Vi må bakke op om Zoom's "Bob Morane"

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Vi må bakke op om Zoom's "Bob Morane"

Indlæg af benadikt »

GoogaMooga skrev:... hos Zoom får man trods alt tre album i hvert bind.
Ja, 3 album til listepris kr. 398 er slet ikke så dyrt. Kr. 133 pr. stk. er ikke så langt fra standardprisen.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Vi må bakke op om Zoom's "Bob Morane"

Indlæg af Erling Søby »

Når man ser hvad man får for 400 kr. hos Cobolt - og her tænker jeg især på samlealbummene med Blueberry, Yoko Tsuno og Franka -, så er prisen for Bob Morane altså ret høj for en skrabet udgivelse. Og selvom jeg også gerne betalte lidt mere, så tror jeg desværre ikke det er vejen frem, hvis der skal nye købere til. Det havde måske været en bedre forretning for Zoom, om serien var blevet udgivet som enkeltalbums til normalpris.

Desværre frygter jeg, at det bliver det samme mønster vi kommer til at se med Sørøveren Rødskæg.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Vi må bakke op om Zoom's "Bob Morane"

Indlæg af GoogaMooga »

Erling Søby skrev: Desværre frygter jeg, at det bliver det samme mønster vi kommer til at se med Sørøveren Rødskæg.
Har du hørt/læst noget derom?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Vi må bakke op om Zoom's "Bob Morane"

Indlæg af Erling Søby »

Angående Rødskæg: Ikke andet, end at Zoom på FB tidligere har skrevet, at serien ikke sælger hurtigt, og at de efter udgivelsen af bind 2. vil se hvordan det går, før de tager stilling til om der kommer mere. Jeg håber da, den fortsætter, men det er ikke meldinger der gør det nemt at bevare optimismen.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Vi må bakke op om Zoom's "Bob Morane"

Indlæg af benadikt »

Det sidste jeg har set fra Zoom om Rødskæg er dette opslag den 19. juli:

https://www.facebook.com/ForlagetZoom.d ... 2621148176

Det kunne være interessant med en opdatering.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Vi må bakke op om Zoom's "Bob Morane"

Indlæg af GoogaMooga »

Benadikt, har du styr på, hvor meget BM vi mangler, i tilfælde af, at den lukker med bind 2?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Vi må bakke op om Zoom's "Bob Morane"

Indlæg af benadikt »

GoogaMooga skrev:Benadikt, har du styr på, hvor meget BM vi mangler, i tilfælde af, at den lukker med bind 2?
Som jeg skrev tidigere i tråden, Vance har tegnet 18 albumlange historier (og afslutningn på én historie før dem).
Så hans historier ville passe ind i 6 bøger. 17 af disse 18 historier er udgivet på mindst ét at de skandinaviske sprog, men meget spredt, så de er måske ikke alle så lette at få fat i.
Oversigt:
https://comicwiki.dk/wiki/Bob_Morane#Oversigt
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Vi må bakke op om Zoom's "Bob Morane"

Indlæg af GoogaMooga »

benadikt skrev:
GoogaMooga skrev:Benadikt, har du styr på, hvor meget BM vi mangler, i tilfælde af, at den lukker med bind 2?
Som jeg skrev tidigere i tråden, Vance har tegnet 18 albumlange historier (og afslutningn på én historie før dem).
Så hans historier ville passe ind i 6 bøger. 17 af disse 18 historier er udgivet på mindst ét at de skandinaviske sprog, men meget spredt, så de er måske ikke alle så lette at få fat i.
Oversigt:
https://comicwiki.dk/wiki/Bob_Morane#Oversigt
Så selv hvis vi holder os til de dansksprogede, er vi næsten i mål. Hvis Zoom bare kunne udgive ét bind til med de resterende, så er den på sin vis hjemme.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Vi må bakke op om Zoom's "Bob Morane"

Indlæg af benadikt »

Ja, hvis Zoom udgiver én bog mere, så er alle Vances 18 historier udgivet på skandinavisk. 16 af dem på dansk, og de to andre på både norsk og svensk.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Vi må bakke op om Zoom's "Bob Morane"

Indlæg af D@niel »

GoogaMooga skrev:Alternativet er et fransk kursus.
Har også købt og vil købe, hvad Zoom udgiver.
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Vi må bakke op om Zoom's "Bob Morane"

Indlæg af Erling Søby »

Fra Zooms FB-side i dag:
Rødskæg. Der var et pænt hurtig salg i starten men siden er det gået noget langsomt. Vi trykte et lille oplag og der er røget godt 200 stk men vi håber at bog 2 sætter lidt mere skub i salget også af bog 1.

