Nyt om Jerry Spring fra Fahrenheit

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Nyt om Jerry Spring fra Fahrenheit

Indlæg af GoogaMooga »

Det lader nu til, at det lukningstruede Jerry Spring projekt vil fortsætte og blive gjort færdig. Bind 3 er klar til tryk, men man skal være forberedt på, at oplaget bliver sat lidt ned. Løssalgsprisen vil muligvis også stige lidt.

Jerry Spring - L'Intégrale - tome 3 - Jerry Spring 3 intégrale 1958-1962

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Nyt om Jerry Spring fra Fahrenheit

Indlæg af Antaeus »

Fint, at den endelig kommer.
Jeg har længe tvivlet.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Nyt om Jerry Spring fra Fahrenheit

Indlæg af Gimli »

Ja - Gode nyheder. Jeg ved ikke om jeg køber, men de to tidligere bind har i mindst 2 år, slet ikke været inde i billedet, fordi det har været så usikkert om der kom mere.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Nyt om Jerry Spring fra Fahrenheit

Indlæg af Antaeus »

Gimli skrev:Ja - Gode nyheder. Jeg ved ikke om jeg køber, men de to tidligere bind har i mindst 2 år, slet ikke været inde i billedet, fordi det har været så usikkert om der kom mere.
Det er egentlig et lidt sjovt koncept det der med at man venter med at købe eller ikke vil købe fordi man ikke er sikker på om de sidste bøger udkommer. De første bøger bliver jo ikke dårligere af at de sidste bøger ikke udkommer.

Jeg kan godt se at det er ærgerligt at man ikke får hele samlingen, men er det noget man ellers ikke har så er lidt bedre end ingenting, er min mening. Og køber man så kan det være at det hele kommer.

Der er flere serier hvor jeg ikke nødvendigvis vil have det hele, men bare stopper ved det jeg synes er godt og så dropper resten af serien. Her tager jeg selvfølgelig selv stilling. Det er noget anerledes når det ikke udkommer så har man ikke selv valget.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Nyt om Jerry Spring fra Fahrenheit

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Antaeus skrev:
Gimli skrev:Ja - Gode nyheder. Jeg ved ikke om jeg køber, men de to tidligere bind har i mindst 2 år, slet ikke været inde i billedet, fordi det har været så usikkert om der kom mere.
Det er egentlig et lidt sjovt koncept det der med at man venter med at købe eller ikke vil købe fordi man ikke er sikker på om de sidste bøger udkommer. De første bøger bliver jo ikke dårligere af at de sidste bøger ikke udkommer.

Jeg kan godt se at det er ærgerligt at man ikke får hele samlingen, men er det noget man ellers ikke har så er lidt bedre end ingenting, er min mening. Og køber man så kan det være at det hele kommer.
Jeg kan ikke være mere enig. Hvis alle sidder og venter på at se, om det hele nu også kommer - ja, så er det stensikkert, at det hele ikke kommer.

Jeg gentager gerne mig selv: At udgive ting, som nostalgikere efterspørger, kræver umiddelbar opbakning. Ellers fortsætter de ikke. Forlaget investerer et sted mellem 50.000 og 100.000 kr. i hvert samlebind. Den enkelte samler investerer 300 eller 400 kr. Hvis det hele mislykkes, har forlaget mistet mange tusind kroner og intet fået ud af det. Den enkelte samler har trods alt kun mistet et par hundrede kroner - men har til gengæld fået en stor læseoplevelse for pengene.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Nyt om Jerry Spring fra Fahrenheit

Indlæg af Gimli »

Antaeus skrev:
Gimli skrev:Ja - Gode nyheder. Jeg ved ikke om jeg køber, men de to tidligere bind har i mindst 2 år, slet ikke været inde i billedet, fordi det har været så usikkert om der kom mere.
Det er egentlig et lidt sjovt koncept det der med at man venter med at købe eller ikke vil købe fordi man ikke er sikker på om de sidste bøger udkommer. De første bøger bliver jo ikke dårligere af at de sidste bøger ikke udkommer.

Jeg kan godt se at det er ærgerligt at man ikke får hele samlingen, men er det noget man ellers ikke har så er lidt bedre end ingenting, er min mening. Og køber man så kan det være at det hele kommer.

Der er flere serier hvor jeg ikke nødvendigvis vil have det hele, men bare stopper ved det jeg synes er godt og så dropper resten af serien. Her tager jeg selvfølgelig selv stilling. Det er noget anerledes når det ikke udkommer så har man ikke selv valget.
Det kan jeg godt følge. Men i forhold til Jerry Spring, så står der tydeligt angivet på cover-forsiden; 'Komplet'. Men når der så er tale om at det er usikkert - tja. Ikke et seriøst argument det ved jeg godt. Men hvis jeg begynder på en serie, vil jeg gerne have at, det er mig der beslutter mig til at stoppe og ikke forlaget (læs andres lyst til at købe serien).
Senest rettet af Gimli 3. maj 2019, 01:44, rettet i alt 1 gang.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Nyt om Jerry Spring fra Fahrenheit

Indlæg af Gimli »

Carsten Søndergaard skrev:Jeg kan ikke være mere enig. Hvis alle sidder og venter på at se, om det hele nu også kommer - ja, så er det stensikkert, at det hele ikke kommer.

Jeg gentager gerne mig selv: At udgive ting, som nostalgikere efterspørger, kræver umiddelbar opbakning. Ellers fortsætter de ikke. Forlaget investerer et sted mellem 50.000 og 100.000 kr. i hvert samlebind. Den enkelte samler investerer 300 eller 400 kr. Hvis det hele mislykkes, har forlaget mistet mange tusind kroner og intet fået ud af det. Den enkelte samler har trods alt kun mistet et par hundrede kroner - men har til gengæld fået en stor læseoplevelse for pengene.
I forhold til Jerry Spring bliver det ikke som følge af nostalgi jeg kommer til at købe den - hvis jeg vælger at købe den. Jeg har kun læst; Pigen fra kløften??? Og var ikke oppe i højeste oplevelses-lag, men det er MANGE år siden, og jeg husker ærlig talt ikke albummet særlig godt.

Men det hænder at jeg køber nogle serier på grund af deres historiske betydning. Det gælder f.eks. Corto Maltese og reelt også Tintin. Det handler lidt om at opleve det er en mangel i samlingen, hvis jeg ikke har dem. (Og så har begge de nævnte serier også givet mig rimelige gode læseoplevelser ved nogle af albummene). Jerry spring kan godt komme i betragtning her, fordi jeg stort set ikke har noget i en realistisk streg fra 1950'erne fra det fransk/belgiske tegneseriemarked. Men det er ikke en 'must' serie for mit vedkommende.
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Nyt om Jerry Spring fra Fahrenheit

Indlæg af superboy »

Ser ut som at det kommer mer.
Vedhæftede filer
jerry spring 3.JPG
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Nyt om Jerry Spring fra Fahrenheit

Indlæg af GoogaMooga »

ENDELIG!! HOSIANNA I DET HØJESTE!!

:o :D :o :D :o :D
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Maverick
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 146
Tilmeldt: 1. jan 2018, 15:20

Re: Nyt om Jerry Spring fra Fahrenheit

Indlæg af Maverick »

Så Gimli, så er det bare med at komme ud og investere nu hvor du kan regne med at serien kommer komplet :mrgreen:
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Nyt om Jerry Spring fra Fahrenheit

Indlæg af Gimli »

Maverick skrev:Så Gimli, så er det bare med at komme ud og investere nu hvor du kan regne med at serien kommer komplet :mrgreen:
Det øger interessen - og jeg udelukker ikke noget. 50'/60'erne er kendetegnet ved et meget lavt antal udgivelser på dansk med en realistisk streg. Men, men, men PENGEPUNGEN er desværre også en begrænsning. Og jeg må så småt også begynde at overveje hyldepladsen :cry:
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Nyt om Jerry Spring fra Fahrenheit

Indlæg af Robin »

Så var Jerry Spring 3 og 4 d.d. lige i Fantasks nyhedsbrev! Tillykke!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Nyt om Jerry Spring fra Fahrenheit

Indlæg af GoogaMooga »

Også hos Faraos!
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Nyt om Jerry Spring fra Fahrenheit

Indlæg af GoogaMooga »

Hmmm...

Billede

Billede

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Nyt om Jerry Spring fra Fahrenheit

Indlæg af benadikt »

Men hvorfor har dansk nr. 3 og 4 næsten identiske forsider??
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Besvar