Hurra for de nye facsimile hæfter

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Hurra for de nye facsimile hæfter

Indlæg af GoogaMooga »

Er det ikke et skønt syn?
Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hurra for de nye facsimile hæfter

Indlæg af Antaeus »

Jo, det ser smukt ud.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev:Jo, det ser smukt ud.
Sådan så det ud (næsten) i 1940.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Selve hæftet interesserer mig ikke det store, det smukke er at retrohistorier udkommer som hæfte, der jo nærmest er uddødt herhjemme. Hvem ved måske hæfter en dag kan genoplives i Danmark.
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Indlæg af Jack J »

Diverse redaktører og forlagsbosser siger jo gang på gang, at blade ikke kan køre i Danmark; både fordi danskerne ikke vil købe dem, og fordi der næsten ikke er nogen steder at sælge dem: Supermarkederne vil ikke have dem, kioskerne er lukkede, og der findes kun et fåtal tegneseriebutikker. Jeg ville elske nye, gode blade som et genoplivet Seriemagasinet, men jeg tror ikke på den.
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Færøerne

Indlæg af benadikt »

Facsimile ... der var ingen prisstriber på hæfterne dengang!
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

benadikt skrev:Facsimile ... der var ingen prisstriber på hæfterne dengang!
De bliver markedsført som facsimile, om det så kun er 99% kan vel være ligemeget.
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Færøerne

Indlæg af benadikt »

GoogaMooga skrev:De bliver markedsført som facsimile...
Ja, Egmont annoncerede også Carl Barks Samlede Værker som den ultimative luksusudgave. :D
Hvis forlaget gad bruge én cent ekstra til en aftagelig prisetiket, så kunne jeg godt finde på at købe et par af hæfterne med historier fra de gode gamle dage.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
smfan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Indlæg af smfan »

Jack J skrev:Diverse redaktører og forlagsbosser siger jo gang på gang, at blade ikke kan køre i Danmark; både fordi danskerne ikke vil købe dem, og fordi der næsten ikke er nogen steder at sælge dem: Supermarkederne vil ikke have dem, kioskerne er lukkede, og der findes kun et fåtal tegneseriebutikker. Jeg ville elske nye, gode blade som et genoplivet Seriemagasinet, men jeg tror ikke på den.
Selvfølgelig vil folk ikke købe dem, hvis ikke de fås i hverken supermarkeder eller kiosker. Hvis de kun kan købes i specialbutikker begrænser det selvfølgelig salget.

Om et Seriemagasin vil sælge ved jeg ikke, men jeg havde da heller ikke i min vildeste fantasi troet at serier som Allan Falk eller Tim og Thomas ville sælge. Begge serier er næsten lige så spændende som maling der tørrer.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

smfan skrev:
Jack J skrev:Diverse redaktører og forlagsbosser siger jo gang på gang, at blade ikke kan køre i Danmark; både fordi danskerne ikke vil købe dem, og fordi der næsten ikke er nogen steder at sælge dem: Supermarkederne vil ikke have dem, kioskerne er lukkede, og der findes kun et fåtal tegneseriebutikker. Jeg ville elske nye, gode blade som et genoplivet Seriemagasinet, men jeg tror ikke på den.
Selvfølgelig vil folk ikke købe dem, hvis ikke de fås i hverken supermarkeder eller kiosker. Hvis de kun kan købes i specialbutikker begrænser det selvfølgelig salget.

Om et Seriemagasin vil sælge ved jeg ikke, men jeg havde da heller ikke i min vildeste fantasi troet at serier som Allan Falk eller Tim og Thomas ville sælge. Begge serier er næsten lige så spændende som maling der tørrer.
Allan Falk og Tim & Thomas sælger formentlig fordi en del synes de er noget mere spændende end maling der tørrer :mrgreen:
smfan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Indlæg af smfan »

Antaeus skrev:
smfan skrev:

Allan Falk og Tim & Thomas sælger formentlig fordi en del synes de er noget mere spændende end maling der tørrer :mrgreen:
Du har helt ret. Det jeg mener er, at når netop sådanne titler kan sælges kan det også være at der igen er et marked for hæfter.

Iflg. Michael er der en del unge, som køber bl.a. Tim og Thomas. Hvis dette passer, forestiller jeg mig, at de også ville købe hæfter. Hæfter er alt andet lige billigere, og de unge jeg kender, har typisk en begrænset mængde lommepenge, ofte 200-300kr/md.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Det glæder mig hvis Michael har ret. Jeg tvivler dog på at det skulle være rigtig, at der er så mange nye unge købere.

De oplever måske en del unge købere til de få messer de har været til, men jeg tror ikke de udgør en større masse af de faste købere som bliver ved at købe Zooms album. Det er det rene gætværk fra min side, men når jeg har hørt Zoom så lyder det som om deres udsagn om de unge udelukkende er fra de få messer. Jeg kunne også forestille mig at nogle unge får et album i lufthavnen.

Men skulle det være rigtig så kan jeg godt følge dine betragtninger omkring billigere hæfter. Men hæfter er jo næsten døde så det peger måske den anden vej.
smfan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Indlæg af smfan »

Antaeus skrev:Det glæder mig hvis Michael har ret. Jeg tvivler dog på at det skulle være rigtig, at der er så mange nye unge købere.

De oplever måske en del unge købere til de få messer de har været til, men jeg tror ikke de udgør en større masse af de faste købere som bliver ved at købe Zooms album. Det er det rene gætværk fra min side, men når jeg har hørt Zoom så lyder det som om deres udsagn om de unge udelukkende er fra de få messer. Jeg kunne også forestille mig at nogle unge får et album i lufthavnen.

Men skulle det være rigtig så kan jeg godt følge dine betragtninger omkring billigere hæfter. Men hæfter er jo næsten døde så det peger måske den anden vej.
Hæfter er i min optik døde, fordi de ikke kan fås. Se på musikken. For 5 år siden kunne man ikke opdrive en vinylplade. Nu er der, i al fald i Kbh., i løbet af de sidste par år åbnet 5-10 butikker, hvor vinyl kan købes, og der er købere til det.
Kunne man tænke sig det samme med tegneserier? Det tror jeg. Interessen har aldrig været større. Det ene forlag efter det andet starter op. Det kan godt være at det er på hobbyniveau, men det må jo løbe rundt, ellers ville de jo ikke eksistere.
Jeg tror det samme ville kunne ske for tegneseriehæfter. Jeg er klar over at ikke alt ville kunne sælges, men interessante titler tror jeg på. Zoom overvejer jo også en udgave af Commandoserien, og det er da ikke det mest interessante blad i min verden, men de må tro på det.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Der er ingen forlag, der tror på hæfter heller ikke Zoom. Jeg tænker vel at de har et eller andet at have det i?
Vi må se med hensyn til Commando, der var jo et lille flertal for det i deres afstemning, men det er ikke noget jeg kommer til at købe. Jeg har stadig mange af de krigshæfter jeg læste som dreng og dem eller nye antikvariske køb til ingen penge ville jeg prioritere over et nyt til nogle flere penge. Jeg tror dog ikke jeg kommer til at genlæse de gamle krigsserier m.m. jeg har liggende, det bliver nok en masse af det andet jeg har på reolerne som endnu ikke er læst og en masse andet som jeg gerne vil genlæse.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Bathulen

Indlæg af Robin »

Cobolt udgav jo tre hæfter i 2019, Hit-Girl. Der var en lidt høj pris, mente nogle, men papirkvalitet og tryk var i orden. Mindre kunne måske have gjort det. Ved ikke hvordan det spændte af, dog.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Besvar