Det månedlige barometer

Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

Månedens bedste læseoplevelse; Buddy Longway nr. 15 - Hooka-Hey.

Jeg er generelt glad for Buddy Longway. Jeg ved ikke hvorfor, men Hævnen har jeg før i tiden haft et særligt hjerte for. Men når man læser de 2 album inden for overskuelig tid, så ender Hooka-Hey altså som stærkeste oplevelse. Måske fordi fortællingen har nogle mere universelle elementer.

Månedens bedste tegneseriekøb. PUH den er svær denne gang. Jeg har jo modtaget årets hovedordre, med mere end 45 album. Og jeg skal jo vurdere det ud fra formodninger,da jeg ikke har læst noget af det endnu. Men jeg tænker det bliver;
Dansk sproget indkøb; SHI 2; Dæmonkongen
Engelsk sproget indkøb; On A Sunbeam
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Gimli skrev:Månedens bedste læseoplevelse; Buddy Longway nr. 15 - Hooka-Hey.

Jeg er generelt glad for Buddy Longway. Jeg ved ikke hvorfor, men Hævnen har jeg før i tiden haft et særligt hjerte for. Men når man læser de 2 album inden for overskuelig tid, så ender Hooka-Hey altså som stærkeste oplevelse. Måske fordi fortællingen har nogle mere universelle elementer.

Månedens bedste tegneseriekøb. PUH den er svær denne gang. Jeg har jo modtaget årets hovedordre, med mere end 45 album. Og jeg skal jo vurdere det ud fra formodninger,da jeg ikke har læst noget af det endnu. Men jeg tænker det bliver;
Dansk sproget indkøb; SHI 2; Dæmonkongen
Engelsk sproget indkøb; On A Sunbeam
Mht. bedste køb, så ku' det være sjovt at vide, hvad der ellers var i bunken, såd'n som sammenligningsgrundlag; al'så bare hvis du orker og sy's, det ku' være noget. Brian K. Vaughan fra Saga og Paper Girls er som dig ret begejstret for " On a Sunbeam".

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

Robin skrev: Mht. bedste køb, så ku' det være sjovt at vide, hvad der ellers var i bunken, såd'n som sammenligningsgrundlag; al'så bare hvis du orker og sy's, det ku' være noget. Brian K. Vaughan fra Saga og Paper Girls er som dig ret begejstret for " On a Sunbeam".

mvh.
Hej Robin.

Jeg har lagt billeder af leveringen ind i tråden; Hey - Den store jeg har lige købt tråd (eller hvad den nu hedder).
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Tusind tak! Jeg har været ovre og snuse. Det er en kolossal bunke! Det er jo fine sager uden, at jeg kender alt, men kender dog til det meste. Jeg kendte ikke "On a Sunbeam", må jeg med skam at melde. Jeg gik kold i Saga af B. K. Vaughn, men vil tjekke denne ud. Tak! Og god læselyst de kolde mørke vinteraftner, som sig nærmer!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

Oktober måneds bedste tegneserie-oplevelse; Thorgal - Hinsides den anden verden.

Thorgal er en af mine absolutte yndlingsserier. Hinsides den anden verden er på en og samme tid et album der både hører til blandt de bedre (men ikke bedste) og så ikke helt indfrier seriens ambitioner. Den tydelige afsnits-inddeling har altid har irriteret mig lidt, og river læseren en smule ud af stemningen. Men så får slutningen alligevel altid ramt mig, og ender med at overbevise mig om, at det her er et absolut kvalitetsalbum.

Bedste tegneseriekøb. Ingen køb i oktober. Afventer årets sidste ordre, som forhåbentligt kommer i november.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

Denne måneds bedste tegneserieoplevelse/læsning bliver:

Akira - Hersker over kaos
Hersker over kaos.jpg
Hersker over kaos.jpg (23.3 KiB) Vist 3755 gange
Det er anden gang jeg læser albummet. Første gang var jeg lidt skuffet. Blandt andet fordi jeg ikke var opmærksom på, at serien i Japan er udgivet i 7 eller 8 bind. Hersker over kaos er reelt opstarten på et nyt album i den japanske udgivelse. Da serien har det med at afslutte de fleste af de 7/8 album i et klimaks, hvor der undervejs næsten er en sugen i maven over, hvad der nu skal ske, kommer opstarten af det næste album let til at virke som et anti-klimaks. Men nu - hvor jeg kan sætte albummet i relation til hvad der er ved at blive bygget op til, er det faktisk et ganske glimrende album.

Bedste tegneseriekøb (baseret ud fra forventninger)
SHI 3 - Hævnens time
hævnens time.jpg
hævnens time.jpg (56.94 KiB) Vist 3755 gange
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af D@niel »

Månedens bedste læseoplevelse er månedens eneste. 6 x Lucky Luke. Det er mange år siden, jeg har læst dem, og det er for dårligt, for det er fremragende historier. Dalton-brødrene brænder folks hjem ned og slagter folks æsler. Det er ret voldsomme sager.
hævnerne1.jpg
hævnerne2.jpg
Jeg forventer, at det bedste køb bliver Blueberry 2, men nu må vi se.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

Månedens bedste tegneserieoplevelse; Ridder Goodwill - Ildens nøgle. Et virkelig godt Ridder Goodwill album, hvor serien for alvor finder sin stil og adskiller sig tilstrækkeligt fra Henrik og Hagbart til, at den bliver noget andet. Først og fremmest bliver magi et centralt tema i serien. Det har været med før, men fra dette album bliver det centralt.

(Formodet) bedste køb; Franka; Operation rovmord. Selv om Franka - som jeg oplever det - toppede i 90'erne, så har serien stadig evnen til at overbevise mig om sine kvaliteter.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Øjj, jeg er bagud igen, men prøver at hoppe på!

DECEMBER:

Bedste læseoplevelse blev: ALLAN FALK 2!

Bedste køb: THE QUESTION #1 fra DC/BLACK LABEL af Jeff Lemire, Bill Sienkiewicz & Denys Cowan.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af D@niel »

Februars bedste tegneserieindkøb: Den Store Asterix 1. Jeg har tidligere blæret mig med, at jeg ikke går meget op i ekstramateriale, men tak for kaffe, godt gået, Cobolt :shock:

Februars bedste tegneserielæseoplevelse: Clifton-arkiverne 1 fra Shadow Zone. Til at starte med er Clifton lige vel heldig i sin efterforskning men herlige streger, og der kommer mere kød på historierne sidenhen. I øvrigt er det interessant at følge udviklingen af Macherots detektiv over bare et par år.
1959-1960.jpg
1960.jpg
1960-1961.jpg
Og så havde man vist et lidt mere afslappet syn på stimulanser i 1959 :o :lol:
Vedhæftede filer
pep.jpg
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Antaeus »

Daniel, kan du bekræfte at Shadowzone har benyttet mat papir til Clifton samlebind?
Til alt andet benytter han så vidt jeg ved blankt papir. Zoom og E-voke benytter også blankt papir.
Cobolt og Faraos skifter mellem papirtyperne og det er muligt andre forlag også gør.

E-voke vil overveje om de skal benytte mat papir til Barelli.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af D@niel »

Hej Antaeus, ja, uden at gøre mig til ekspert i hvor mange grader af mat papir, der findes, så kan jeg bekræfte, at der er benyttet mat papir og ja, helt anderledes end det i Undertaker, Long John Silver og Overmand. Jeg har bedre lide det matte papir især til sådan en klassisk serie, så det er jeg meget tilfreds med.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Antaeus »

Det er rart at Bjarne har lyttet :)
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 866
Tilmeldt: 29. mar 2005, 11:38
Geografisk sted: Odense

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Lars S »

D@niel skrev:
Februars bedste tegneserielæseoplevelse: Clifton-arkiverne 1 fra Shadow Zone. Til at starte med er Clifton lige vel heldig i sin efterforskning men herlige streger, og der kommer mere kød på historierne sidenhen. I øvrigt er det interessant at følge udviklingen af Macherots detektiv over bare et par år.
Den kunne jeg rigtig godt tænke mig og har flere gange kigget på den i Faraos, Odense.
Men har ikke kunne få mig selv til at købe den, da jeg synes at den er virkelig dårlig trykt!

Det hele står meget uskarpt og meget mørkt. Lidt ærgerligt virkelig en serie jeg gerne købte.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Bedste tegneserieindkøb i januar: Et bundt Skipper Skræk fra genvrugsbiksen
Bedste tegneserielæseoplevelse i januar: Daredevil run fra Marvel, der køre for tiden

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Besvar