Vi må bakke op om Zoom's "Bob Morane"

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Vi må bakke op om Zoom's "Bob Morane"

Indlæg af GoogaMooga »

Desværre sælger "Bob Morane" ikke så godt, men vi kan redde den. Det er op til os. Skriv til Zoom og sig, at I støtter projektet og er villige til at betale lidt mere. Alternativet er et fransk kursus.

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Vi må bakke op om Zoom's "Bob Morane"

Indlæg af Gimli »

For mit vedkommende er jeg ikke i tvivl. Jeg køber serien så længe den udkommer (Vance som tegner), også selv om jeg ikke har læst noget af det endnu. Men når jeg i den grad kan nyde Vances tegninger i Bruce J. Hawker, der har en relativ ligegyldig historie (4 ud af de første 5 album), så skal jeg have det Vance jeg kan få. I det her tilfælde må jeg følge dig Googa - historien kan godt være sekundær, når tegningerne når et vist niveau. Der skal dog lidt mere til, før jeg indtager den holdning end tilfældet er hos dig :wink: Men Vance er kommet op i den klasse.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Vi må bakke op om Zoom's "Bob Morane"

Indlæg af GoogaMooga »

Gimli skrev:For mit vedkommende er jeg ikke i tvivl. Jeg køber serien så længe den udkommer (Vance som tegner), også selv om jeg ikke har læst noget af det endnu. Men når jeg i den grad kan nyde Vances tegninger i Bruce J. Hawker, der har en relativ ligegyldig historie (4 ud af de første 5 album), så skal jeg have det Vance jeg kan få. I det her tilfælde må jeg følge dig Googa - historien kan godt være sekundær, når tegningerne når et vist niveau. Der skal dog lidt mere til, før jeg indtager den holdning end tilfældet er hos dig :wink: Men Vance er kommet op i den klasse.
Det er jeg meget glad for at høre, Gimli. Vance er måske den slags tegner, men kommer til at værdsætte langsomt. I 80'erne var han bare en god tegner for mig, men han er støt vokset i min agtelse, og i dag er han min favorit blandt de europæiske.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 866
Tilmeldt: 29. mar 2005, 11:38
Geografisk sted: Odense

Re: Vi må bakke op om Zoom's "Bob Morane"

Indlæg af Lars S »

Har købt de to første og køber gerne flere - men hvor mange samlebind burde der udkomme for at vi har fået alt?
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Vi må bakke op om Zoom's "Bob Morane"

Indlæg af Antaeus »

Lars S skrev:Har købt de to første og køber gerne flere - men hvor mange samlebind burde der udkomme for at vi har fået alt?
Faktisk ikke så mange, hvis vi tager kun Vance.
https://comicwiki.dk/wiki/Bob_Morane
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Vi må bakke op om Zoom's "Bob Morane"

Indlæg af benadikt »

William Vance har tegnet 18 albumlange historier, som bør passe til 6 bøger fra Zoom. Derudover har han tegnet de sidste to sider i en kort historie, der ellers blev tegnet af Gérald Forton.

Jeg har købt begge bøgerne, der hidtil er udgivet, og har - lige som I andre i denne tråd - planer om at købe alle bøger med Vance, også selv om Zoom bliver tvuget til at forhøje priserne.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Maximum
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 463
Tilmeldt: 22. sep 2008, 23:24
Geografisk sted: Central Florida

Re: Vi må bakke op om Zoom's "Bob Morane"

Indlæg af Maximum »

Er helt enige med Gimli og GoogaMooga, kob los!
Ligesom Gimli har jeg selv ikke haft tid til at laese dem endnu, men jeg har kobt dem og vil helt klart kobe ALLE der bliver trykt.
Som GoogaMooga siger sa er alternativet at tage Fransk kursus :-)
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Vi må bakke op om Zoom's "Bob Morane"

Indlæg af marius »

Jeg synes 400kr pr bog er alt for meget i forhold til hvad man får. Jeg kan til nød leve med at ekstramateriale er undladt. Men jeg står af når papir og omslag er helt igennem discount agtigt og på ingen måde lækkert.
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 380
Tilmeldt: 3. feb 2009, 03:43
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Re: Vi må bakke op om Zoom's "Bob Morane"

Indlæg af Jack J »

marius skrev:Jeg synes 400kr pr bog er alt for meget i forhold til hvad man får. Jeg kan til nød leve med at ekstramateriale er undladt. Men jeg står af når papir og omslag er helt igennem discount agtigt og på ingen måde lækkert.
Man kan jo shoppe lidt rundt. Hos Gucca koster de to første henholdsvis 330 og 340 kr.
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Vi må bakke op om Zoom's "Bob Morane"

Indlæg af benadikt »

Og begge koster 330 kr. pr. stk. hos William Dam.
I øvrigt sender William Dam til udlandet og trækker momsen fra. Så jeg køber ret meget hos dem. (Bob Morane koster 264, når de sender udenfor Danmark).
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 380
Tilmeldt: 3. feb 2009, 03:43
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Re: Vi må bakke op om Zoom's "Bob Morane"

Indlæg af Jack J »

benadikt skrev:Og begge koster 330 kr. pr. stk. hos William Dam.
I øvrigt sender William Dam til udlandet og trækker momsen fra. Så jeg køber ret meget hos dem. (Bob Morane koster 264, når de sender udenfor Danmark).
Cool! To samlebind i det prisniveau hos Gucca garanterer også gratis porto inden for Danmark.

EDIT: Gælder Færøerne som "udland"?
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Vi må bakke op om Zoom's "Bob Morane"

Indlæg af Robin »

Jeg har købt begge samlinger og køber det, der kommer, også hvis det bliver lidt dyrere. Jeg VIL have dem.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Vi må bakke op om Zoom's "Bob Morane"

Indlæg af benadikt »

Jack J skrev:... Gælder Færøerne som "udland"?
Ja, som toldområde.
Det kan være lidt indviklet med, hvornår Færøerne regnes som en del af Danmark, og hvornår det regnes som selvstændigt område.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
maxus
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. aug 2007, 00:59

Re: Vi må bakke op om Zoom's "Bob Morane"

Indlæg af maxus »

Har også købt begge album og køber gerne flere - om end de kunne have været langt bedre med ekstramateriale osv. Men det er jo den evige diskussion med Zoom og de er som bekendt helt afvisende over for ekstramateriale i disse udgivelser.

Den lidt kedelige besked om Bob Morane kom på FB i forbindelse med forlagets egne overvejelser omkring hvordan de kommende Bruno Brazil udgivelser ville sælge. De var relativt optimistiske, men nævnte at Bob Morane helt tydeligt ikke solgte godt og selv om flere i tråden nævnte, at de var villige til at betale mere, så var de (også her) ret rigide omkring en evt. prisforhøjelse.

Jeg har - mildest talt - det selv lidt blandet omkring pris og kvalitet med Zooms udgivelser. Knapt 400,- pr. album i udsalgspris uden nogen former for ekstramateriale osv. mener jeg (som Zoom selv), helt principielt er absolut i overkanten i forhold til f.eks. hvad vi giver for Cobolts samlealbums, men på den anden side - det er jo Vance...
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Vi må bakke op om Zoom's "Bob Morane"

Indlæg af GoogaMooga »

Ja, lad os samtidig huske på, at gode antikvariske albums fra 1970erne rutinemæssigt løber op i flere hundrede kroner. Her hos Zoom får man trods alt tre albums i hvert bind.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar