Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2446
Tilmeldt: 8. okt 2005, 22:12
Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Jan Erik Hedberg »

Jeg var også lidt beklemt ved at erfare at netop Gary Leach og Susan Daigle-Leach stod for farvelægningen. Men det lader til at man har været lydhør overfor kritikken med farveladen i Barks' samlede værker. I hvert fald undgår vi de eksploderende cyklamen-farver, som skæmmede specielt de første bind i CBSV, men også tildels bind I i Fantas 93%-udgivelse af samme.
Nu savner man bare den rustikke struktur, træsplinterne og lyden af savværkets rundsav og fuglekvidder i papiret, for at være tilbage i halvtresserne.

P.s.: Jeg har glemt hvordan man indsætter citater, billeder og links.
Der er sket noget med Imageshack, så alle mine uploads ser ud til at være hijacked eller døde!?
med venlig hilsen Jan Erik
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

benadikt skrev:
Antaeus skrev:... forbedret facsimile farvelægning ...
Nu har jeg læst denne sætning flere steder og kunne tænke mig at vide, hvad du egentlig mener med dette.
Historierne er nyfarvelagt, 6 af de 7 endda af parret Gary Leach og Susan Daigle-Leach, som ofte har fået hård kritik herinde.
Alle ordbøger, som jeg har slået op i, forklarer "faksimile" i stil med "nøjagtig tryk af et dokument", og det får jeg dårligt til at passe sammen med en nyfarvelagt udgave, selv om de lægger sig tæt op ad originalen.
Det er mit udtryk og det er muligt det kunne være formuleret bedre.
Det kommer fra nedenstående som jeg har præsenteret her i tråden for lidt tid siden.
Like the Barks books, they're being colored in a fairly close facsimile of the stories' original colors, updated only a bit to fix inconsistencies.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

Jan Erik Hedberg skrev:Jeg var også lidt beklemt ved at erfare at netop Gary Leach og Susan Daigle-Leach stod for farvelægningen. Men det lader til at man har været lydhør overfor kritikken med farveladen i Barks' samlede værker. I hvert fald undgår vi de eksploderende cyklamen-farver, som skæmmede specielt de første bind i CBSV, men også tildels bind I i Fantas 93%-udgivelse af samme.
Nu savner man bare den rustikke struktur, træsplinterne og lyden af savværkets rundsav og fuglekvidder i papiret, for at være tilbage i halvtresserne.

P.s.: Jeg har glemt hvordan man indsætter citater, billeder og links.
Der er sket noget med Imageshack, så alle mine uploads ser ud til at være hijacked eller døde!?
93% udgivelse
Mener du her at tegningerne er reduceret til 93% af den oprindelige udgivelse?

Paul Murry tegningerne er mindre end dem vi får i Hall of Fame så mon det også er en 93% udgivelse.
Jeg ser om jeg kan få svar fra Fantagraphics i dag.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

Benadikt, har du stadig ikke fået din bog?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

I øvrigt lidt mere information fra Fantagraphics, det første er jeg i øvrigt slet ikke enig i og har argumenteret imod. I tråden har en anden bruger og jeg diskuteret om vi bedst kan lide Gottfredson eller Murry.
In my feeling, the characterization of Mickey in the Murry-drawn stories—fairly dispassionate, businesslike "hero"—is their weak point. It means that the stories only seem like the best of Mickey, as a character, if one hasn't had exposure to anything deeper: which is exactly the case for most Scandinavians who grew up before the 1990s.
BUT—don't let me sound too critical! Murry's genuinely great 1950s art, oozing with atmosphere and charm, and the Hardy Boys-like appeal of the (mostly Fallberg) globe-trotting crook-chase situations, nevertheless bring a unique flavor that few other Disney stories have—or at least pull off as well. If that flavor hits your sweet spot, the stories can clearly hold you spellbound.
It's for the readers and fans of that atmosphere and flavor that, as an editor and a historian, I want to anthologize these serials and do them right
Og svar til om det er Paul Murry selv der tekster:
At this point in the 1950s—yes, he lettered them himself.
He lettered some stories himself as late as the 1980s. But some stories in at least the 1960s were lettered by others, such as Rome Simeon (one of Western's all-purpose letterers).
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af benadikt »

