose senere er sorgen over søsterens død en fremstående del av figuren og fortellingen. (OK, så de dveler ikke så veldig mye over de enorme tapen mot slutten, og spesielt Poe tar påtagelig lett på alle de døde han var ansvarlig for, men det er nå tross alt en eventyrfilm.)
På samme måte kan man jo bare sammenligne Kylo Ren med Anakin i prequel-trilogien. Kylos dragning mellom den lyse og mørke siden føles troverdig og meningsfull, der Anakin bare fremstår som en bortskjemt snørrunge.
Det er uhyre mange eksempler på filmer som var omstridte før de ble alment anerkjent som klassikere. (I sin tid var det mange som ikke var begeistret for den mørkere tonen i Empire Strikes Back.) Jeg er overbevist om at med tiden vil Episode 8 stå frem som et høydepunkt i sagaen. Den eneste faren er at selskapet bøyer av for "backlash"-et og innskrivingskampanjen og alt det tøyset.Antaeus skrev:Der er ikke nogen tvivl om at Disney må være bekymret når cirka halvdelen af Star Wars fans ikke synes om filmen (rotten tomatoes). Så har Johnson reddet Star Wars?, Nej, lige nu har en ubehagelig storm blæst ind over Star Wars selv om økonomien er i orden for denne film, men de har en stor investering og mange film i pipeline så det er helt usædvanlig vigtigt for Disney, at de beholder begejstringen for Star Wars universet og lige nu har det godt nok fået et knæk for mange fans.
Stø kurs, Disney!
I hear you brother, men jeg har sagt, hvad jeg har at sige, om den film. Super at du kunne lide den!Andrebyboer skrev:...episode 8...
Hvis du ikke anser den serie for at være noget af det bedste underholdning, der eksisterer, så ligger vores smag og humor MEGET langt fra hinanden.Andrebyboer skrev:...Rick & Morty...
-
- Brugerniveau 2
Serien er glimrende. Fansen er tildels uutholdelige.D@niel skrev:Hvis du ikke anser den serie for at være noget af det bedste underholdning, der eksisterer, så ligger vores smag og humor MEGET langt fra hinanden.Andrebyboer skrev:...Rick & Morty...
Det var godt, så er vi enige. Jeg har ikke gransket fan miljøet nærmere, jeg har kun set serien, og jeg er begejstret.Andrebyboer skrev:Serien er glimrende. Fansen er tildels uutholdelige.D@niel skrev:...noget af det bedste underholdning...Andrebyboer skrev:...Rick & Morty...
- Antaeus
- Brugerniveau 7
At udtale sig generelt om fans giver ikke meget mening de udstikker lige som alle andre mennesker i alle retninger.
Flere har kaldt de negative Star Wars fans HATERS, men det er en forkert betegnelse. En langt mere rigtig er at der er fans som er glade for filmen og fans som ikke er glade for filmen. Disneys m.fl. fornemste opgave må være at gøre en stor del af deres publikum og fanskaren tilfreds, det har de desværre ikke formået.
Flere har kaldt de negative Star Wars fans HATERS, men det er en forkert betegnelse. En langt mere rigtig er at der er fans som er glade for filmen og fans som ikke er glade for filmen. Disneys m.fl. fornemste opgave må være at gøre en stor del af deres publikum og fanskaren tilfreds, det har de desværre ikke formået.
Jeg hader 2-3, kan mærke mit blodtryk stige hvergang diskussion falder på dem... 7-8 er så latterligt elendige og ligegyldige at de ikke engang er værd at diskutere... 1eren er blot dårlig, dog stadig lyshå foran de andre fire...
Jeg prøvede at holde mig ude af diskussionen, jeg magter simpelthen ikke at tænke mere på dem, hvordan man kan lave sådan dårlige film... Det er som om de bevidst prøver på at gøre alt dummere og dummere og dummere og dummere! Og dummere!
Jeg prøvede at holde mig ude af diskussionen, jeg magter simpelthen ikke at tænke mere på dem, hvordan man kan lave sådan dårlige film... Det er som om de bevidst prøver på at gøre alt dummere og dummere og dummere og dummere! Og dummere!
- Antaeus
- Brugerniveau 7
På trods af de mange dumme ting i ep. 1-3 synes jeg stadig de er fantastiske. De er dog ikke i nærheden af at kunne rokke ep. 4-6 af pinden i toppen. De er i det mindste innovative og vi får noget helt andet i Star Wars universet. Jeg havde dog gerne set at de var lidt mere eventyrsagtige og ikke så politiske og at en masse andre ting var anerledes, men jeg er stadig ret vild med filmene. Opfattelsen af disse film er også ret delte, men dog ikke så delte som ep. 8. Normalt foretrækker publikum ep. 3 over de to andre.lolsen skrev:Jeg hader 2-3, kan mærke mit blodtryk stige hvergang diskussion falder på dem... 7-8 er så latterligt elendige og ligegyldige at de ikke engang er værd at diskutere... 1eren er blot dårlig, dog stadig lyshå foran de andre fire...
Med 7'eren har jeg det svært med at de er så lidt innovative og at vi får serveret rigtig meget gammel vin på nye flasker. Her havde de alle chancer for at lave noget nyt og så får vi så meget kopiarbejde. Det er dog også et underholdende eventyr som har noget godt at byde på.
8'eren er egentlig en underholdende film, men set som Star Wars film er det bestemt ikke godt og der er ikke nogen som helst tvivl om den er den klart dårligste af samtlige Star Wars film. Vi har allerede været inde på noget af det der er galt og der er så meget galt at nettet og youtube eksploderer af kritik af denne film og på bl.a. Rotten Tomatoes kan man se hvordan de har formået at koble halvdelen af deres fans fra. Der er flere ting der er helt galt. Listen er lang, men bl.a. er plottet ultratyndt og består bl.a. af en mærkelig usammenhængende rumjagt igennem nærmest hele filmen. Opfølgningen af historien er virkelig dårlig og så er behandlingen eller nærmere mishandlingen af Luke Skywalker så grov at han ifølge Mark Hamill burde kaldes Jack Skywalker for Luke er han i hvert fald ikke og det selv om der er gået 30 år. Endvidere er det en hån af alt vi så i ep. 4-6. Det har Hamill selvfølgelig trukket tilbage nu og mon ikke den grund ene og alene skyldes at arbejdsgiver Disney trækker i trådene.