Jeg er helt på linje med dig, Antaeus, mht. Saga. Jeg læste lidt i starten, men blev slet ikke fanget ind. Et eller andet ved Paper Girls fangede min opmærksomhed (jeg troede f. eks. i starten, det var Mark Waid, der skrev

), og så må jeg indrømme, jeg blev fanget. Det er noget med handlingen, (se'fø'li' - suk, sagde jeg til mig selv), men der er en interageren mellem pigerne, som er troværdig.
Billedet af USA giver også mig et eller andet. Det KAN være for amerikansk for nogle, men det er lidt som om, jeg selv er vokset op i kvarteret, hvilket er helt ved siden af, da jeg er opvokset på stenbroen 2200 - 2400 i Kbh. De 4 forskellige typer trækker tråde tilbage til de utallige bogserier, jeg har læst, De 5, Hardy drengene, De tre detektiver, Jan, Mysterie osv., dog klart mere nutidigt, og jeg har med længsel ventet på vol .5.
Der er andet af Chiang, jeg bedre kan lide, men det er som om, hans her lidt mere løst skitserende stil sammen med farvelægningen, som også er lidt anderledes, alligevel passer godt sammen med fortællingen.
Jeg må anbefale at du bider tænderne sammen og giver den et skud til

velvidende, at der jo er bunker, der skal læses! Jeg er selv ikke den store sci - fi fan, men denne her rammer et eller andet i mig, som det fremgår.
mvh.