Blueberry spørgsmål

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Blueberry spørgsmål

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Nøhr skrev:
Carsten Søndergaard skrev: Interpresse/Carlsen-albummene er derimod krediteret:
(diverse navne)
Min hukommelse er som en si... Det er s'gu godt du har tjek på tingene Carsten.
Desværre strækker min viden sig ikke til at kunne genkende tekstningerne i Blueberry 1-18, bortset fra at album 12 helt uomtvisteligt er tekstet af Erik Mosegård Jensen. Der er mindst tre andre, måske fire, som har tekstet de 17 andre. Ingen af dem i en stil, der bare tilnærmelsesvis minder om Girauds egne bogstaver.

Rebecca Løwe var gudsbenådet, når hun var bedst, og dygtig til at eftergøre forskellige originale håndtekstninger. Derfor forekommer det mig udelukket, at hun er en af de andre. Når hun var allerbedst, skrev vi "Kalligraferet af Rebecca Løwe" i stedet for "Håndtekstet af Rebecca Løwe".
morlyk1
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 555
Tilmeldt: 17. maj 2005, 11:21
Geografisk sted: københavn
Kontakt:

Re: Blueberry spørgsmål

Indlæg af morlyk1 »

Her er et eksempel på forskellen mellem den oprindelige og Egmonts senere samlede udgave. Førstnævnte er trykt på mat papir med Frank Madsens smukke håndtekstning, mens sidstnævnte er trykt på blankt papir med en knap så klædelig computerfont.

Billede

Billede
Sanderhage
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 112
Tilmeldt: 2. dec 2004, 16:19

Re: Blueberry spørgsmål

Indlæg af Sanderhage »

Hvorfor spørger I ikke bare Rebecca og Henrik om de har tekstet de pågældende album? De er på FB og lette at finde.
Sopranos
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 182
Tilmeldt: 17. feb 2006, 22:19

Re: Blueberry spørgsmål

Indlæg af Sopranos »

Lars S skrev:
Carsten Søndergaard skrev:
Sopranos skrev:Engang var den gamle redaktør omgærdet af en vis respekt, den tid er forlængst forbi. Den gamle cirkusklovn har forlængst undermineret sin optjente autoritet med tåbelige rødvinsfordrukne bemærkninger som ovenstående.
Men hvori består det fordrukne sludder? Det er jo sandt. Både at det er den sande og hellige udgave. Og at jeg har sagt det.
Sopranos er en sur mand/kvinde - hold da op!!
Som minimum burde man tale fornuftigt til den man er uenig med - det her er ren trolling.

Men Carsten du tager det sgu meget godt - respekt til dig!
Hvis du kendte Sopranos lidt bedre, ville du vide at Pøbeljournalens parlement rager ham af helvede til.
Senest rettet af Sopranos 13. apr 2019, 20:21, rettet i alt 1 gang.
“Sir, you are drunk.”
“Madam, you are ugly. In the morning, I shall be sober.”
Sopranos
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 182
Tilmeldt: 17. feb 2006, 22:19

Re: Blueberry spørgsmål

Indlæg af Sopranos »

Erling Søby skrev:Enig. Jeg har ikke andet end respekt for Carsten og hans indsats.

Og hvis man så vil være en sur mand/kvinde, så bør man ihvertfald stå ved det, og ikke gemme sig bag et pseudonym.
Nå, ja. Søby. Jeg husker udmærket hvorledes Carsten var den eneste der bakkede dig op sidst du fik en Hjerneblødning og mente at Googa ikke måtte anvende ordet ordet katastrofe på seriejournalen.

