Marvel-DC-Image-Dynamite ørkenvandring

Besvar

Hvad springer du over?

Marvel
0
Ingen stemmer
DC
0
Ingen stemmer
Image
2
20%
Dynamite
3
30%
alle
3
30%
Archives til alle, og en Omni til jul
2
20%
 
Afgivne stemmer: 10

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Marvel-DC-Image-Dynamite ørkenvandring

Indlæg af GoogaMooga »

Det er snart LÆNGE siden, Chaykin har været i Image sektionen af den månedlige Previews moppe. Og hvornår så man sidst Frank Thorne og Esteban Maroto i Dynamite's sektion? I erkendelse af, at det er rent tidsspilde at granske de to sektioner, springer jeg dem bare over, og det har jeg gjort LÆNGE.

Så er der Marvel og DC, med et hæfte hver. Jeg ORKER næsten ikke at pløje igennem ca. 100 sider superbræk for hvert af disse to forlag, det er kvalmende, og slet ikke godt for mit blodtryk. Alligevel gør jeg det stadig, men NU må det få ende. Hidtil har jeg tænkt, det KUNNE jo være, der var noget Adams eller noget Maleev. Så er der jo også Clayton Crain, men han er vist helt ude af billedet. Heldigvis kan man hurtigt bladre om til Collected Editions i begge hæfter - dér, hvor guldet befinder sig. Golden oldies, indeed.

Der var engang, at forlagets universer gav mening, men nu er intet helligt mere, i The Big Two's dødskamp.

BOLLOCKS TO THIS:
Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Marvel-DC-Image-Dynamite ørkenvandring

Indlæg af Antaeus »

Det kan højest blive til en omnibus af de gamle klassikere.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Marvel-DC-Image-Dynamite ørkenvandring

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev:Det kan højest blive til en omnibus af de gamle klassikere.
Ja, stort set.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Marvel-DC-Image-Dynamite ørkenvandring

Indlæg af Robin »

Ja, det er lidt hårdt at være vidne til, når man er bladlæser og -samler. Jeg er mere hårdhudet end de fleste og kan tåle det meste, men jeg kan mærke at min entusiasme langsomt klinger af. Der er dog lyspunkter, men det er nok kun mig, der har det så'n. Legion og Superheroes, Leviathan (Alex Maleev), Superman /Action (lidt!), en Bat.historie i ny og næ (især næ) nogle DC one-shots, (Robin 80 år, Catwoman 80 år) Daredevil, og lidt til alt afhængig af dagsformen. Så er der selvfølgelig facsimile hæfterne og nogle Golden Age/Silver Age genoptryk, men jeg har det svært, indrømmet. Andre?

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
smfan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 526
Tilmeldt: 28. mar 2009, 13:44

Re: Marvel-DC-Image-Dynamite ørkenvandring

Indlæg af smfan »

Jeg er fast køber af Marvels nye run på Conan. Det er ikke Barry Smith, men det er langt bedre, end den franske udgave, vi får på dansk.
Jeg har lagt billet ind på Spiderman Noir, men har ikke læst den endnu.
Batman synes jeg stadigvæk har mange gode historier, men ellers ved jeg ikke, hvad der rører sig fra Marvel og DC.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Marvel-DC-Image-Dynamite ørkenvandring

Indlæg af Robin »

Jeg køber, læser, samler stadig en del DC/Marvel, og jeg stod med Spider-man Noir #1 inde i Fantask i går, onsdag, det kan man jo dér. Og det så fint nok ud, men jeg tænkte:" Blver du en gladere mand af at eje det her?" Jeg måtte blive mig selv svar skyldig. Jeg lod den stå, måske hopper jeg på senere, eller når den kommer som tpb. Sidst det skete, var da Jimmy Olsen #1 udkom; dén snupper jeg som tpb. Tom King (har lige afsluttet sit gode Batman forløb) og jeg så hans Adam Strange #1, også igår. Den fængede mig ikke, men den får en chance til, næste gang, hvis den er der. Hov! Jeg glemte lige Lois Lane er fin-fin og det samme gælder Jessica Jones hos Marvel, så det......

