Det vi "dyrker"!

Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Det vi "dyrker"!

Indlæg af Karl-E. »

De fleste af os dyrker i større eller mindre grad et hjørne eller flere af samlingen.

En tegner, en forfatter, en karakter eller måske noget helt andet? Det kunne være sjovt at se hvad I andre "dyrker" - meget gerne med billeder.

Selv har jeg bl.a. en svaghed for tegneren Tim Sale som jeg synes har en helt unik stil.

Jeg prøver med det samme opslag i en facebookgruppe, bare for at se hvor der kommer mest respons. :)
Vedhæftede filer
Tim Sale.JPG
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Det vi "dyrker"!

Indlæg af Berti Stravonsky »

Spændende. Kan du måske bidrage med et par eksempler, som gør dig glad for kunstneren? Jeg kender intet til vedkommende, men lærer og lytter gerne.
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Re: Det vi "dyrker"!

Indlæg af Karl-E. »

Berti Stravonsky skrev:Spændende. Kan du måske bidrage med et par eksempler
Tjo, det kunne jeg måske godt, men jeg gider ærligt talt ikke. :mrgreen:
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Det vi "dyrker"!

Indlæg af Berti Stravonsky »

Tak for venligheden.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Det vi "dyrker"!

Indlæg af Berti Stravonsky »

Ok, jeg er måske sart, men svaret bryder jeg mig ikke om, smiley eller ej.

Jeg bruger en del tid på at vedligeholde og opdatere dette site. Dertil kommer almindelig administration i forhold til nye brugere, folk som har glemt deres adgangskoder og den slags, samt anmeldelser i lind strøm.

Jeg gider godt.

Men ikke hvis et venligt spørgsmål affejes med et 'jeg gider ikke'. Så trækker jeg mig også, tænker jeg, præcis som samtlige mine forgængere på redaktørposten.

Så - nu kom det ud.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Det vi "dyrker"!

Indlæg af GoogaMooga »

Berti, jeg tror bare det var en henkastet bemærkning, selv om det godt nok var påfaldende fra en tråd starter.

Det er vigtigt, at folk ikke tager dette forum for givet, men gør sig klart, at det faktisk kræver noget tid af mindst et par stykker, til at trække læsset.

Du er enormt flittig med anmeldelser, men jeg kan godt tage nogle, selv om jeg har svært ved at være punktlig.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Det vi "dyrker"!

Indlæg af Berti Stravonsky »

Det ved jeg, G. Men venlighed koster intet. Henkastet og smiley eller ej.

Du får da masser af stof til at anmelde. Du er jo bagud, gamle dreng. Det betyder, at du enten er for sløv, eller at du får for meget. Ikke sandt?

:wink:
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Re: Det vi "dyrker"!

Indlæg af Karl-E. »

Nå da da da! Jamen så mange gange undskyld da!

Berti, hvis du skal være ærlig, så har du vel ingen som helst interesse i Tim Sale, hvis du havde,kunne du have prøvet at taste ham ind i Google og vupti ville der komme et hav af billeder op.

Det du bad om var reelt at jeg skulle bruge en eftermiddag på at sidde og nøje udvælge billeder, møjsommeligt formindske dem så de kan lægges op her. - og nej, det gider jeg ikke.

I denne tråd giver du intet, du fortæller ikke hvad der tænder dig, din kommentar kom udelukkende pr. automatik, ud fra et ønske om at skabe mere trafik her. Fair nok, men så vil jeg altså også have lov til at affærdige dig.

Men da tråden nu ikke får det liv jeg havde ønsket, så vil jeg bede dig om at slette den. Dette fører vist ikke til noget brugbart.
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det vi "dyrker

Indlæg af Gimli »

Karl-E. skrev:
I denne tråd giver du intet, du fortæller ikke hvad der tænder dig....
Arh Karl-E. Det kan godt være, at Berti ikke har lagt noget ind lige i denne tråd, men jeg tænker stadig at her tager du ikke meget hensyn til Bertis generelle indsats. Der må også være lidt kredit for den almene indsats - og at det i nogen sammenhænge gør, at det er ok 'bare' at være nysgerrig.

Du kan godt have en pointe i, at Berti selv kan undersøge, hvad Sale har at byde på. Men det gør ham ikke nødvendigvis klogere på, hvad det er, som gør at du dyrker ham.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Det vi "dyrker"!

