Mogens skrev:Sidste aar var min förste tanke: "argh, jeg gider sgu ikke rigtig de dér flyverserier", men saa köbte jeg Den Store Hornugle ved et tilfälde og fordi den var paa tilbud, og siden da har jeg ikke kigget mig tilbage. Jeg er mildest taget imponeret og kan kun istemme mig pressens bemärkninger. Det er storladent, og det er som at sidde med paa bagsädet, naar helvedet bryder ud i himmelen. Jeg kan allerde nu sige, at jeg er med paa alt, hvad I har tänkt jer at udgive med Hugault.

Jeg har jo forlængst meldt mig som aftager af 'Den nye kampflyverserie'. Yann og Hugault - mit førstevalg af tegneserier har altid været de realistisk tegnede og så er det vanskeligt at forestille sig noget bedre end dette.
Det der dilemma, hvor man på den ene side har lyst til at dvæle længe over fantastiske billeder, og ikke mindst at fundere over, hvor meget nymodens teknik har ændret skabernes betingelser, og så på den anden side næsten ikke kan vente med at bladre videre i en totalt medrivende fortælling fra Østfronten. Det var ret fantastisk at (gen)opleve.
Den røde Baron: Jeg gider ikke rigtigt autentiske personer placeret i fiktive historier længere og hvis jeg på forhånd havde læst at "Den Røde Baron er et fiktionsværk frit inspireret af Manfred von Richthofens liv samt af begivenheder og historiske skikkelser med tilknytning til Første Verdenskrig" er jeg bange for at det havde været en instant deal breaker. Det er jeg så i dette tilfælde glad for, at jeg ikke gjorde. Den er jo nærmest ubeskrivelig flot og fortællingen er også godkendt.
Interessant at Den Store Hornugle bærer et logo, der fremstår som en moderniseret udgave af det gamle velkendte fra Interpresse

- Kampflyverlogo.jpg (28.7 KiB) Vist 4723 gange
Det blev ikke videreført til de andre i 'den nye kanpflyverserie'. Det havde ellers set fint ud, men virker fornuftigt. Eftertidens dom over en given serie med overordnet serietitel er oftest benhård og unuanceret og totalt uden hensyntagen til, hvor mange forskellige tegnere/forfattere og kvaliteter den måtte omfatte.