Antaeus skrev:Benadikt, har du stadig ikke fået din bog?
Nej, og i morgen tager jeg på 2½ uges ferie. Så den bliver nok ikke min sommerferielæsning, desværre.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af marius »

Salgstal for Disney Masters i amerikanske tegneseriebutikker:
Maj, Disney Masters vol 1 Scarpa, 511.
Juni, Disney Masters vol 2 Bottaro, 385.
Juli, Disney Masters vol 3 Murry, 207.

I samme periode: Don Rosa Library vol 9, 600. Carl Barks Library vol 11, 643.

Hvad sker der lige for Murry!? Det samlede salgstal for juli måned adskilte sig ikke markant fra maj og juni, så noget kunne tyde på at de amerikanske tegneseriekøbere har gået uden om Murry.

Kilde: http://www.comichron.com/monthlycomicss ... 18-07.html
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

marius skrev:Salgstal for Disney Masters i amerikanske tegneseriebutikker:
Maj, Disney Masters vol 1 Scarpa, 511.
Juni, Disney Masters vol 2 Bottaro, 385.
Juli, Disney Masters vol 3 Murry, 207.

I samme periode: Don Rosa Library vol 9, 600. Carl Barks Library vol 11, 643.

Hvad sker der lige for Murry!? Det samlede salgstal for juli måned adskilte sig ikke markant fra maj og juni, så noget kunne tyde på at de amerikanske tegneseriekøbere har gået uden om Murry.

Kilde: http://www.comichron.com/monthlycomicss ... 18-07.html
Det er triste salgstal du her bringer og bringer ikke særlig store håb. Det er godt nok få bøger.
Det er ikke nyt at Murry ikke sælger. Gerstein fortalte mig at der var en af de Murry enkelt historier (må være et blad eller lign.) de havde udgivet solgte dårligere end de andre tegnere. Murry er åbenbart glemt af amerikanerne m.fl. Det er dog vildt for Murry historier blev udgivet i op mod 20 lande og så er der så få købere.

Personligt forstår jeg det ikke, han er min nummer 2 inden for Disney, men salgstal kan man jo ikke rigtig sætte sig op imod. Det er de hårde facts.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af benadikt »

Antaeus skrev:... Murry ... er min nummer 2 inden for Disney ...
Det samme her!
Antaeus skrev:... men salgstal kan man jo ikke rigtig sætte sig op imod...
Desværre. Men med en højere pris, eller crowdfunding, eller et eller andet kan bøgerne måske fortsætte ... det håber jeg i hvert fald!
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Robin »

Jeg har lige fået den i gave og glæder mig som et lille barn til læsning!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af GoogaMooga »

Hvis Murry ikke kan sælge mere, er der nok ikke håb for en Al Hubbard. Hubbard var den bedste Disney tegner af dem alle, til alle tider.

Jeg tror, Fanta's serie kommer til at ligne AA Classic til forveksling; d.v.s. Eurodisney, lige til at tørre røv i.

ONE WIPE AND YOU'RE DONE:
Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af GoogaMooga »

gammelt guld:
Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af GoogaMooga »

12. marts 2019:

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af benadikt »

Nu er Disney Masters nr. 8 og 9 annonceret, og mønsteret med muse og ænder hver anden gang fortsætter. Desværre ikke med Paul Murry denne gang, men måske kan vi regne med, at hver anden musebog bliver af Paul Murry.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

benadikt skrev:Nu er Disney Masters nr. 8 og 9 annonceret, og mønsteret med muse og ænder hver anden gang fortsætter. Desværre ikke med Paul Murry denne gang, men måske kan vi regne med, at hver anden musebog bliver af Paul Murry.
Så vidt jeg kunne forstå på Fantagraphics så skulle der evalueres efter de to bøger af Paul Murry.
Så må vi håbe at tommelfingeren peger op ad og de fortsætter.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar