Min mening om anmeldelserne

Besvar
Mike

Min mening om anmeldelserne

Indlæg af Mike »

Manga er et godt medie og anime ligeså men Danmark skal have et ordenligt spark i røven for at komme ordenligt med. der er manga på markedet nu men de mangaer der nu er, er manga'er som er/har været populære i japan eller USA. MEN det er mange andre manga som er vildt gode som midori no hibi, HxH osv. men dem ser vi slet ikke her. Her i danmark har vi manga'erne som Dragonball som er nogenlunde men dens efterføllger DBZ og DBGT er til at brække sig over de 2 manga'er er i min mening ikke hver at læse, selv ikke animen er noget hver som går på DR 1"DBZ" (med hensyn til DR1 aner de slet ikke hvad de laver fordi de mangler Dragonball serien for at kunne vise DBZ) men DBZ serien var kun ment til at gå til freza sagaen men da den var rimeligt populær bedte sponsor firmaet torijama om at fortsætte DBZ til de 248 afsnit og de utallige film og specials. DB universet er intet sammenlignet med mange andre alla Tenchi Muyo universet osv.One piece har også vist sig til at være mere populær end DB.

Da jeg læste Mortens anmeldelser blev jeg forbavset da der kun er en vinkel det bliver set fra og det en DB fans, ja morten skulle tage og kigge mere i dybten og evt. spørge andre fans om hvad de syntes om manga'en
her er et lille citat..
Fire ord, One Piece of shit.
her er nogle anmeldelser fra min side:

Dragonball:
Dragonball har en god karakter udvikling og har en god komik.

4 af 10 stjerner

Dragonball Z:
Denne serie er ikke meget hver da det er en serie de omfatter det samme hele vejen igennem "Åhh nej en fjende der er stærkere end os og goku døde vi må skynde os at finde drage kuglerne og genoplive ham" en uge/måned/år senere goku er igen levende og alle er meget stærkere og de banker fjenden og redder dermed jorden... det er noget af det værste bras jeg har set længe lige før at pokemon overgår den. men min vurdering.

2 af 10 stjerner.

Naruto:
Naruto handler om en dreng ved navnet Naruto han er elev på ninja akademiet i en ninja landsby som hedder konoha. han er forældreløs og bliver ikke lagt mærke til da han har en grum hemmelighed spæret inde i sig det var meningen han skulle have været en helt men blev i stedet noget man ikke talte om. til anmeldelsen naruto er nu ved kapitel 224 og jeg læser den hver uge og indtel videre er der sket meget med naruto men for ikke at ødelægge det for jeg kan jeg sige at karakter udviklingen er udemærket og fyldig naruto mangaen er meget bedre end anime'en men animeen er også blevet langtrukken og kedelig og dårligere pga. et koreansk eller thailansk firma har overtaget animations arbejdet men anime'en er top notch atlså super god til og med "Mist Country Mission"

6 af 10 stjerner.

alle disse anmeldelser er baseret på manges meninger og så videre men jeg siger altid "Lad ikke hver med at se en anime eller læse en manga fordi en person siger den er dårlig, tag og se/læs den og få din egen mening" dette siger jeg fordi mange går glip af meget godt pga de hører for meget på andres fordomme osv. men som man siger mennesker har forskellige synpunkter på ting. så bliv ikke skremt af hans anmeldelser fordi han siger de er dårlige de kan være værd at læse.

Mike
Kinu
Kontakt:

Re: Min mening om anmeldelserne

Indlæg af Kinu »

[quote="Mike"]Manga er et godt medie og anime ligeså men Danmark skal have et ordenligt spark i røven for at komme ordenligt med. der er manga på markedet nu men de mangaer der nu er, er manga'er som er/har været populære i japan eller USA. MEN det er mange andre manga som er vildt gode som midori no hibi, HxH osv. men dem ser vi slet ikke her. Her i danmark har vi manga'erne som Dragonball som er nogenlunde men dens efterføllger DBZ og DBGT er til at brække sig over de 2 manga'er er i min mening ikke hver at læse, selv ikke animen er noget hver som går på DR 1"DBZ" (med hensyn til DR1 aner de slet ikke hvad de laver fordi de mangler Dragonball serien for at kunne vise DBZ) men DBZ serien var kun ment til at gå til freza sagaen men da den var rimeligt populær bedte sponsor firmaet torijama om at fortsætte DBZ til de 248 afsnit og de utallige film og specials. DB universet er intet sammenlignet med mange andre alla Tenchi Muyo universet osv.One piece har også vist sig til at være mere populær end DB.

Øhh, den originale Dragonball serie ER bind 1-42... Det er kun i Amerika (og andre lande der fik anime serien før manga serien) at udgivelserne af manga serien er delt op i DB og DBZ... Med hensyn til at DR 1 ikke ved hvad de laver, så er det dig der ikke rigtig ved hvad du snakker om. Dragonball fra bind 1-17 (eller er et 16?) er aldrig udkommet som anime serie. Den er udkommet i 1-2 anime biograf film (kan ikke lige huske hvor mange -.-) separat fra DBZ serien.

Men synes det er fedt at du også giver din mening. Medens Morten kom med den der 'One Piece of shit' så sidder resten af Danmark og tænker: Okay så, hvad sker der for ham? Det er verdens mest populære serie for øjeblikket, og det er der en grund til i følge min mening. At man bare læser første bind og siger 'sikke noget lort' (grund kunne være at du ikke er vand til at læse manga så meget og finder stilen forvirrende) kan alle jo gøre. I mellemtiden er der 33 eller lig. efterfølgende bind, med en historie der, som den skrider frem, bliver skide god.

Jeg er også enig med dig i at vi burde få nogle flere manga serier her til, men de arbejder på det^^ Serierne de har tænkt sig at diske op med fremover er måske ikke lige min kop te, men det kommer vel :)
Nemurenai yoru wo shiranai yatsu wa tsuyoku wa narenai Sore ga ruuru sa
Búi P (gæst)

Re: Min mening om anmeldelserne

Indlæg af Búi P (gæst) »

Man vælger de allerede verdenspopulære serier for at være på den sikre side, og du skal nok ikke regne med andet fra Egmont og Carlsen - de er ikke just kendte for at have vovet pelsen de sidste 15 år. :roll:

Jeg synes også, at Mortens anmeldelser er meeeget middelmådige, meeeget kortfattede og uspecifikke. Ikke værd at tage alvorligt. Prøv at se Rackhams anmeldelse af One Piece bd. 1 her: http://www.rackham.dk/anmeldelse/anmeld022.php Det er en anmeldelse af Bouncer (har intet med manga at gøre), One Piece og Akira Toriyamas manga tegnekursus.
Besvar