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Marvel-DC-Image-Dynamite ørkenvandring

Indlæg af marius »

Jeg har det lige omvendt. Jeg gider næsten ikke mere at læse blade fra før slutfirserne. Nutidens tegneserier har ofte bedre dialog, farvelægning og historie.
smfan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 526
Tilmeldt: 28. mar 2009, 13:44

Re: Marvel-DC-Image-Dynamite ørkenvandring

Indlæg af smfan »

marius skrev:Jeg har det lige omvendt. Jeg gider næsten ikke mere at læse blade fra før slutfirserne. Nutidens tegneserier har ofte bedre dialog, farvelægning og historie.
Batman af Neal Adams fra 70 erne er stadig fede. Og Supermans naive historier fra 60 erne har da også sin charme, men ellers har du da ret mht. dialog og historie.
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Marvel-DC-Image-Dynamite ørkenvandring

Indlæg af marius »

smfan skrev:
marius skrev:Jeg har det lige omvendt. Jeg gider næsten ikke mere at læse blade fra før slutfirserne. Nutidens tegneserier har ofte bedre dialog, farvelægning og historie.
Batman af Neal Adams fra 70 erne er stadig fede. Og Supermans naive historier fra 60 erne har da også sin charme, men ellers har du da ret mht. dialog og historie.
Jeg synes bestemt Neal Adams fra 70’erne er fede sammen med med mange andre tegneserier af ældre dato. Men jeg er begyndt at foretrække nye tegneserier og kan ikke genkende et billede af at tegneseriemarkedet kvalitetsmæssigt kæmper en dødskamp. Hulk, Conan, X-men, Batman, Superman, for bare at nævne nogle få, er kvalitetsmæssigt helt på toppen p.t. og kan sagtens måle sig med det bedste der nogensinde er udgivet inden for de serier. Nutidens tegneserier har et fortælleflow, som får ældre tegneserier til at virke forældet. Her tænker jeg på tekstunge talebobler, tankebobler og alenlange ligegyldige forklarende tekstkasser, som enten gentager hvad tegningerne allerede viser eller ikke viser. Dertil oplever jeg, at mange ældre tegnede nok er charmerende og flot tegnet, men helt håbløst naive og utidsvarende inden for f.eks kønsroller og seksualitet.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Marvel-DC-Image-Dynamite ørkenvandring

Indlæg af D@niel »

marius skrev:Hulk, Conan, X-men, Batman, Superman, for bare at nævne nogle få, er kvalitetsmæssigt helt på toppen p.t.
Jeg mener at huske, at Marvel Morten og Kim Helt fortæller i Supersnak, at det nye X-Men:House of X af Jonathan Hickman skulle være mindblowing. Morten fortæller, at hans hjerne eksploderede i #2, og at X-Men er genfødt som aldrig før. Bliver nok nødt til at læse det (:
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Marvel-DC-Image-Dynamite ørkenvandring

Indlæg af Robin »

D@niel skrev:
marius skrev:Hulk, Conan, X-men, Batman, Superman, for bare at nævne nogle få, er kvalitetsmæssigt helt på toppen p.t.
Jeg mener at huske, at Marvel Morten og Kim Helt fortæller i Supersnak, at det nye X-Men:House of X af Jonathan Hickman skulle være mindblowing. Morten fortæller, at hans hjerne eksploderede i #2, og at X-Men er genfødt som aldrig før. Bliver nok nødt til at læse det (:
DÉT bli'r du!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Marvel-DC-Image-Dynamite ørkenvandring

Indlæg af D@niel »

Robin skrev:
D@niel skrev:Bliver nok nødt til at læse det (:
DÉT bli'r du!

mvh.
Jeg fandt lige supersnak-udsendelsen frem og lyttede den igennem. Her er nogle citater om X-Men: House of X, og Powers of X, der skal læses #1, #1, #2, #2...#6, #6:

Morten: "Vi laver en spoilerfri anmeldelse af den, for det ville være synd at spoile folk den fornøjelse, det er fx. at læse andet nummer af House of X, hvor min hjerne eksploderede. Der var rester af Søndergaaards hjernemasse ud over hele min lejlighed".

