Må lige præciserer mig selv. Det er ikke en tegneserie, men en illustreret børnebog.Gimli skrev:Det er måske ikke lige en hot udgivelse. Den er fra 2016, men jeg har ikke set nogen omtale den før. ABC (forlag) har udgivet 'Erik' af Shaun Tan. (Ham der har skabt 'Ankomsten').
Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark
Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark
Ok, det er ikke en tegneserie. Men hvis man er fan af John Kenn Mortensen, så har høst & Søn udgivet en bog mad hans illustrationer; Små onde svin.
- Carsten Søndergaard
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Thorgal-update: KRISS AF VALNOR 7 og ULV 3 er udkommet.
Til september udkommer THORGALKRØNIKEN 2 og THORGALKRØNIKEN 6.
Mere ULV senere på året. I starten af 2019 udkommer KRISS 8 og THORGAL 36 samtidig.
https://cobolt.dk/shop/thorgals-verden- ... -521p.html
https://cobolt.dk/shop/kriss-af-valnor- ... -522p.html
Til september udkommer THORGALKRØNIKEN 2 og THORGALKRØNIKEN 6.
Mere ULV senere på året. I starten af 2019 udkommer KRISS 8 og THORGAL 36 samtidig.
https://cobolt.dk/shop/thorgals-verden- ... -521p.html
https://cobolt.dk/shop/kriss-af-valnor- ... -522p.html
Fra uge 7 kan du igen få Undertaker 1. Nye læsere kan begynde her!

-Har været smittet med tegneserier siden jeg var ni! :-)
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Så er det bare, om man skal gemme sin beskadigede første udgave, eller anskaffe anden udgaven.BjaAAArne skrev:Fra uge 7 kan du igen få Undertaker 1. Nye læsere kan begynde her!![]()

"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Ja-a. Problemer, problemer, problemer, problemer, problemer! Som et Monrad og Rislun-omkvæd lyder,
mvh.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
præfix "luksus"Robin skrev:Ja-a. Problemer, problemer, problemer, problemer, problemer! Som et Monrad og Rislun-omkvæd lyder,![]()
![]()
mvh.

"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Fahrenheit har udgivet et album der hedder 'Borgtron'.
- Carsten Søndergaard
- Brugerniveau 7
- Kontakt:
Servicemeddelelse fra kaptajn Turbo: Fjerde samlebind med Natacha er faktisk udkommet. Men oplaget var nødlandet og endt i en ukendt hangar hos Cobolts distributør, så ingen kunne finde det. Nu har en redningsekspedition heldigvis lokaliseret det. Muligvis har nogle forhandlere allerede modtaget det, ellers sker det i de første dage i ugen.
https://cobolt.dk/shop/natacha-de-samlede-508p.html
https://cobolt.dk/shop/natacha-de-samlede-508p.html
Det var godt med Natacha, glæder mig. Apropos Cobolt så ser jeg på Comicwiki og Cobolt, at der er nogle nye Tintin ting på vej. Der står godt nok til børn, men indbundne Tintin'er, så skulle jeg kende mig selv dårligt, hvis de ikke havner i samlingen før eller siden. Her kan man se et opslag. Er der nogen, der kan sige mere? Er det rene billedbøger?
Carsten plejer at komme med en god beskrivelse af nye udgaver. Indtil da må du nøjes med billeder som disse:

"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
- Carsten Søndergaard
- Brugerniveau 7
- Kontakt:
Opslaget er fra den oprindelige franske udgave af bøgerne, hvor nogle af siderne kunne foldes ud. Den nye udgave er en ren bog, så at sige. Hvilket er en fordel, fordi de er mere holdbare i små barnehænder. Meget søde bøger efter min mening og i solid kvalitet.
Jeg læste lige på Zooms facebookside flg.:
"Tim & Thomas fylder 80 år som serie i år.
Vi har lige udsendt Skyggen uden krop. Til sommer kommer Fuld gas! August kommer bogen med Villa Sorgløs, Det grønne stof og Tim i hopla. Sidst på året kommer så Samurai-spøgelset."
Selvom jeg bestemt er rigtig glad for at få udgivet Tim og Thomas, så kan jeg altså ikke gøre for det: Jeg synes det er lidt noget rod...
Altså: En bog bestående af 2 tidligere udgivne albums + ét nyt. Og hvorfor nu en bog inde mit i det hele? For jeg går ud fra at når de 3 serier bliver udgivet i dén, så kommer de vel ikke lige med det første i soft-cover (hvis overhovedet?). Eller tager jeg helt fejl der?
/Spærhage
Vi har lige udsendt Skyggen uden krop. Til sommer kommer Fuld gas! August kommer bogen med Villa Sorgløs, Det grønne stof og Tim i hopla. Sidst på året kommer så Samurai-spøgelset."
Selvom jeg bestemt er rigtig glad for at få udgivet Tim og Thomas, så kan jeg altså ikke gøre for det: Jeg synes det er lidt noget rod...
Altså: En bog bestående af 2 tidligere udgivne albums + ét nyt. Og hvorfor nu en bog inde mit i det hele? For jeg går ud fra at når de 3 serier bliver udgivet i dén, så kommer de vel ikke lige med det første i soft-cover (hvis overhovedet?). Eller tager jeg helt fejl der?
/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
Det grønne stof er nok La matière verte, som tidligere er udgivet med titlen Det grønne mysterium. Så er de ikke alle udgivet tidligere på dansk?Spærhage skrev:Jeg læste lige på Zooms facebookside flg.:
/Spærhage
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
-
- Brugerniveau 2
- Geografisk sted: Hvor kragerne vender vest for Holstebro
Zoom skrev:
Tim & Thomas fylder 80 år som serie i år.
Vi har lige udsendt Skyggen uden krop. Til sommer kommer Fuld gas! August kommer bogen med Villa Sorgløs, Det grønne stof og Tim i hopla. Sidst på året kommer så Samurai-spøgelset.
I jubilæumsbogen er det kun Villa Sorgløs der ikke er på dansk endnu, tror ikke den skal forveksles med Villa Uhygge med ny forside… eller hvad?
Tim & Thomas fylder 80 år som serie i år.
Vi har lige udsendt Skyggen uden krop. Til sommer kommer Fuld gas! August kommer bogen med Villa Sorgløs, Det grønne stof og Tim i hopla. Sidst på året kommer så Samurai-spøgelset.
I jubilæumsbogen er det kun Villa Sorgløs der ikke er på dansk endnu, tror ikke den skal forveksles med Villa Uhygge med ny forside… eller hvad?

Søren Maarbjerg Thomsen.
Intet er nogen sinde blevet gjort så systematisk, som ingenting bliver gjort i dag.
Woodrow Wilson.
Intet er nogen sinde blevet gjort så systematisk, som ingenting bliver gjort i dag.
Woodrow Wilson.