I øvrigt kender Carsten mig udmærket. Det gør du også. Jeg er ham den latterligt kønne mand der er et hoved højere end dig. Men blot vejer en tredjedel af din vægt ogt stadigt har sit hår. Derudover skaffede jeg dig et nummer til Grzegorz Rosiński i 2016. Da du kom for sent.
Senest rettet af Sopranos 13. apr 2019, 20:28, rettet i alt 2 gange.
“Sir, you are drunk.”
“Madam, you are ugly. In the morning, I shall be sober.”
Sopranos
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 182
Tilmeldt: 17. feb 2006, 22:19

Re: Blueberry spørgsmål

Indlæg af Sopranos »

Carsten Søndergaard skrev:
Antaeus skrev:Helt ærligt, enhver kan se at udsagnet er problematisk og uærligt.
Netop: Det ligger i sagens natur, at det er et udsagn, der kan og bør stilles spørgsmålstegn ved og diskuteres. Ligesom alt andet, nogen kalder for "sandt" eller "helligt".*
*Citat af Carsten Søndergaard.
Antaeus skrev:Og hvis andre har kaldt udgaven noget og i ønsker det stående så citerer i selvfølgelig det ordret med stjerne. Og ved forklaring til stjernen står hvem som har sagt det og reference.
Så du foreslår, at vi tilføjer: Dette udsagn er allerede blevet kaldt for en tåbelig rødvinsfordrukken bemærkning* og uærligt og yderst kritisabelt**.
*Citat af Sopranos (ved at navngive citatets ophavsmand er autenticiteten fastslået, alle kender jo Sopranos)
**Citat af Antaeus (ved at navngive citatets ophavsmand er autenticiteten fastslået, alle kender jo Antaeus)
Antaeus skrev:Hvis i skal gøre det her seriøst så skriver i selvfølgelig at her på Cobolt mener vi at det er den sande og hellige udgave.
Men det "mener" "vi" jo ikke "på Cobolt". Vi har bare hørt, at nogen omtaler den sådan.
Jeg har har aldrig mødt et menneske med en underholdningsværdi som din Carsten, Jeg simpelthen knuselsker dig,
“Sir, you are drunk.”
“Madam, you are ugly. In the morning, I shall be sober.”
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 866
Tilmeldt: 29. mar 2005, 11:38
Geografisk sted: Odense

Re: Blueberry spørgsmål

Indlæg af Lars S »

Sopranos skrev: Hvis du kendte Sopranos lidt bedre, ville du vide at Pøbeljournalens parlement rager ham af helvede til.
Jeg kunne slet ikke tænke mig at lære SURpranos at kende.
Sopranos
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 182
Tilmeldt: 17. feb 2006, 22:19

Re: Blueberry spørgsmål

Indlæg af Sopranos »

Lars S skrev:
Sopranos skrev: Hvis du kendte Sopranos lidt bedre, ville du vide at Pøbeljournalens parlement rager ham af helvede til.
Jeg kunne slet ikke tænke mig at lære SURpranos at kende.
Du godeste nej. Jeg plejer heller ikke at omgås bondeknolde fra fyn.
“Sir, you are drunk.”
“Madam, you are ugly. In the morning, I shall be sober.”
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Blueberry spørgsmål

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Sopranos skrev:Jeg har har aldrig mødt et menneske med en underholdningsværdi som din Carsten, Jeg simpelthen knuselsker dig,
Det ved jeg, det er jo min ulykke og mit åg. Folk skulle bare vide, hvor belastende det er at være så afholdt.
Sopranos skrev:I øvrigt kender Carsten mig udmærket.
Hvis det er tilfældet, hvorfor har jeg så aldrig hilst på nogen, der hedder Sopranos? Eller bare nogen, der hælder tilsvarende galde ud over mig og mange andre?

Hvor kommer al den vrede og alt det hemmelighedskræmmeri dog fra? Havde Fredric Wertham og Tørk Haxthausen mon alligevel ret?
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Blueberry spørgsmål

Indlæg af Erling Søby »

"Sopranos":
I øvrigt kender Carsten mig udmærket. Det gør du også. Jeg er ham den latterligt kønne mand der er et hoved højere end dig. Men blot vejer en tredjedel af din vægt ogt stadigt har sit hår. Derudover skaffede jeg dig et nummer til Grzegorz Rosiński i 2016. Da du kom for sent.
Ligesom Carsten så tror jeg ikke, at jeg nogensinde har hilst på nogen ved navn Sopranos. Og hvad resten angår, så har det ikke efterladt noget spor i min erindring. Og så har du vist fået al den opmærksomhed du fortjener og mere til.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 866
Tilmeldt: 29. mar 2005, 11:38
Geografisk sted: Odense

Re: Blueberry spørgsmål

Indlæg af Lars S »

Sopranos skrev:
Lars S skrev:
Sopranos skrev: Hvis du kendte Sopranos lidt bedre, ville du vide at Pøbeljournalens parlement rager ham af helvede til.
Jeg kunne slet ikke tænke mig at lære SURpranos at kende.
Du godeste nej. Jeg plejer heller ikke at omgås bondeknolde fra fyn.
Og tak for det!
Sopranos skrev: Hvis du kendte Sopranos lidt bedre, ville du vide at Pøbeljournalens parlement rager ham af helvede til.
Nu praler du vist - du bruger trods alt megen energi på det her.
Har sgu lidt ondt af dig.

Håber du får en go' Påske
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Blueberry spørgsmål

Indlæg af GoogaMooga »

Det er rgtigt, at der var nogle flotte håndtekster på visse albums, men med så mange håndtekstere på den serie, tror jeg alligevel, man er bedre stillet med Egmonts bogserie. Det blanke papir er selvfølgelig lidt træls, men man kan da i det mindste bedre se detaljerne. Den mat-papir-side, som morlyk har postet, virker lidt mudret eller dunkel.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Blueberry spørgsmål

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev:Det er rgtigt, at der var nogle flotte håndtekster på visse albums, men med så mange håndtekstere på den serie, tror jeg alligevel, man er bedre stillet med Egmonts bogserie. Det blanke papir er selvfølgelig lidt træls, men man kan da i det mindste bedre se detaljerne. Den mat-papir-side, som morlyk har postet, virker lidt mudret eller dunkel.
Jeg er enig.

Jeg har også lagt mærke til, at hvis det ikke er god farvelægning, godt papir og generel god kvalitet så kan mat papir være ret skidt. Det synes jeg ses i nogle af nyudgivelserne af gamle amerikanske klassikere. Jeg ved ikke om de bare kopierer og ikke nyfarvelægger eller hvad der gøres, men flere af dem virker ret mudret. I de tilfælde tror jeg vi ville være bedre tjent med blankt papir.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Blueberry spørgsmål

Indlæg af Antaeus »

Carsten Søndergaard skrev:
Antaeus skrev:Helt ærligt, enhver kan se at udsagnet er problematisk og uærligt.
Netop: Det ligger i sagens natur, at det er et udsagn, der kan og bør stilles spørgsmålstegn ved og diskuteres. Ligesom alt andet, nogen kalder for "sandt" eller "helligt".*
*Citat af Carsten Søndergaard.
Antaeus skrev:Og hvis andre har kaldt udgaven noget og i ønsker det stående så citerer i selvfølgelig det ordret med stjerne. Og ved forklaring til stjernen står hvem som har sagt det og reference.
Så du foreslår, at vi tilføjer: Dette udsagn er allerede blevet kaldt for en tåbelig rødvinsfordrukken bemærkning* og uærligt og yderst kritisabelt**.
*Citat af Sopranos (ved at navngive citatets ophavsmand er autenticiteten fastslået, alle kender jo Sopranos)
**Citat af Antaeus (ved at navngive citatets ophavsmand er autenticiteten fastslået, alle kender jo Antaeus)
Antaeus skrev:Hvis i skal gøre det her seriøst så skriver i selvfølgelig at her på Cobolt mener vi at det er den sande og hellige udgave.
Men det "mener" "vi" jo ikke "på Cobolt". Vi har bare hørt, at nogen omtaler den sådan.
Des mere Carsten kommenterer på den her sag, des mere pinligt bliver det for Cobolt.

Og så forstår jeg ikke, at i andre bare ser usagt til at Cobolt spiller uærligt spil med eget citat for at sælge deres samlebind.

Synes i det er i orden?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Blueberry spørgsmål

Indlæg af Erling Søby »

Carsten:
Men det er jo ikke forlagets mening. Det er et citat. Som man vil notere sig, står der netop ikke, at den ER den sande og hellige udgave.
Carsten har da gjort det helt klart, at det ikke er et selvopfundet citat, så jeg forstår ikke, at du bliver ved med at påstå det, Antaeus?
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Besvar