Morten: "Hvis det forsætter, står vi overfor en af de største saga'er indenfor superheltenes historie"

Kim: "Der er mange gode serier lige nu, men X-Men er den største saltvandsindsprøjtning af dem alle"

Morten: "De har taget en sprøjte af superinsulin og kørt direkte ind i hovedpulsåren på X-Men-universet, og de har har givet den stemplet i bund, og det har sagt KAPOW"

Kim: "Man sidder lamslået tilbage hæfte for hæfte"

Morten: "Jeg får kuldegysninger af at tale om den", "Fucking unbelievable"

Og de kårer den naturligvis til årets (2019) tegneserie.

Jeg må vist i Fantask i løbet af ugen :mrgreen:

De er også meget begejstrede for de to serier Jimmy Olsen og Lois Lane, og om Tom Kings Batman, siger Morten: "Det er noget af det bedste Batman, jeg har læst overhovedet"
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Marvel-DC-Image-Dynamite ørkenvandring

Indlæg af Robin »

D@niel skrev:
Robin skrev:
D@niel skrev:Bliver nok nødt til at læse det (:
DÉT bli'r du!

mvh.
Jeg fandt lige supersnak-udsendelsen frem og lyttede den igennem. Her er nogle citater om X-Men: House of X, og Powers of X, der skal læses #1, #1, #2, #2...#6, #6:

Morten: "Vi laver en spoilerfri anmeldelse af den, for det ville være synd at spoile folk den fornøjelse, det er fx. at læse andet nummer af House of X, hvor min hjerne eksploderede. Der var rester af Søndergaaards hjernemasse ud over hele min lejlighed".

Morten: "Hvis det forsætter, står vi overfor en af de største saga'er indenfor superheltenes historie"

Kim: "Der er mange gode serier lige nu, men X-Men er den største saltvandsindsprøjtning af dem alle"

Morten: "De har taget en sprøjte af superinsulin og kørt direkte ind i hovedpulsåren på X-Men-universet, og de har har givet den stemplet i bund, og det har sagt KAPOW"

Kim: "Man sidder lamslået tilbage hæfte for hæfte"

Morten: "Jeg får kuldegysninger af at tale om den", "Fucking unbelievable"

Og de kårer den naturligvis til årets (2019) tegneserie.

Jeg må vist i Fantask i løbet af ugen :mrgreen:

De er også meget begejstrede for de to serier Jimmy Olsen og Lois Lane, og om Tom Kings Batman, siger Morten: "Det er noget af det bedste Batman, jeg har læst overhovedet"
Dejligt med lidt meningsudveksling om nogle "ordentlige" tegneserier, jeg nævnte jo lige de fleste af dem, du nævner, D@niel, men Jimmy Olsen stod jeg med i hånden for ca. et halvt år siden; nr. 1, men jeg satte det tilbage i holderen. Der var noget med tegningerne, det virkede for fjollet...... et eller andet. Nu har jeg fortrudt, men for sent, jeg må vente til tpb'en. :lol: så der sker da noget hos DC og Marvel, nok ikke så meget hos Dynamite, for min smag.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Marvel-DC-Image-Dynamite ørkenvandring

Indlæg af marius »

Fire hurtige bud fra Image og Dark Horse som jeg synes ser rigtig spændende ud:
5DCFF077-CB62-45EC-B5CD-63F8100829CB.jpeg
3A161890-C7C0-48BE-85D7-4CC7E5C2031B.jpeg
B82C3601-8862-42D4-A184-5113D82933AB.jpeg
A1A53ED0-154A-41DE-9BC1-9BF1173E76F8.jpeg
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Marvel-DC-Image-Dynamite ørkenvandring

Indlæg af Robin »

Øjj, Pulp ser fin ud. Den må tjekkes ud til juni. Brubaker/Phillips er fine folk!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Besvar