Bob Morane har været nævnt et par gange og den er lige på vippen. Salget af både bog 1 og 2 står rimelig stille lige nu og hvis der ikke sker noget de kommende måneder vi vi droppe flere udgivelser.
Der har været fremført ønske om vi satte prisen op for for at bevare serien, men vi ændrede ret kraftigt pris til 398 kr og højere synes vi altså ikke vi kan gå op. Bogen er trods alt kun på 144 sider og vi synes der er grænser for hvad en tegneserie skal koste. Den er nået med 398 kr. prisen.
Vi krydser fingre for der sker noget med salget på Bob Morane.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
maxus
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. aug 2007, 00:59

Re: Vi må bakke op om Zoom's "Bob Morane"

Indlæg af maxus »

Signaler helt som forventet fra Zoom men møg surt - både mht. Rødskæg og Bob Morane.

Man kunne have håbet at de havde set på begge projekter (eller blot et af dem), som con amore udgivelser, som de vist efter eget udsagn har gjort det med Max Jordan - men smag og behag osv.

Jeg ved godt, at der ikke er nogen som deler dette synspunkt, men jeg havde foretrukket at de så slet ikke havde udgivet de pågældende albums og overladt rettighederne til andre frem for at få endnu et afbrudt run på en serie/tegner på dansk. Det er den afbrudte udgivelsen af samlebindudgaven af I.K fra Egmont om igen, som Michael Nielsen også stod bag. Øv!

Nå, man kan naturligvis håbe på mindre mirakler - eller som Googa antyder - købe den på fransk og endda få ekstramateriale med :D
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Vi må bakke op om Zoom's "Bob Morane"

Indlæg af Erling Søby »

Maxus:
Jeg ved godt, at der ikke er nogen som deler dette synspunkt, men jeg havde foretrukket at de så slet ikke havde udgivet de pågældende albums og overladt rettighederne til andre frem for at få endnu et afbrudt run på en serie/tegner på dansk.
Jeg tror desværre ikke, at det havde gjort nogen forskel. Som jeg forstår det valgte Zoom at udgive de to serier efter opfordring fra læserne, og har haft den holdning, at de gerne gjorde det, blot det kunne løbe rundt. Det havde næppe været anderledes, hvis et andet forlag havde løftet opgaven.

Og hvor ærgerligt det end er, så vil jeg nu hellere se to bind med serierne på dansk end slet ingen.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
maxus
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. aug 2007, 00:59

Re: Vi må bakke op om Zoom's "Bob Morane"

Indlæg af maxus »

Det kan sagtens være at du har ret, Erling. Og fair nok set fra Zoom's side, hvis det har været udgangspunktet.

Jeg har bare lidt svært ved at forstå, at andre - og efter min helt egen opfattelse - inferiøre serier tilsyneladende sælges i større antal og dermed nok også generelt promoveres mere af Zoom - men sådan er markedsvilkårene jo i store træk.

Men folks købelyst påvirkes naturligvis også af den samlede mængde af albums på marked, pris/kvalitet forhold af det enkelte album, markedsføring osv. Og her tænker jeg, at man kunne have gjort mere, men det er naturligvis let og helt uforpligtende at sige udefra - det er jeg helt med på.

Nå, lad os nu ikke tage sorgerne alt for meget på forskud. Håber virkelig, at de får udgivet et sidste bind af Bob Morane, så Vance-delen kan blive næsten komplet udgivet på dansk, inkl. diverse Supertempo og Super Serie udgivelser.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Vi må bakke op om Zoom's "Bob Morane"

Indlæg af Robin »

maxus skrev:Det kan sagtens være at du har ret, Erling. Og fair nok set fra Zoom's side, hvis det har været udgangspunktet.

Jeg har bare lidt svært ved at forstå, at andre - og efter min helt egen opfattelse - inferiøre serier tilsyneladende sælges i større antal og dermed nok også generelt promoveres mere af Zoom - men sådan er markedsvilkårene jo i store træk.

Men folks købelyst påvirkes naturligvis også af den samlede mængde af albums på marked, pris/kvalitet forhold af det enkelte album, markedsføring osv. Og her tænker jeg, at man kunne have gjort mere, men det er naturligvis let og helt uforpligtende at sige udefra - det er jeg helt med på.

Nå, lad os nu ikke tage sorgerne alt for meget på forskud. Håber virkelig, at de får udgivet et sidste bind af Bob Morane, så Vance-delen kan blive næsten komplet udgivet på dansk, inkl. diverse Supertempo og Super Serie udgivelser.
Jeg er SÅ mening i alt dette!

mvh.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Besvar