Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Ozymandias Rex
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Ozymandias Rex »

SMT skrev:I jubilæumsbogen er det kun Villa Sorgløs der ikke er på dansk endnu, tror ikke den skal forveksles med Villa Uhygge med ny forside… eller hvad? :?:
Nej, de er to forskellige historier.

Villa Sorgløs: https://www.babelio.com/livres/Dineur-T ... uci/294709

Villa Uhygge: https://www.babelio.com/livres/Rosy-Tif ... cri/189605
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Den Røde Baron er nået til sit dramatiske endeligt. I det udvidede tredje og sidste bind får vi ikke blot Veys' og Puertas udlægning af de historiske begivenheder for 100 år siden (nærmere bestemt den 21. april), men også et efterskrift om Manfred von Richthofens sidste dramatiske minutter - og de mange teorier og konspirationsteorier, der har floreret i foreløbig ti decennier om, hvorfor og hvordan han mødte sit endeligt. Samt forklaringen på albummets titel, "Det flyvende cirkus".

https://cobolt.dk/shop/den-roede-baron-3-523p.html
Vedhæftede filer
Den-Røde-Baron-3-forside.jpg
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Indlæg af Mogens »

En spändende serie med en dramatisk og flot forside. Thumbs up fra min side. :D

Har Cobolt egentlig tänkt sig at starte op med en flyverserie mere, naar nu Den Röde Baron har mödt sit endeligt, f.eks. Le Pilote à l'Edelweiss af Hugault og Yann?

Hvordan ser salget af Angel Wings i övrigt ud? Er serien blevet godt modtaget af läserne?

Paa forhaand tak! :wink:
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

Nu er det sådan, at der kommer en ny trilogi med Angel Wings, efter at den første er afsluttet. Angel Wings 3 udkommer i øvrigt i starten af april eller muligvis endda ved udgangen af marts. Så i første omgang bliver det nok den, vi fortsætter. Men Edelweiss er bestemt en mulighed senere, ligesom andre serier af Hugault.

Modtagelsen af både Den Røde Baron og Angel Wings har været storartet, se blot hvad pressen skrev.

Om Den Røde Baron:

Smukke hustage. Grønne marker. Og så er der HELT VILDT flotte kampscener… Hold da kæft. Imponerende … Historien holder hele vejen, og billederne, både de flotte kampscener og de betagende close-ups, er skideflotte - Serieland ★ ★ ★ ★ ★ ★

En fabelagtig flot, klart fortalt og visuel omgang - Jyllands-Posten ★ ★ ★ ★

En fantastisk scenisk tegneserie - Nordjyske ★ ★ ★ ★

Om Angel Wings:

Lækkert udført album … autentisk med historiske fodnoter og fantastisk detaljerede flytegninger … som en eventyrfilm af Howard Hughes fra Hollywoods guldalder - Berlingske ★ ★ ★ ★

Eminent håndværk. Nej, håndværk er et for sølle ord. Kunstværk, snarere … Illustrationerne er vingesus og skyblå himmel - Serieland ★ ★ ★ ★

Fly, fly og atter fly, men også flybaser og landingsbaner og landskaber. Der er også de obligatoriske kønne kvindeansigter og uniformer med masser af buler i … Et imponerende visuelt udtryk - nummer9.dk

Blandingen af død og sensualitet i den burmesiske jungle fungerer fint i Hugault realistiske streg - DBC lektør
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af Erling Søby »

Carsten:
Nu er det sådan, at der kommer en ny trilogi med Angel Wings, efter at den første er afsluttet. Angel Wings 3 udkommer i øvrigt i starten af april eller muligvis endda ved udgangen af marts. Så i første omgang bliver det nok den, vi fortsætter. Men Edelweiss er bestemt en mulighed senere, ligesom andre serier af Hugault.
Kom bare med det hele. Hugault er én af mine favoritter.

Jeg købte og læste så Den Røde Baron 3 i går. Jeg formoder ikke, at der er glemt et par sider til sidst, selvom slutningen forekommer ret brat?
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

Erling Søby skrev:Jeg købte og læste så Den Røde Baron 3 i går. Jeg formoder ikke, at der er glemt et par sider til sidst, selvom slutningen forekommer ret brat?
Nej, der mangler ikke nogen sider. Von Richthofens liv tog jo, om man så må sige, netop en brat slutning ;-)

For trods alt at tilføje en form for epilog, er efterskriftet tilføjet. Det findes ikke i den franske originaludgave.
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af Erling Søby »

Carsten:
Nej, der mangler ikke nogen sider. Von Richthofens liv tog jo, om man så må sige, netop en brat slutning ;-)

For trods alt at tilføje en form for epilog, er efterskriftet tilføjet. Det findes ikke i den franske originaludgave
Ja, det er nu heller ikke for at klage ... det er en superfin udgivelse, og jeg er ret glad for Puertas tegninger. Ham må der gerne komme mere af.

Efterskriftet er skam en udmærket afrunding. Hvem har skrevet det; det var vist ikke nævnt?
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

Erling Søby skrev:Efterskriftet er skam en udmærket afrunding. Hvem har skrevet det; det var vist ikke nævnt?
Det har Cobolts svenske forlagschef, Peter Sparring.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Indlæg af Mogens »

Tak for tilbagemeldingen, Carsten. :)

Sidste aar var min förste tanke: "argh, jeg gider sgu ikke rigtig de dér flyverserier", men saa köbte jeg Den Store Hornugle ved et tilfälde og fordi den var paa tilbud, og siden da har jeg ikke kigget mig tilbage. Jeg er mildest taget imponeret og kan kun istemme mig pressens bemärkninger. Det er storladent, og det er som at sidde med paa bagsädet, naar helvedet bryder ud i himmelen. Jeg kan allerde nu sige, at jeg er med paa alt, hvad I har tänkt jer at udgive med Hugault. :D
Brugeravatar
tohan
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Jylland
Kontakt:

Indlæg af tohan »

Mogens skrev:Sidste aar var min förste tanke: "argh, jeg gider sgu ikke rigtig de dér flyverserier", men saa köbte jeg Den Store Hornugle ved et tilfälde og fordi den var paa tilbud, og siden da har jeg ikke kigget mig tilbage. Jeg er mildest taget imponeret og kan kun istemme mig pressens bemärkninger. Det er storladent, og det er som at sidde med paa bagsädet, naar helvedet bryder ud i himmelen. Jeg kan allerde nu sige, at jeg er med paa alt, hvad I har tänkt jer at udgive med Hugault. :D
Jeg har jo forlængst meldt mig som aftager af 'Den nye kampflyverserie'. Yann og Hugault - mit førstevalg af tegneserier har altid været de realistisk tegnede og så er det vanskeligt at forestille sig noget bedre end dette.

Det der dilemma, hvor man på den ene side har lyst til at dvæle længe over fantastiske billeder, og ikke mindst at fundere over, hvor meget nymodens teknik har ændret skabernes betingelser, og så på den anden side næsten ikke kan vente med at bladre videre i en totalt medrivende fortælling fra Østfronten. Det var ret fantastisk at (gen)opleve.

Den røde Baron: Jeg gider ikke rigtigt autentiske personer placeret i fiktive historier længere og hvis jeg på forhånd havde læst at "Den Røde Baron er et fiktionsværk frit inspireret af Manfred von Richthofens liv samt af begivenheder og historiske skikkelser med tilknytning til Første Verdenskrig" er jeg bange for at det havde været en instant deal breaker. Det er jeg så i dette tilfælde glad for, at jeg ikke gjorde. Den er jo nærmest ubeskrivelig flot og fortællingen er også godkendt.

Interessant at Den Store Hornugle bærer et logo, der fremstår som en moderniseret udgave af det gamle velkendte fra Interpresse ;)
Kampflyverlogo.jpg
Kampflyverlogo.jpg (28.7 KiB) Vist 4723 gange
Det blev ikke videreført til de andre i 'den nye kanpflyverserie'. Det havde ellers set fint ud, men virker fornuftigt. Eftertidens dom over en given serie med overordnet serietitel er oftest benhård og unuanceret og totalt uden hensyntagen til, hvor mange forskellige tegnere/forfattere og kvaliteter den måtte omfatte.
Oblai Kulau

Indlæg af Oblai Kulau »

C-teaser.jpg
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Bathulen

Indlæg af Robin »

Hva' Søren, BjAAArne?

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

Bjarne, det har da intet på sig at du vil bringe Clifton, vel?

Er det trolderi vi har her...det tænker jeg umiddelbart.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af D@niel »

Oblai Kulau skrev:...Shadowzone...Clifton...
:shock: :shock:
Oblai Kulau

Indlæg af Oblai Kulau »

Den er god nok
Besvar