Indlæg af Berti Stravonsky »

Alt forladt. Undskyldning modtaget, og som jeg indledte med, så er jeg sart.

Nej, tråden skal da ikke slettes. Vi kom skidt ud, bagud 0-1, men vi vinder alligevel.

Jeg googler ham manden, og andre samt K-Emil byder til efter tid og lyst.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Det vi "dyrker"!

Indlæg af Antaeus »

Jeg har rigtig mange "hjørner" som er fremragende.
Nu kan jeg se at du efterlyser det man "dyrker".

Jeg synes ikke jeg har noget jeg dyrker, men jeg har noget jeg fx er meget entusiatisk med bliver udgivet som fx Paul Murry. Jeg har nogle favoritter både blandt tegneserier fx Modesty Blaise, Blake & Mortimer, Blueberry og Carl Barks serier og blandt tegnere fx Hal Foster og Franquin.

Og ovenstående er bare en meget lille del af det jeg synes er virkelig godt.
The_Viking_Stone_Mystery2.jpg
Optimized-Blake & Mortimer SOS2.jpg
Franquin Citroen DS.jpg
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det vi "dyrker"!

Indlæg af Gimli »

Jeg har jo ikke lagt skjul på, at jeg værdsætter Luguy. Jeg har desværre ikke en scanner, og når jeg skal ind i selve albummene, så foretrækker jeg at få scannet materiale. Så jeg har været på nettet - og har fundet noget der viser, hvad jeg fascineres af. Men det er ikke de meste skattede billeder. Det meste har jeg reduceret til enkelt-billeder - Det er et kompromis - men det er altså ikke Luguys sideopbygning jeg er mest fascineret af.
Detalje-rigdom.jpg
Detalje-rigdom.jpg (64.04 KiB) Vist 2633 gange
Skæve vinkler.jpg
Skæve vinkler.jpg (8.07 KiB) Vist 2633 gange
Fantastiske verdener.jpg
Fantastiske verdener.jpg (91.45 KiB) Vist 2633 gange
Storhed.jpg
Storhed.jpg (105.93 KiB) Vist 2633 gange
Detaljer og storhed.jpg
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Det vi "dyrker"!

Indlæg af Antaeus »

Ja, det er et problem at det ikke er ligetil at sætte sine favoritsider ind. Jeg måtte også vælge noget jeg måske ellers ikke havde valgt.

Den her originalside er super god fra Luguy.
Luguy Perceval resized.jpg
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Det vi "dyrker"!

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg dyrker især toppen at mit eget personlige panteon, da de fire-fem tegnere er de eneste, der ligger nogenlunde fast. Jeg har ofte nævnt dem: Frazetta, Toth, Kurtzman, og Ditko, og måske så King Kirby.

Det er svært at gøre dem komplet, selv om Frazetta og Kurtzman ikke har været så produktive. De to har nok fået det væsentligste genudgivet, men der er spredte ting, man kun opdager ved et tilfælde. Toth er meget svær, han blev ikke længe på nogen serie, ragede altid uklar med redaktørerne.

King Kirby er nok den letteste, sådan er det bare, når man er kongen af tegneserier.

Når det kommer til euroklassikere, er jeg blevet kaldt deres "ivrigste forkæmper" af Henry Sørensen fra Faraos Cigarer, Det skal nok være rigtigt, jeg anser det for min kære pligt at drive lobby virksomhed for dem, og frugterne af dette ser vi på markedet nu. Helt centralt har vi fire banden: Vance, Tillieux, Jijé, og Graton. Alle fire havde været undervurderet og næsten ignoreret i Danmark, men nu skal jeg love for, de har fået anerkendelse. Max Jordan topper Zoom's salgsliste lige nu, Vance kommer i to intégraler, Graton er lige på trapperne, ja, kun Jijé mangler lige den anerkendelse, der skal til, som han fortjener.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Det vi "dyrker"!

Indlæg af Antaeus »

Karl-E. skrev:De fleste af os dyrker i større eller mindre grad et hjørne eller flere af samlingen.

En tegner, en forfatter, en karakter eller måske noget helt andet? Det kunne være sjovt at se hvad I andre "dyrker" - meget gerne med billeder.

Selv har jeg bl.a. en svaghed for tegneren Tim Sale som jeg synes har en helt unik stil.

Jeg prøver med det samme opslag i en facebookgruppe, bare for at se hvor der kommer mest respons. :)
Flot ser det ud med de Absolute bøger
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar