Anbefaling søges :)

Besvar
Laura Palaver
Indlæg: 2
Tilmeldt: 19. maj 2019, 14:32

Anbefaling søges :)

Indlæg af Laura Palaver »

Hej! Min far er en kæmpe stor tegneserienørd og jeg har lidt brug for hjælp til at finde en fødselsdagsgave til ham, så jeg tænkte dette var et godt sted at spørge om hjælp.

Jeg er selv mest til graphic novels, men min far er af den klassiske "Asterix"/"Tintin"/"Natasha"/"Thorgal"/"Valhalla"/"Splint & Co"-skole, så han er mest til serier og adventure-agtige historier.

Kan i anbefale nogle gode, nyere serier i den stil? Gerne med krimielementer? :D

Jeg overvejer måske noget skrevet af Posy Simmonds - fandt nogle af hendes historier her https://www.saxo.com/dk/forfatter/posy-simmonds_4805968. Har i læst noget af hende og kan hun anbefales?

På forhånd tak!!
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Anbefaling søges :)

Indlæg af Antaeus »

Hej,
Og velkommen til.

Hvis han ikke kender Bernard Prince og Rødskæg så kunne det sikkert være lige noget for ham, men det er ikke lidt nyere serier.

Jeg vil anbefale "Den Sidste Tempelridder" som er en krimi med en god portion historie blandet fint ind i. Den er godt tegnet og fortalt og så er den stadig i den mere klassiske fortællestil i albumform. Det er en afsluttet historie i fire album. De skal læses i rækkefølge.

Der kommer to album mere i serien, men de første fire er en afsluttet historie.

Anmeldelse af første album, der er også anmeldelse af de andre album.
https://serieland.dk/anmeldelser/den-si ... der-koden/

Jeg kender Posy Simmonds.

Billede
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Anbefaling søges :)

Indlæg af Robin »

Hej Laura (og Antaeus)

Den Sidste Tempelridder er et godt forslag. Når din far nu kan lide de ting, du remser op, så kunne du jo give ham noget af det eller noget i den stil, men noget han IKKE har. Der er lige kommet nye Allan Falk titler, både et album og samlng, det er klassisk krimi. Der er noget, der hedder Bob Morane, fine ting, og du bør nok sørge for, det kan byttes :D . Af det, du selv foreslår, har jeg læst Cassandra Darke af Posy Simmonds, den er brandgo', men smag og behag er jo forskellig! Held og lykke med indkøb, der er jo også gavekortmuliheden :wink: .

I alle tilfælde er din far heldig at have en datter, der gør sig umage med at finde gaver, der falder i det fædrene ophavs smag. Jeg er selv så heldig at være begunstiget med to af slagsen! Det sætter vi "gamlinge" stor pris på!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Anbefaling søges :)

Indlæg af Gimli »

Der er en del serier, som fremhæves for tiden;

Undertaker (Western)
SHI (organiseret kriminalitet/hævn)
Der var engang i Frankrig (Historisk baseret spændingsfortælling)

Robin har dog en pointe med Allan Falk - især hvis du ved om din far er/var begejstret for et ældre tegneseriemagasin der ikke eksisterer mere; Fart og tempo.
Tommy Jensen
Indlæg: 3
Tilmeldt: 16. maj 2019, 22:43

Re: Anbefaling søges :)

Indlæg af Tommy Jensen »

Hvis du er på udkig efter detektiv serier, så er her et par bud!

Nestor Burma er nok min favorit detektivserie for tiden! Du kan både starte frisk med den nye "Lusk i Latinerkvarteret" eller gå tilbage til de ældre Tardi bøger og "Tåge over Tolbiac Broen".

Billede

Så er der Robert Sax, der er kommet tre albums i serien indtil nu!

Billede

Og endelig Jerome K. Jerome, som dog er mere af en humor serie. Men der rigtige sager han skal opklare.

Billede

Håber det hjælper :D
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Anbefaling søges :)

Indlæg af Robin »

Jeg kan VARMT bakke op om Jerome K. Jerome! Den havde jeg glemt, sikkert fordi den er så ny på det danske marked., eller jeg er men gammel tosse! Det er "value for money" ! Tre historier i een bog til fin pris!


mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Laura Palaver
Indlæg: 2
Tilmeldt: 19. maj 2019, 14:32

Re: Anbefaling søges :)

Indlæg af Laura Palaver »

Tusind tak for alle de gode råd! Jeg endte faktisk med at købe Posy Simmonds-tegneserien (som han også blev super glad for, måske især fordi den var lidt anderledes end hans go-to), men jeg har vist ham denne her tråd sidenhen og nu skal vi snart på familieudflugt til faraos cigarer i lyngby og kigge nærmere på jeres gode forslag :D :lol:

Uventet nok er jeg selv blevet helt forgabt i tegneserien Ekho https://www.saxo.com/dk/new-york_christ ... 8792048240, mens jeg kiggede efter serier, så nu er jeg selv godt på vej til at blive serieentusiast :P
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Anbefaling søges :)

Indlæg af Antaeus »

Laura Palaver skrev:Tusind tak for alle de gode råd! Jeg endte faktisk med at købe Posy Simmonds-tegneserien (som han også blev super glad for, måske især fordi den var lidt anderledes end hans go-to), men jeg har vist ham denne her tråd sidenhen og nu skal vi snart på familieudflugt til faraos cigarer i lyngby og kigge nærmere på jeres gode forslag :D :lol:

Uventet nok er jeg selv blevet helt forgabt i tegneserien Ekho https://www.saxo.com/dk/new-york_christ ... 8792048240, mens jeg kiggede efter serier, så nu er jeg selv godt på vej til at blive serieentusiast :P
Spændende hvad i kommer hjem med.

Det er vel også svært ikke at komme til når man kan se alle de lækre tegninger og historier. Og der er jo en masse af vælge imellem.

Ekho, er også god og med virkelig fine tegninger, som er ret vigtigt for mig for har den ikke gode tegninger så går jeg hellere til noget andet der har.

Var der andre end Ekho som også vakte lidt interesse?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar